کد خبر: ۹۶۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱
تعداد بازدید: ۱۲۵
امیرحسین اصلانیان در گفتگو با خبرآنلاین درباره مسائل اخیر تیم ملی و پرسپولیس صحبت کرد.

اگر درویش پول ندارد، خودش برود / اوسمار برای پرسپولیس کم است!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، ایمان گودرزی؛ پرسپولیس پس از جدایی یحیی اوسمار ویرا درستیار او را به عنوان سرمربی روی نیمکت گذاشت، بسیاری از هواداران و پیشکسوتان از این انتخاب ناراضی بودند و باخت به آلومینیوم انتقادات را به اوج رساند.

همین موضوع باعث شده که قبل از بازی پرسپولیس با تراکتور به سراغ پیشکسوت این تیم امیر حسین اصلانیان برویم و با او دقایقی صحبت کنیم. پیشکسوت پرسپولیس معتقد است که مشکل اصلی تیم بی پولی و تصمیمات مدیریت تیم است و سرمربی جدید در حد نام پرسپولیس نیست. در ادامه متن کامل گفت و گو را با هم می خوانیم؛

*آمدن اوسمار پس از یحیی گل محمدی با انتقادات زیادی همراه بود، نظر شما در مورد این انتخاب چیست؟

به نظر من بعد از رفتن گل محمدی مدیران با اسامی بازی کردند. پس از سه گانه فصل گذشته توقعات از این تیم بالاست و انتظار می رفت که اسمی درخور نام پرسپولیس سر کار بیاید. متاسفانه مدیریت به دلیل نداشتن بودجه ارزان ترین گزینه را انتخاب کرد و تبعات این انتخاب را در بازی اول مقابل آلومینیوم دید. کار برای پرسپولیس بسیار سخت است و با توجه به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و نصف و نیمه بودن تیم خیلی سخت است پرسپولیس در لیگ رقابت کند. از طرفی هواداران پرسپولیس نشان داده‌اند که هیچ وقت با هیچ کس شوخی ندارند، حتی زمانی که هواداران از علی پروین هم ناراحت بودند باعث شدند او از تیم برود. حالا به نظرم این اتفاق در مورد رضا درویش نیز در حال رخ دادن است و احتمالا درویش خودش کم بیاورد و برود. برای نیمکت استقلال و پرسپولیس باید پول داشته باشید، اگر در این دو تیم پول نباشد تیم از درون و هواداران از بیرون منفجر می‌شوند. من نمی دانم هنوز می شود تیم را تقویت کرد یا نه، اما امیدوارم اتفاق خوبی برای تیم رخ دهد. از نظر من اوسمار برای پرسپولیس کم است و از طرفی بزرگان پرسپولیس که سابقه سرمربی گری داشتند حاضر نیستند به عنوان دستیار روی نیمکت بیایند. برای پرسپولیس نام بزرگ لازم است. این تیم اگر با همین روند پیش برود مطمئن باشید در نزدیک شاهد تغییران در مدیریت و نیمکت خواهیم بود. اگر قرار است این مدیریت ادامه دهد پس باید پول داشته باشد، اگر نه خودش برود!

*پرسپولیس را در این فصل مدعی قهرمانی می‌دانید؟

خیلی سخت است، استقلال هم می بینیم که مشکلات زیادی دارد و سرمربی و مدیریت به مشکل خوردند. حاشیه های دو تیم بزرگ پایتخت باعث می‌شوند که تراکتور و سپاهان که از نظر بازیکن تامین هستند خودشان را به صدر جدول نزدیک کنند و مدعی اصلی قهرمانی شوند. پرسپولیس و استقلال اعتبار فوتبال ایران هستند و نباید آنها به این حال و روز بیافتند.

اگر درویش پول ندارد، خودش برود / اوسمار برای پرسپولیس کم است!

*بازی با تراکتور را چطور پیش بینی می‌کنید؟

بعد از باخت مقابل آلومینیوم این بازی بسیار سخت خواهد بود. پرسپولیس توانایی لازم را دارد اما امیدوارم گل مفت نخوریم. وقتی گلی مثل بازی با آلومینیوم می‌خوریم کل تیم ضربه می‌خورد نه فقط دروازه بان، برای گل زدن اول از همه باید گل نخورید و اشتباه نکنید.

 

*به جز بحث فنی بازیکنانی مثل بیرانوند هم دچار افت شدیدی در این فصل شده‌اند.

۱۰۰ درصدنکته ای که وجود دارد این است که وقتی تیم ملی در تورنمنت بزرگ بین المللی نتیجه نمی‌گیرد این ناکامی تاثیرش را روی لیگ نیز می‌گذارد. اگر قهرمان می‌شدیم قطعا لیگ ما پویا تر و با انگیزه تر دنبال می‌شد. مثل جام جهانی ۱۹۹۸، وقتی ما به جام جهانی صعود کردیم دیدیم که لیگمان چقدر با انگیزه تر و شاداب تر دنبال می‌شد و همه به دنبال نشان دادن خودشان بودند.

*بحث دیگری که در مورد تیم ملی وجود دارد این است که امیر قلعه نویی به دنبال تغییر نسل است و در جام جهانی ۲۰۲۶ جوانگرایی خواهد شد، به نظر شما این قضیه ممکن است؟

اگر تیم های امید، نوجوانان و جوانان ما در عرصه های بین المللی موفق بودند بله ممکن بود، ولی وقتی این تیم ها نتیجه نگرفته اد و کارشناسان نمی توانند ۵ اسم از بازیکنان جوان و آینده دار ایران بیاورند چطور می خواهند جوان گرایی کنند؟ پوست اندازی زمان بر خواهد بود، قبلا زمین های خاکی بازیکن می ساخت اما حالا همه چیز شده گوشی و تبلت. در تیم های پایه ما می بینیم که تیم ها پول توپ و قیف ندارند چطر می خواهند نسل جدید به فوتبال ایران تحویل دهند؟

 

*نظرتان در مورد توضیحات امیر قلعه نویی در مورد ناکامی تیم ملی در جام ملت های آسیا چیست؟

از تیم برنده هیچ وقت توضیح نمی خواهند، اما تیم بازنده همیشه باید جواب بدهد، آقای قلعه نویی می گفت آتالیز کردیم بله راست می گفت آنالیز کردند اما نمی گفت بازیکنانم در انجام کارهایی که باید می کردند ناتوان بودند ، همه می دانستند اکرم عفیف بهترین بازیکن قطر است و باید مهار شود اما هیچ کس نتوانست درست او را مهار کند، مهم نتیجه کار است نه آنالیز کردن، وگرنه همه می دانستند او بهترین بازیکن قطر است.

اگر درویش پول ندارد، خودش برود / اوسمار برای پرسپولیس کم است!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: