کد خبر: ۹۶۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
تعداد بازدید: ۸۳
مراسم جشن فرا رسیدن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران از سوی سفارت ایران در ریاض در عربستان برگزار شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین،  مراسم روز ملی و جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران با حضور معاون امور منطقه ریاض، معاون تشریفات وزیر خارجه عربستان سعودی، مدیران و مقامات وزارت خارجه، تنی چند از مقامات نظامی محل، جمعی از مقامات دولتی، فرهنگی، رسانه ای و... سعودی،  سفرا و دیپلماتهای مقیم عربستان و نمایندگان سازمان‌های منطقه ای در "کاخ فرهنگ" منطقه "حی السفارات" شهر ریاض برگزار شد.
 
در  این مراسم،  سفیر کشورمان به ترسیم چارچوب سیاست‌های منطقه‌ای ایران پرداخت و گفت: کشورهای منطقه می‌توانند با تشکیل یک مجمع گفت‌وگوی منطقه ای بنای کار بلند مدتی را در منطقه پی‌ریزی کنند.

جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی در عربستان/ عنایتی: روابط تهران ـ ریاض به سرعت و دقت به پیش می‌رود

علیرضا عنایتی با اشاره به مناسبات ایران و عربستان طی ۶ ماه گذشته تاکید کرد که این روابط با سرعت و دقت به پیش می‌رود و جمهوری اسلامی ایران در ایجاد بنای همکاری مستحکم با پادشاهی عربستان جدی است.

سفیر ایران در عربستان در ادامه سخنان خود، با محکومیت اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بر لزوم مسئولیت‌پذیری جامعه جهانی در مواجهه با نسل کشی فلسطینیان تا کید کرد.

در  این مراسم گروه موسیقی سنتی "سروش مولانا" به اجرای قطعاتی از موسیقی فاخر ایرانی پرداخت.

همچنین در حاشیه سالن برگزاری این  مراسم ، قطعاتی از صنایع دستی و اقلام فرهنگی سنتی کشورمان از جمله قلمکاری، میناکاری، تصاویر دیدنی از ایران و فرشهای ایرانی نیز به نمایش درآمد.

این اولین برنامه روز ملی کشورمان در ریاض بعد از سرگیری روابط دوکشور بود.

پادشاه و ولیعهد سعودی نیز در پیام‌های جداگانه‌ای به ابراهیم رییسی، رئیس‌جمهور ایران ، فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفته بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: