کد خبر: ۹۶۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
تعداد بازدید: ۹۰
رییس انجمن صنفی گاوداران اعتقاد دارد که عرضه گوشت بالاتر از ۴۸۰ هزارتومان گران‌فروشی است.

قیمت جدید دام اعلام شد/ مقدسی: از این قیمت بالاتر گوشت نخریدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، در حالی که گزارش‌های میدانی از رسیدن قیمت گوشت به مرز ۷۰۰ هزار تومان حکایت دارد که رییس انجمن صنفی گاوداران اعتقاد دارد که عرضه گوشت بالاتر از ۴۸۰ هزارتومان گران‌فروشی است.

به گفته سید احمد مقدسی، بارها اعلام کرده‌ایم که در بحث تولید گوشت قرمز خودکفا هستیم و نیازی به واردات نداریم چراکه واردات با ارز ترجیحی بیانگر پرداخت یارانه به تولیدکننده خارجی و نابودی تولید داخل است.

او خرید حمایتی دام از دامدار و عرضه مستقیم گوشت را راهکار مناسب جلوگیری از واردات اعلام کرده و افزوده است: هم اکنون قیمت تمام شده هر کیلو گوساله نر ۲۲۰ هزار تومان است، در حالیکه با نرخ ۱۹۰ هزارتومان از دامداران خریداری می شود.

به گفته مقدسی، با توجه به نرخ فعلی گوساله نر، عرضه گوشت بالاتر از ۴۸۰ هزارتومان گران‌فروشی و ناشی از واسطه گری و دلال بازی است.

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: بنابر آمار پتانسیل تولید یک میلیون تن گوشت قرمز گوسفندی و گوساله در کشور وجود دارد، درحالیکه حداکثر نیاز کشور ۹۰۰ هزارتن است که در صورت حمایت دولت به صادرکننده تبدیل خواهیم شد.

بنا به گفته منصور پوریان، رییس شورای تامین‌کنندگان دام، قیمت هرکیلو لاشه گوسفندی وارداتی را ۲۷۰ هزار تومان،گوساله منجمد ۲۸۰ هزار تومان و گوسفندی منجمد را ۲۳۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیش از این پیمان پاک، قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی گفته بود: پس از پایان تعطیلات ژانویه و شروع مجدد واردات گوشت گرم و افزایش واردات گوشت منجمد در دو تا سه هفته گذشته شاهد تثبیت قیمت گوشت و در برخی موارد کاهش نسبی قیمت بودیم. همچنین با ورود دام تولید داخل به زنجیره مصرف امیدواریم از پایان سال جاری و به ویژه بهار سال آینده شاهد کاهش چشمگیر قیمت گوشت باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: