کد خبر: ۹۶۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
تعداد بازدید: ۷۷
پرسپولیس این روزها گرچه نتایج خوبی گرفته ولی با چند چالش مهم روبه‌رو شده است.

درویش مثل پرسپولیس!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، سپهر ستاری: پرسپولیس یکی از تیم‌هایی بود که در تعطیلات نیم‌فصل تغییرات زیادی را تجربه کرد و با چهره‌ای متفاوت پا به نیم‌فصل دوم گذاشت. سرخپوشان پایتخت پس از جدایی یحیی گل‌محمدی حالا اوسمار ویرا برزیلی به عنوان سرمربی خود می‌بینند و با چند خرید جدید وارد مسابقات شده‌اند. مدافع عنوان قهرمانی پس از شکست مقابل آلومینیوم اراک، موفق شد تراکتور و ذوب‌آهن را شکست دهد تا اوضاع برای اوسمار ویرا تا حدی آرام شود. با این حال پرسپولیس این روزها با چند موضوع مهم دست‌وپنجه نرم می‌کند و باید دید مدیران این باشگاه چگونه با این چالش‌ها مواجه خواهند شد.

اعتراض و تهدید پس از برد شیرین

پس از برد ارزشمند پرسپولیس در خانه ذوب‌آهن، چند بازیکن این تیم مثل مهدی ترابی و وحید امیری لب به اعتراض گشودند و از وضعیت مالی تیم‌شان انتقاد کردند. بازیکنان پرسپولیس این روزها اصلا از پرداختی‌های باشگاه راضی نیستند و معتقدند وقتی این تیم توانسته چند بازیکن جدید جذب کند، پس باید مطالبات بازیکنان قبلی را هم بدهد تا در حق نفرات قدیمی ظلم نشود. ترابی در صحبت‌های خود به صورت غیرمستقیم درویش را هم تهدید کرد که اگر مشکلات حل نشود ممکن است تصمیم دیگری از سوی بازیکنان گرفته شود.

این نخستین باری نیست که بازیکنان پرسپولیس به دلیل مشکل در پرداخت دستمزد روبه‌روی مدیریت قرار می‌گیرند و ابتدای فصل هم عدم پرداخت آپشن‌های فصل گذشته باعث اعتصاب بازیکنان شد. پرسپولیسی‌ها تا امروز حدود ۳۵ درصد دستمزدشان را دریافت کرده‌اند و از این موضوع راضی نیستند. درویش اخیرا به تمرینات پرسپولیس هم رفته ولی تا وقتی دستمزد بازیکنان به حد قابل قبولی نرسید این اعتراضات فروکش نخواهد کرد.

درویش مثل پرسپولیس!

چالشی به نام مجوز حرفه‌ای

باشگاه پرسپولیس هم این روزها مثل استقلال درگیر بحث مجوز حرفه‌ای است و مدیران این تیم تا ۱۱ فروردین برای ارسال مدارک فرصت دارند. در حال حاضر پرسپولیس هیچ بدهی قطعی ندارد و از این نظر خطری این تیم را تهدید نمی‌کند اما بحث مالکیت مشترک سرخابی‌های پایتخت به یک چالش جدی در راه کسب مجوز حرفه‌ای تبدیل شده است. در شرایطی که قرار بود برای حل این مشکل مالکیت پرسپولیس به شستا واگذار شود، این شرکت تا امروز تمایل چندانی نسبت به این موضوع نشان نداده و بحث انتقال مالکیت سرخپوشان فعلا به نتیجه‌ای نرسیده است.

از طرفی استقلال هم برای انتقال موانعی دارد و در فاصله کمتر از یک ماه تا فرصت باقی مانده برای ارسال مدارک، هر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس تحت مالکیت وزارت ورزش هستند. کیومرث هاشمی، وزیر ورزش‌وجوانان هم وعده داده که این مشکل حل شود ولی تا امروز اتفاقی رخ نداده و خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا به شدت پرسپولیس و استقلال را تهدید می‌کند. بدون تردید حذف از لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند با اعتراض هواداران مواجه شود و آن‌ها تحمل اینکه تیم‌شان به دلیل مشکلات مدیریتی نتواند به آسیا برود را ندارند.

دربی، آزمون بزرگ اوسمار ویرا

رضا درویش پس از انتخاب اوسمار ویرا به جای یحیی گل‌محمدی با انتقادات زیادی مواجه شد و کمتر کسی از این تصمیم حمایت کرد. پس از شکست مقابل آلومینیوم انتقادات به اوج رسید ولی ۲ برد مهم مقابل تراکتور و ذوب‌آهم و نمایش خوب پرسپولیس در این بازی‌ها باعث شد هواداران نسبت به آینده تیم‌شان با سرمربی برزیلی امیدوار شوند. پرسپولیس پیش از دربی باید با نفت‌وگاز گچساران و فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی بازی کند و برد احتمالی در این ۲ بازی باعث می‌شود این تیم با بهترین شرایط پا به دربی بگذارد.

با این حال دربی آزمون بزرگ اوسمار ویرا روی نیمکت پرسپولیس است و شکست در آن می‌تواند باعث انتقاد شدید هواداران شود. از طرفی رضا درویش هم به عنوان کسی که پس از جدایی گل‌محمدی، اوسمار را انتخاب کرد نمی‌تواند از تیغ تیز انتقادات در امان بماند و شکست مقابل استقلال شرایط را برای او هم سخت کند. به خصوص که خیلی از هواداران اکنون معتقدند اتفاقاتی مانند خرید بازیکن و اردوی خارجی در زمان حضور کادر فنی قبلی انجام نمی‌شد و پس از جدایی گل‌محمدی تمام نفراتی که در لیست خرید او حضور داشتند جذب شدند!

درویش مثل پرسپولیس!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: