کد خبر: ۹۶۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
تعداد بازدید: ۱۵۰
معاون اجرایی رییس جمهور روز دوشنبه بعد از ورود به استان سمنان از طرح ساخت بزرگترین سیلوی شرق کشور که در گرمسار آماده بهره‌برداری است، بازدید کرد.

معاون اجرایی رییس جمهور از ساخت بزرگترین سیلوی شرق کشور در گرمسار بازدید کردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، محسن منصوری در سفر به استان سمنان، وارد شهرستان گرمسار در غرب استان شد و از طرح سیلوی ۱۰۰ هزار تنی که ۹۰ درصد پیشرفت در ساخت دارد، بازدید کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سردار جلیل موقوفه‌ئی فرمانده نیروی انتظامی استان، رضا خانی فرماندار گرمسار، حجت الاسلام و المسلمین آرامی امام جمعه گرمسار، حجت الاسلام و المسلمین کشمیری امام‌جمعه ایوانکی و جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان و مدیران شهرستان گرمسار نیز در این بازدید حضور دارند.

فرماندار گرمسار درباره این طرح عمرانی ملی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: طرح سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره برداری است.

 

معاون اجرایی رییس جمهور از طرح ساخت سیلوی گرمسار بازدید کرد

 

رضا خانی با بیان اینکه قرارداد ساخت سیلوی گرمسار با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن از سال ۱۳۹۳ منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شد، افزود: مبلغ اولیه قرارداد این طرح ۴۱۷ میلیارد ریال به علاوه ۴.۴۷ میلیون یورو بود.

وی با اشاره به اینکه مبلغ قرارداد با احتساب تغییر مقادیر به ۴۳۵ میلیارد ریال به علاوه ۷.۶۸میلیون یورو افزایش یافت، ادامه داد: تاریخ شروع این قرارداد از ۲۳ تیر ۱۳۹۳ به مدت سه سال بود و این طرح تا کنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار گرمسار با تاکید بر اینکه این طرح ملی در آستانه بهره برداری است، خاطرنشان کرد: سیلوی گرمسار در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن و قابل توسعه به ۲۰۰ هزار تن بنا شده است.

رییس جهاد کشاورزی گرمسار نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در مورد مشخصات فنی طرح سیلوی این شهر گفت: نوع سیلو بتنی قائم با ارتفاع برج کار ۶۰ متر بنا شده است.

علی جورابلو با بیان اینکه ۳۶ کندو با ارتفاع ۴۵ متر در این بنا ساخته شده است، اضافه کرد: هر کندو ۲ هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت دارد و همچنین این طرح دارای ۱۶ ستاره با ظرفیت هر ستاره ۶۰۰ تن است.

 

معاون اجرایی رییس جمهور از طرح ساخت سیلوی گرمسار بازدید کرد

 

برنامه یکروزه سفر معاون رییس جمهور

بازدید از طرح‌های سیلوی ۱۰۰ هزارتنی گرمسار و آزادراه حرم تا حرم، افتتاح شرکت املاک ایران در گرمسار و مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان شهید سلیمانی، دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، بازدید از نمایشگاه روایت پیشرفت، افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی مرکز استان سمنان و حضور در نشست پیگیری مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به استان سمنان از دیگر برنامه‌های منصوری در سفر به استان سمنان است.

سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار به عنوان بزرگترین سیلوی شرق کشور در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در حال ساخت است و هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد دارد.

حدود ۶۵۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران - مشهد از استان سمنان (آزادراه حرم تا حرم) عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱٧ میلیون نفر از جاده های استان سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود. گستره جاده های استان سمنان به اندازه جاده‌های ۶ استان کشور است، این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان عبور می کند و واژگونی خودرو بیش از ۶۰ درصد از نوع حوادث رانندگی در جاده‌های استان سمنان محسوب می‌شود و سمنان همواره جزو ۲ استان اول کشور در فراوانی واژگونی در حوادث رانندگی است.

نخستین نمایشگاه معرفی خدمات کسب و کار و نمایشگاه دستاوردهای دولت مردمی در استان سمنان به مناسبت دهه فجر با نام «روایت پیشرفت» در قالب ۱۰۰ غرفه و همراهی ۴۴ دستگاه اجرایی با برگزاری رویدادهای آموزشی و عرضه صنایع دستی و پوشاک ایرانی اسلامی برپا شده است.

پل روگذر شهرک صنعتی سمنان پس از حدود ۱۷ سال وقفه امروز بهره‌برداری می‌شود. آغاز ساخت این طرح به سال ۱۳۸۵ بازمی‌گردد که پس از مدتی کوتاه عملیات عمرانی آن متوقف شد. پس از سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سیزدهم آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان این طرح جزو مصوبه‌های سفر قرار گرفت و با تخصیص اعتبارات سرانجام آماده بهره‌برداری شد.

مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان شهید سلیمانی سمنان که ساخت آن در شهریور ۱۳۹۱ آغاز شده بود، امروز به بهره‌برداری می‌رسد. این مجموعه در ۶۵۰ متر مربع به منظور استفاده جانبازان و معلولین سمنان پیش‌بینی شده است و فعال شدن هیات‌‏های ورزشی شهرستان و نیز استفاده بهینه این هیات‌‏های ورزشی از امکانات موجود در این سالن از جمله اهداف طرح عنوان شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: