کد خبر: ۹۶۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
تعداد بازدید: ۹۵
یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تبیین ضرورت مشارکت در انتخابات اظهار کرد: باید برای مردم اقناع سازی کنیم که رای ندادن، هیچ کمکی به بهبود وضعیت کشور نمی‌کند.

رجایی: «تبیین» و «اقناع‌سازی» از مولفه‌های افزایش مشارکت در انتخابات استبه گزارش خبرداغ ،حسین رجایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مولفه‌های تاثیرگذار در افزایش مشارکت در انتخابات گفت: در زمینه افرایش مشارکت مردم در انتخابات چند مولفه و اقدام تاثیرگذار است که باید مورد نظر مسئولان امر و به ویژه رسانه‌ها قرار بگیرد که از جمله این اقدامات تبیین ضرورت مشارکت در انتخابات است؛ باید برای مردم اقناع سازی کنیم که رای ندادن، هیچ کمکی به بهبود وضعیت کشور نمی‌کند.

وی با بیان اینکه «در ابتدا باید تبیینی صورت بگیرد که آیا مشارکت یا عدم مشارکت تاثیری در وضعیت کشور دارد یا خیر»، اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند که با مشارکت نکردن در انتخابات یا رای ندادن وضعیت درست می‌شود در حالی که مردم باید این را بدانند و رسانه باید تبیین کند که با رای ندادن قطعاً هیچ کاری درست نمی‌شود الا اینکه ممکن است یکسری تبعات منفی به ویژه در حوزه اقتصاد که امروزه پاشنه آشیل بسیاری از اعتراضات و نارضایتی مردم است، ایجاد شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید به مردم بگوییم که واقعاً اگر خدای ناکرده مشارکت پایین باشد، دچار یک مجلس ضعیف یا غیر متخصص می‌شویم و دود این وضعیت در چشم خود جامعه فرو می‌رود. امروز مردم ما باید در صحنه باشند و بدانند که مشارکت و انتخاب درست و تشکیل یک مجلس قوی، گامی موثر در حل معضلات کشور است.

رجایی همچنین عنوان کرد: دومین اقدامی که در افزایش مشارکت مردمی در انتخابات تاثیر گذار است، مربوط به تلاش‌هایی است که دولت باید انجام دهد؛ بعضی از این کارها ممکن است اثرات وضعی‌اش بلندمدت باشد و دولت باید تبیین کند که برخی اقداماتش به خصوص در حوزه اقتصادی نظیر حذف ارز ترجیحی و مدیریت بازار ارز و اقداماتی که در حوزه کاهش نقدینگی در حال انجام است چه تبعات مثبتی به همراه دارد چراکه امروز مردم با تبعات منفی این اقدامات مواجه هستند؛ اگر بتوانیم تبعات مثبت این چنین کارها را برای تبیین کنیم، بارقه‌هایی از امید برای آنها نسبت به فضای آینده کشور ایجاد و موجب می‌شود که آنها با مشارکت خود در در

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که فردی را که تمایل به مشارکت در انتخابات ندارد، چگونه برای حضور در انتخابات ترغیب می‌کنید؟ اظهار کرد: می‌گویم که با رای ندادن هیچ کاری درست نمی‌شود و اتفاقاً با آمدن پای صندوق‌ها و دخیل کردن اراده‌ها و نظرات خودمان در صندوق رای خیلی بهتر می‌توانیم به اهداف و گفتمان و اراده‌ای که داریم برسیم. پیشنهاد من به همه مردم عزیز کشور این است که با تمام توان خود، نزدیکان و همه دوستان‌شان را برای مشارکت در انتخابات دعوت کنند تا انتخاباتی پر شور داشته باشیم و اگر هم ایراد و اشکالی هست و انتقادی دارند، با رای دادنشان و انتخاب‌شان این انتقادات آن خود را مطرح کنند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: