کد خبر: ۹۶۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
تعداد بازدید: ۸۴
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: مردم بدانند که بازار ارز امروز دیگر جای مطمئنی برای سرمایه‌گذاری نیست و افزایش قیمت اخیر نیز همانند دفعات گذشته فروکش خواهد کرد.

پیش‌بینی یک نماینده درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ دلار احتمالا تا این عدد ریزش می‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، محمدرضا دشتی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت اخیر ارز در بازار به خاطر فزونی تقاضا در روزهای پایانی سال است و این افزایش قیمت ارز محدود به امسال نیست و ما در روزهای پایانی سال‌های گذشته نیز این افزایش قیمت ارز را تجربه کرده‌ایم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: قیمت ارز در یک سال گذشته با وجود بعضی افزایش قیمت‌ها دوباره به حالت قبل بازگشته و این تجربه به ما ثابت می‌کند که افزایش قیمت اخیر ارز نیز همانند افزایش قیمت ارز در دفعات قبل در یک سال گذشته فروکش خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش فروش نفت و امکان وصول مطالبات نفتی و همینطور آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در سایر کشورها، امروز وضعیت منابع ارزی ما بهتر از سال‌های گذشته است و این وضعیت مطلوب از این امر حکایت دارد که همانند سال‌های قبل شاهد نوسانات شدید ارزی و جهش قیمت در بازار ارز نخواهیم بود و نوسانات کنونی آرام خواهد شد.

دشتی تصریح کرد: به همین دلیل توصیه من به مردم این است که بازار ارز را به هیچ عنوان جای مناسبی برای سرمایه‌گذاری ندانند و بدانند که همچون دفعات قبل در یک سال گذشته قیمت ارز سیر نزولی خواهد داشت کما اینکه در روزهای پایانی سال قبل نیز همین وضعیت را شاهد بودیم و با وجود افزایش قیمت ارز تا سقف ۶۰ هزار تومان و خرید ارز توسط مردم، ابتدای سال ۱۴۰۲ نرخ ارز تا حدود ۵۰ هزار تومان کاهش یافت و موجب ضرر سرمایه‌گذاران ارزی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: