کد خبر: ۹۶۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
تعداد بازدید: ۱۶۸
با این آزمایش موفقیت‌آمیر، به‌نظر می‌رسد در آینده گوشی‌های معمولی بیشتری به قابلیت اینترنت ماهواره‌ای مجهز شوند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس دیروز اعلام کرد که استارلینک با استفاده از یک گوشی معمولی سامسونگ به‌طور مستقیم به ماهواره وصل شده و از اینترنت ماهواره‌ای استفاده کرده است. حالا یک گزارش جدید نشان می‌دهد که این گوشی احتمالاً گلکسی S21 اولترا بوده است.

براساس گزارش دیجیاتو، طبق توییت ایلان ماسک، سرویس ارتباط مستقیم ماهواره به موبایل استارلینک، حداکثر سرعت دانلود 17 مگابیت‌برثانیه را ثبت کرده است. بررسی شماره سریال گوشی ذکرشده در اسکرین‌شات ماسک نشان می‌دهد که این گوشی احتمالاً نسخه نقره‌ای‌رنگ گلکسی S21 اولترا (با ظرفیت 128 گیگابایت) از اپراتور Verizon است. این دستگاه سخت‌افزار خاصی برای اتصال به ماهواره و ردوبدل‌کردن تماس و پیام از این طریق ندارد.

آزمایش اینترنت ماهواره‌ای مستقیما با این موبایل بوده‌است/ عکس

سرویس ارتباط ماهواره‌ای مستقیم روی موبایل چگونه کار می‌کند؟

در سرویس Direct to Cell اسپیس ایکس، یک گوشی هوشمند برای اتصال به ماهواره‌ای به سخت‌افزار خاصی نیاز ندارد. بنابراین، حتی زمانی که سیگنال شبکه وجود ندارد، موبایل می‌تواند با اتصال مستقیم به ماهواره تماس‌ها را برقرار یا پیام ارسال و دریافت کند. استارلینک درحال آزمایش چنین سرویسی است و احتمالاً افراد زیادی در ماه‌های آینده می‌توانند از آن استفاده کنند.

تست سرعت دانلود استارلینک روی گلکسی S21 اولترا

بااین‌حال، به‌دلیل سرعت نسبتاً پایین، چنین خدماتی احتمالاً فقط در مواقع اضطراری یا زمانی که هیچ شبکه تلفن همراهی در نزدیکی شما نباشد، قابل استفاده خواهد بود. البته ظاهراً شرکت‌های ماهواره‌ای باید با ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه همکاری کنند تا چنین خدماتی برای کاربران موبایل‌ها در دسترس قرار بگیرد.

دستگاه‌هایی مانند آیفون 14 (یا جدیدتر) سخت‌افزار ویژه‌ای برای اتصال مستقیم به ماهواره‌ها دارند. ویژگی ارتباط ماهواره‌ای ظاهراً برای سری گلکسی S24 نیز آزمایش شده بود، اما این خانواده این قابلیت را دریافت نکرد. سامسونگ در گذشته گفته بود که قبل از ارائه این ویژگی، منتظر تکامل اکوسیستم ارتباطات ماهواره‌ای در گوشی‌های هوشمند خواهد ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: