کد خبر: ۹۶۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
تعداد بازدید: ۷۱
رئیس سابق فدراسیون فوتبال معتقد است تنها راه به موفقیت رسیدن تیم ملی جوانگرایی در این تیم است.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ هواداران فوتبال کشورمان امیدوار بودند که تیم باتجربه کشورمان در جام ملت های آسیا به قهرمانی برسد که البته این اتفاق با حذف شاگردان امیر قلعه نویی در مرحله نیمه نهایی این مسابقات رخ نداد و پس از آن کارشناسان فوتبال نسبت به عدم برنامه ریزی فدراسیون و عدم توجه به تغییر نسل در تیم ملی انتقاد کردند.

در گزارش ایران ورزشی آمده است: این موضوعات باعث شد تا فدراسیون فوتبال در هفته های گذشته مجید جلالی را به عنوان مدیر بخش توسعه و پیشرفت فدراسیون معرفی و علاوه بر این او را به عنوان رییس کمیته فنی فدراسیون انتخاب کند.
علی کفاشیان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص انتخاب جلالی به عنوان مدیر بخش توسعه می گوید: «آقای مجید جلالی، فرد شناخته شده ای است و او در بحث آموزش و توسعه فوتبال تجربیات خوبی دارد. علاوه بر این با توجه به پتانسیل فنی خوبی که او دارد، می تواند در کمیته فنی هم تاثیرگذار باشد. فدراسیون فوتبال اقدامات خوبی در بحث آموزش و توسعه فوتبال در کشور انجام داده که البته نتیجه این اقدامات را سال های بعد خواهیم دید.»
او در پاسخ به این سوال که آیا در دوره های گذشته چنین سمتی در فدراسیون فوتبال وجود داشت؟ می افزاید: «این کارها کمتر بود و در واقع در دوره های گذشته چنین اقداماتی به صورت پراکنده صورت می گرفت و این اقدام فدراسیون فوتبال برای تشکیل کمیته ای به عنوان توسعه و پیشرفت اقدام بسیار متفکرانه ای است. جلالی تجربه بسیار خوبی در بخش تیم های پایه دارد و او حتی در سال های گذشته کتاب هایی در این بخش نوشته و حالا هم اساتید را دور هم جمع کرده تا اقدامات خوبی در فوتبال پایه انجام شود.»
رئیس اسبق فدراسیون فوتبال صحبت های خود را این گونه ادامه می دهد: «اما مهمتر از تشکیل چنین کمیته ای این است که ما بتوانیم اقدامات این کمیته را عملیاتی و برنامه های آن را عملی کنیم. اگر استعدادیابی کامل شود و مربیان ما در سراسر ایران به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند، می توان امیدوار بود که فوتبال ایران در سال های آینده متحول شود. فدراسیون ابزار تحول که همان استعدادهای ناب فوتبال است را دارد و برای این اقدام تنها نیاز به یک هماهنگی میان مربیان در سراسر کشور است که جلالی چنین نقشی دارد.»
در این بین انتخاب جلالی به عنوان رییس کمیته فنی فدراسیون موضوعی است که همیشه انتقاداتی در خصوص منزوی بودن چنین کمیته ای مطرح می شد که کفاشایان چنین واکنشی به این موضوع دارد: «نباید در اینجا توقع داشت که کمیته فنی، سرمربی تایین کند چرا که تجربه نشان داده که به حرف های کمیته فنی توجه نمی شود و در واقع هیچ مربی ای به حرف های کمیته فنی گوش نمی دهد. در واقع باید گفت که جلالی مسئولیت متفاوتی دارد و او در خصوص موضوعات مختلف به مهدی تاج، رئیس فدراسیون مشاوره می دهد.»
رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص اقدام قلعه نویی برای دعوت از بازیکنان جوان به تیم ملی می گوید: «تیم ملی نیاز به تغییر نسل داشت و حالا خود قلعه نویی هم با دعوت از برخی بازیکنان جوان، به این موضوع پی برده است. اما مهمتر از این بحث استفاده از این بازیکنان در مسابقات مختلف است که سرمربی می تواند در بازی های تدارکاتی یا در مسابقات نه چندان سخت انتخابی جام جهانی از این بازیکنان جوان استفاده کند تا این بازیکنان بتوانند تجربه خود را بالا ببرند.»
او در پایان بیان می کند: «کار مهم این است که مربیان تیم ملی این استعدادها را شناسایی کنند و به تیم ملی بیاورند. کشور ما وسعت زیادی دارد و می توان در شهرستان ها استعدادهای زیادی شناسایی کرد. کشور ما همانند مزرعه بزرگی است و ما می توانیم یک باغچه ایجاد کنیم و این استعدادها را در آن باغچه پرورش دهیم. البته باید در نظر بگیریم که نمی توانیم از تمامی استعدادها استفاده کنیم اما با دقت می توان استعدادهای درخشان را شناسایی و از آنها استفاده کرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: