کد خبر: ۹۶۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
تعداد بازدید: ۷۲
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بازی مقابل قطر را حساس ترین بازی تیم ملی توصیف کرد.

قلعه نویی: تیم‌ملی را زیاد زدند که منصفانه نبود/ به حساس‌ترین بازی خود رسیده‌ایمبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از بازی مقابل قطر در نیمه نهایی جام ملت های آسیا گفت: حساس ترین بازی خود را پیش رو داریم. زحمات 5 بازی گذشته در این بازی است که به نتیجه برسیم. بعد از بازی با ژاپن با بازیکنان صحبت کردیم که در دوره‌های گذشته هم شما به این مرحله رسیده بودید، مهم این است که این بازی را فراموش و به بازی با قطر فکر کنید.

او ادامه داد: در بازی‌های گذشته انتقادات زیادی شد. اما آن نقدها منصفانه نبود. یک موقع بد بازی می‌کنید و در ساختار ضعیف هستید و بله حق با شماست. در بازی قبل، پیش از این که از ژاپن گل بخوریم، به ژاپن موقعیت ندادیم و حتی ما دو موقعیت خوب داشتیم. ما در برنامه خود که خارج کردن هافبک‌های ژاپن بود، موفق بودیم. قطر سرمایه‌گذاری زیادی داشته و میزبان هم است. ما هم تغییراتی در تیم ایجاد می‌کنیم و یقین داریم مهره‌های جدید هم بهترین عملکردشان را خواهند داشت.

قلعه‌نویی درباره مشکلاتی که میزبانی برای این تیم ایجاد کرده است مانند حضور هواداران در ورزشگاه و انتخاب داور عرب‌زبان برای بازی با قطر گفت: بخشی از سوال شما را باید AFC پاسخ دهد. ما از برنامه‌ریزی مسابقات خیلی ضرر کردیم و برای بازی با ژاپن هم زیر ۷۲ ساعت استراحت کردیم. در تصمیمات داوری هم VAR برای ما مهربان نبود و در یک صحنه داور می‌توانست در بازی با ژاپن صحنه را نگاه کند. در بحث داور فردا هم چون من در بحث فنی هستم، نباید ورود کنم. با این حال چون کشورها و قاره‌های دیگر نگاه می‌کنند، عدالت رعایت خواهد شد چرا که فوتبال یک شعار با عنوان فیرپلی و بازی جوانمردانه دارد. باید از AFC بپرسید که چرا این کارها را کردند.

سرمربی تیم‌ملی درباره تاثیر پیروزی ۴ بر صفر ایران مقابل قطر در تورنمنت چهار جانبه اردن در بازی فردا بیان کرد: سوال شما را در دو بخش جواب می‌دهم. در تورنمنت اردن که انتقادات زیادی شد باید بگویم که سه تیم از آن چهار تیم در نیمه نهایی حضور دارند. یک مربی بود که می‌گفت بعضی بازی‌ها برای بازیکن است. من بعد از کنفرانس به بازیکنانم گفتم که ما باید به فکر بازی با قطر باشیم‌ و بازی ژاپن را فراموش کنیم. پس بازی با قطر در تورنمنت اردن را فراموش کرده‌ایم. من از بازیکنانم خواستم که هم باکیفیت‌تر، هم دونده‌تر و هم جنگنده‌تر از بازی ژاپن به مصاف قطر بروند. می‌خواهیم بعد از چند دهه به فینال برویم. من اعتقاد دارم که این کار را می‌توانیم بکنیم. من همیشه گفتم که مهم‌ترین مشکل ما بازیکنان هستند، اگر روز خوبشان باشد ما می‌توانیم ببریم. رفتار مهدی طارمی هم اتحاد را در تیم نشان داد.

قلعه‌نویی درباره کند بودن خط دفاعی قطر و مهار اکرم عفیف بیان کرد: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. عمق تاکتیکی تیم ما براساس قدرت تیمی خودمان و حریف است. مثلا در بازی با ژاپن به جای احسان حاج صفی از میلاد محمدی استفاده کردیم. انتقاداتی هم شد ولی ما براساس تیم حریف تغییراتی در تیم‌مان خواهیم داشت. بخش دیگر هم به خاطر نزدیکی بازی‌هاست که باید تغییراتی بدهیم. من از ابتدای مسابقات هم گفتم که گروه بازیکنان ما اختلاف کمی با یکدیگر دارند. شما دیدید که تغییرات ما در بازی با ژاپن مانند امید ابراهیمی جواب داد. در بازی با قطر به خاطر قدرت قطر و خستگی بازیکنان تغییراتی خواهیم داشت که فردا متوجه خواهید شد.

 

زنده: نشست مطبوعاتی امیر قلعه‌نویی

 

قلعه نویی ادامه داد:« شما رفتار مهدی طارمی را در دو بازی برابر سوریه و ژاپن را روی سکو ببینید این همدلی و صداقت در بین بچه‌ها موج می‌زند و بازیکنان تلاش می‌کنند با یک نتیجه خوب راهی فینال شوند هر چند بازیمان سخت است اما ما به این تیم ایمان داریم و امیدواریم کارهای بزرگتری انجام دهیم. آیا سرعت بهتری تاکتیک برای دفاع کند قطر است یا قرار است طارمی به خط حمله اضافه شود؟ قلعه نویی درخصوص این سوال گفت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. عمده تاکتیک تیمی ما براساس قدرت تیمی ماست. حدود 70 تا 80 درصد است. یک بخشی از تغییرات تیم ما هم نسبت به قدرت تاکتیکی حریف است. بازی با ژاپن ما محمدی را به جای حاج صفی گذاشتیم. از اول تورنمنت هم این کار را انجام دادیم که مورد برخی انتقادات مغرضانه قرار گرفتیم. ما براساس برداشتی که از حریف داریم، تغییراتی انجام دادیم. حتما ما تغییراتی خواهیم داشت اما اجازه بدهید روز بازی مشخص شود. ضمن اینکه بخاطر نزدیک بودن مسابقات، نیاز به تغییرات داریم.»


قلعه نویی در ادامه گفت:«اول تورنمنت هم گفتم که تیمی داریم که اختلاف بازیکنان کمتر از ۱۰ درصد است. همه بازیکنان خوب بودند ولی تغییراتی که ما دادیم، مثلا محمد محبی، امید ابراهیمی میلاد محمدی جواب دادند. یقینا بازی با قطر به چند دلیل از جمله قدرت تاکتیکی حریف و خستگی برخی بازیکنان باید تغییراتی داشته باشیم.شما تیمی را در اختیار گرفتید که می‌دانیم رابطه‌اش با هواداران خدشه دار شده بود و بازیکنان در وضعیت روحی خوبی نبودند. ولی اکنون در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، تیمی متحد از داخل زمین و از جانب هواداران در سرتاسر دنیا در اختیار داریم. این انرژی را نیز در نیمه دوم بازی با ژاپن دیدیم. لطفا درخصوص تدارکاتی که روی مسائل روحی روانی روی تیمی که از هم پاشیده بود و اکنون یکدل و متحد است، صحبت کنید.»

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: درباره بین دو نیمه بازی با ژاپن و پنالتی جهانبخش باید نکاتی را ذکر کنم. در تمرینات و جلسات آنالیز، همه چیز را مشخص کرده بودیم. مثلا قرار شد اگر پنالتی به دست بیاوریم، حسین کنعانی زادگان پشت توپ بایستد. حتی پرتاب اوت یا ضربات کرنر نیز از قبل تعیین شده بود. حالا زمان پنالتی بازی با ژاپن، کریم آمد و گفت جهانبخش بزند. اینها از قبل مشخص بود و برخی فکر نکنند در همان لحظه تصمیم گیری کرده‌ایم. ما گروه آنالیز داریم که از بالا اطلاعات آنلاین را برای ما می‌فرستد، مانند کاری که در لیگ انجام می‌دادیم. در بازی با ژاپن و قبل از گل، توپ را به آنها دادیم تا فضاگیری کنیم. بین دو نیمه دو مطلب فنی را به آنها گفتم که به خودشان و توانایی‌هایشان اعتقاد داشته باشند که در 90 دقیقه می‌توانیم پیروز شویم. ما می‌توانستیم قبل از پنالتی به گل برسیم. روی گل سردار آزمون هم بدشانسی آوردیم.مربی‌ای در فوتبال ایران موفق می‌شود که هم صداقت داشته باشد و هم اینکه با عشق کارش را انجام دهد و تیمش را متحد کند. وقتی که مسئولیت را قبول کردیم، آسیب شناسی کردیم و براساس اطلاعاتی که کسب کردیم، یک سری رفتارها را چه از نظر فنی و چه تمرکزی برای بازیکنان تعیین کردیم. پس از بازی با روسیه به شناختی دو طرفه دست یافتیم که سبب شد روند رو به رشد آغاز شود. ما هنوز اول کار هستیم، چه من باشم چه نباشم. نگاه‌ها را عوض کنید، به جوان‌ها اعتماد کنید، انتقاداتتان نیز خوب و سازنده باشد تا به تیم ملی و مملکت کمک کند. اینکه ما ایرانی‌ها همدیگر را تخریب کنیم، نه به ورزش و نه به جامعه کمکی نمی‌کند. هر کسی آمد بحث مسئولیت تیم ملی را گرفت، انتقاد سازنده داشته باشیم. کادرفنی ما نخبه و فنی است.ما مربیان خوبی در ایران داریم مانند یحیی گل محمدی که می‌توانند در اروپا مربیگری کنند. وقتی او به فینال آسیا می‌رود، یعنی مربی بزرگی است. انتقادی هم صورت می‌گیرد، باید راهگشا باشد. در هر کاری صداقت داشته باشی، می‌تواند به شما کمک کند. وقتی بازیکن از شما صداقت ببیند، با قلبش برای شما بازی می‌کند. بجز یک مورد در استقلال که بعدا در موردش صحبت می‌کنم، که از چند نفر لطمه خوردم، هر تیمی که داشتم، همه با قلبشان برای من بازی کردند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: