کد خبر: ۹۶۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳
تعداد بازدید: ۱۰۸
پیشکسوت استقلال معتقد است که تیم ملی برای یکسری بازیکنان دیگر جذابیتی ندارد!

قلعه‌نویی فکری به حال دستیاران ضعیفش کندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، مهدیه دریابیگی؛ با اینکه مدتی است از حذف ایران از جام ملت‌ها می‌گذرد و تیم ملی در مرحله نیمه نهایی با شکست مقابل قطر نتوانست به فینال برسد، اما همچنان حسرت نرسیدن ایران به قهرمانی باعث شده تا فوتبالدوستان درباره این ناکامی صحبت کنند، اینکه بیش از نیم قرن تیم ملی نتوانسته به فینال جام ملت‌ها برسد نشان از آن دارد که تاکنون برنامه درست و مدونی برای رسیدن به قهرمان ریخته نشده و علاقه‌مندان به فوتبال توقع دارند که از این پس مدیران فوتبال برای موفقیت تیم ملی برنامه مدون و درستی اتخاذ کنند. البته با توجه به قراردادی که بین قلعه‌نویی و فدراسیون فوتبال بسته شده این مربی تا 2026 هم ماندنی است و در بازی‌های مقدماتی جام جهانی که در فروردین و خردادماه سال آتی برگزار می‌شود تیم ملی را همراهی خواهد کرد، اما توقع فوتبالدوستان از این مربی این است که نخست تجدیدنظری در ارتباط با دستیاران خود داشته باشد و از سوی دیگر در تیم ملی نیز غربالگری کرده و بازیکنانی را حفظ کند که بتوانند از این پس به موفقیت تیم ملی کمک کنند. در همین راستا و همچنین شرایط فعلی استقلال با میثم منیعی هم‌کلام شدیم؛ بازیکن سابق استقلال که زمان مدیریت آجورلو مشاوره او نیز بود.


*در جام ملت‌ها باز هم از رسیدن به قهرمانی ناکام ماندیم، نظرتان را در خصوص این بازی‌ها بیان می‌کنید؟
نسبت به دوره‌های گذشته پیشرفت‌هایی داشتیم و توانستیم تیمی مثل ژاپن را ببریم، اما برای اینکه به قهرمانی در آسیا برسیم راه طولانی در پیش داریم. به نظر من؛ تیم ملی برای یکسر ی بازیکنان جذابیتی ندارد و این افراد باید از تیم ملی کنار گذاشته شوند. تیم ملی نیاز به پوست‌اندازی دارد و بازیکنان جوان و آینده‌دار باید دعوت شوند تا بتوانیم نتیجه بگیریم.


*گفتید یکسری از بازیکنان، تیم ملی برایشان جذابیت ندارد، قصد ندارید نام ببرید؟
نمی‌خواهم اسم بیاورم، اما کاملاً از عملکرد افراد مشخص است. یکسری از بازیکنان بازی کردن برای تیم ملی انگار برایشان عادت شده است، اما وقتی کنار گذاشته شوند متوجه می‌شوند که این پیراهن تیم ملی تقدس دارد و برای رسیدن به آن باید تلاش کنند و جایگاهشان همیشگی نیست.


*گفته می‌شد این نسل، نسل طلایی هستند و باید به قهرمانی می‌رسیدند، این نظریه را قبول دارید؟
نه، این نسل طلایی چند جام آورده است؟! دستاوردشان چه بوده است؟ شما نگاه کنید وقتی ما برای استقلال بازی می‌کردیم چه نتایجی گرفت. استقلال قهرمان شد، بیشترین گل زده را داشتیم، آمار کمترین گل خورده را نیز از آن خود کردیم. در زمانی هم که در استقلال به عنوان مدیر حضور داشتیم قهرمان شدیم و رکورد قهرمانی بدون باخت را نیز از آن خود کردیم که به این مسائل می‌گویند دستاورد. به نظرم نسل طلایی ما نسل 98 بود.


*بعد از اینکه تیم ژاپن را شکست دادیم خیلی‌ها تصور کردند که تیم ملی به فینال می‌رود، اما ما از قطر شکست خوردیم، دلیل این شکست را در چه می‌دانید؟
دلیلش کمک‌های ضعیف آقای قلعه‌نویی بود. برای آقای الهویی احترام قائل هستم و صحبت‌هایش را از تلویزیون شنیدم اما اصلاً دلایل شکستی که مطرح کردند را قبول ندارم. اینطور صحبت می‌کنند چون فوتبالیست نبودند. با چند تا آمار دادن که نمی‌توان شکست را توجیه کرد باید مثل ژاپن فقط عذرخواهی می‌کردند. من در بازی با ژاپن یک لحظه برای آقای قلعه‌نویی ترسیدم چون کنار زمین داشت سکته می‌کرد. اگر مربی دستیاران قوی داشته باشد، کمکش تمام مسائل کنار زمین را به بازیکنان گوشزد می‌کند و سرمربی راحت روی نیمکت می‌نشیند. قلعه‌نویی باید فکری به حال دستیاران ضعیفش بکند.


*خیلی‌ها همین نیمکت شلوغ و همچنین رفاقتی انتخاب کردن دستیاران را عامل عدم موفقیت قلعه‌نویی می‌دانند.
من اخلاق آقای قلعه‌نویی را به خوبی می‌شناسم چون با او خیلی رفیق هستم. ایشان دوست دارد همیشه دست رفقای خود را بگیرد و اجازه ندهد بیکار باشند، اما این مسأله در باشگاه مشکلی ایجاد نمی‌کند، ولی در سطح تیم ملی آن هم در بازی‌های حذفی مشکل ایجاد می‌کند. در تیم ملی باید از افراد قوی استفاده شود.


*در بازی با قطر یکی از اشکالاتی که به تیم ملی گرفته شد، این بود که اکرم عفیف به خوبی مهار نشد و انگار برنامه‌ای برای مهار این بازیکن نداشتند!
قطعاً برای این بازیکن برنامه داشتند، اما قطر بهتر توانسته بود ما را آنالیز کند چون آنها برای ضدحملات برنامه خوبی داشتند و از آن طریق به تیم ملی ضربه زدند. قطر از جان و دل بازی کرد و ما در یارگیری ضعیف بودیم و باختیم.


*آقای قلعه‌نویی تا 2026 با تیم ملی خواهد بود. به نظر شما ماندن ایشان به صلاح تیم ملی است؟
قلعه‌نویی در گزینه‌های ایرانی بهترین است. مگر می‌توانند مربی طراز اول خارجی بیاورند؟ پولش را ندارند. پس اگر قرار است مربی ایرانی بیاید، خود قلعه‌نویی بهترین است و بماند به صلاح تیم ملی است.


*کمی هم در مورد استقلال صحبت کنیم. دعوای خطیر و نکونام علنی شده است و هواداران نگران شرایط تیم استقلال هستند.
برای من جای تعجب دارد که هیچ کدام هم حاضر نیستند حداقل برای هوادار کوتاه بیایند.


*پس شما دو طرف را مقصر این اختلاف می‌دانید؟
من می‌گویم باید یک طرف کوتاه بیاید، اما اعتقادم این است که استقلال و پرسپولیس مدیر بزرگ می‌خواهند. وظیفه مدیر پول آوردن است وگرنه بقیه کار را که مربی انجام می‌دهد. به نظرم باید وزیر وارد عمل شود چون در استقلال خیلی حرمت‌شکنی شده و هیچ پرده‌ای بین سرمربی و مدیرعامل نیست و اینطوری نمی‌توان، ادامه داد. باید بین خطیر و نکونام یک نفر قربانی شود و از استقلال برود وگرنه این اختلاف ادامه خواهد داشت.


*استقلال تاکنون توانسته فقط دو بازیکن برای نیم‌فصل دوم بگیرد و تمام ناراحتی نکونام همین است که بازیکنان مورد نظر ایشان جذب نشده است.
فکر نمی‌کنم تیم‌های دیگر هم خیلی بهتر از استقلال در فصل نقل و انتقالات کار کرده باشند. اشکال استقلال در نیم‌فصل اول این بود که بازیکن کم داشت و باید در پستی که بازیکن ندارد بازیکن جذب کند. در تعطیلات ملوان فقط توانست بازیکن خوب بگیرد چون بازیکنان سرباز جذب این تیم شدند. در کل استقلال در جذب بازیکن بد عمل نکرده است خیلی جای نگرانی نیست.


*استقلال بازی با نفت در پیش دارد، این بازی چطور ارزیابی می‌کنید؟
تمام تیم‌ها بعد از یک تعطیلی طولانی مدت به بازی‌ها برمی‌گردند و قطعاً بازی‌های اول کیفیت خوبی نخواهد داشت. از نظر منطقی استقلال مقابل نفت قطعاً به پیروزی می‌رسد، مگر اینکه خود استقلالی‌ها کار را برای خودشان سخت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: