کد خبر: ۹۶۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
تعداد بازدید: ۱۱۰
ملوان در بازگشت به لیگ برتر برای بقا تلاش می‌کرد، ولی این فصل با تارتار پا به پای مدعیان حرکت می‌کند.

ملوان؛ از شکار به شکارچیبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، آرمن ساروخانیان: ملوان فصل گذشته در بازگشت به لیگ برتر روزهای سختی داشت. مازیار زارع با تیم کم‌تجربه‌اش که از لیگ یک بالا آورده بود، وارد رقابت نابرابری با تیم‌های لیگ برتری شد، ولی در نهایت توانست فصل را در رتبه دوازدهم به پایان ببرد و ماموریت ابقای تیم زادگاهش را با موفقیت تمام کند.

9 هفته بدون شکست

مازیار برای فصل جدید ترجیح داد به همکاری‌اش با ملوان پایان بدهد و باشگاه در فاصله کمی تا شروع فصل با مهدی تارتار به توافق رسید. مربیان غیربومی در انزلی کار سختی دارند و پیش‌بینی عمومی این بود که تارتار با توجه به بودجه پایین و زمان کم نتواند روی این نیمکت دوام بیاورد، ولی نتایج فراتر از انتظار بود و ملوان خیلی زود به یکی از پدیده‌های لیگ بیست و سوم تبدیل شد.

ملوان لیگ را با دو شکست شروع کرد. اولی در خانه مقابل ذوب‌آهن و دومی در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال. تیم تارتار اما بعد از آن در 9 بازی متوالی بدون شکست بود و در این مدت علاوه بر متوقف کردن پرسپولیس در انزلی، توانست سپاهان را در ورزشگاه نقش جهان 2-3 شکست بدهد. آنها حتی موفق شدند تا رتبه دوم هم صعود کنند و پیش از بازی هفته هفدهم با استقلال در رتبه پنجم هستند.

اول حمله، بعد ضدحمله

تارتار در فصول قبل به یک مربی دفاعی مشهور بود و بازی‌های تیمش معمولا با تساوی‌های کم‌گل به پایان می‌رسید، ولی ملوان در این فصل فوتبال متفاوتی بازی می‌کند و با نفرات بیشتری به حمله می‌رود. ملوان با بازیکنان سرعتی‌اش می‌تواند برای هر تیمی دردسرساز شود. سرآمد آنها رضا جعفری 27 ساله است که 7 گل زده. پدرام قاضی‌پور و مسعود ظاهرکاظمینی، هرکدام با سه گل زده دیگر گلزنان این تیم هستند. همچنین مهران احمدی با 4 پاس گل بهترین پاسور این فصل ملوان است.

البته ملوان در بازی‌ برابر تیم‌های مدعی بیشتر به ضدحملات سریعش تکیه دارد. این همان امضای تارتار است که در تیم قبلی‌اش ذوب‌آهن هم دیده می‌شد و ملوان در صورت نیاز سراغ آن می‌رود. بهترین نمونه‌اش در بازی با سپاهان در اصفهان بود که بازیکنان ملوان از خط دفاع پیش‌آمده و کند میزبان به خوبی استفاده کردند و بارها با پیام نیازمند تک به تک شدند. ملوانی‌ها در دقایق پایانی بازی با پرسپولیس هم صحنه بی‌نظیری خلق کردند و در یک ضدحمله شش برابر دو شدند، ولی این فرصت با بی‌دقتی از دست رفت.

بدشانسی در بازی رفت

ملوان در بازی رفت با استقلال هم می‌توانست شگفتی بسازد، ولی مهران احمدی در دقیقه 7 پنالتی‌اش را از دست داد و مرادمند روی یک ضربه کرنر تک گل استقلال را زد. بازی رفت با استقلال یکی از چهار بازی این فصل است که ملوان موفق به گلزنی نشده و سه بازی دیگر مقابل پرسپولیس، شمس آذر و تراکتور بوده.

این آمار نشان می‌دهد که تیم تارتار مشکلی برای گلزنی ندارد و میانگین 1.3 گل در هر بازی را ثبت کرده است. بهترین برد این تیم برتری 4 بر یک مقابل مس در رفسنجان بود که به قیمت برکناری ساکت الهامی تمام شد.

تارتار با حضور حامد نورمحمدی باتجربه خط دفاع خوبی ساخته و متوسط گل خورده‌ تیمش 0.75 است. با اضافه شدن محمد طیبی، ملوان حالا دو مدافع میانی 37 ساله دارد و تارتار روی تجربه آنها حساب زیادی بازی کرده است.

ترسناک‌تر از قبل

آنچه ملوان را برای حریفان ترسناک‌تر می‌کند، اضافه شدن چند بازیکن جدید از جمله میلاد سرلک و محمد عمری از پرسپولیس است و هواداران امیدوارند که تارتار با این فهرست پر و پیمان نتایج بهتری بگیرد. البته او در نشست خبری به بازیکنان جدید هشدار داده که رسیدن به ترکیب اصلی آسان نخواهد بود و باید در تمرینات کیفیت‌شان را نشان بدهند.

استقلال فصل گذشته در انزلی به برتری سه بر یک رسید و نکونام برای حفظ فاصله با پرسپولیس و سپاهان باز هم به دنبال سه امتیاز خواهد بود، ولی بردن این ملوان حتی برای صدرنشین لیگ هم کار آسانی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: