کد خبر: ۹۶۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
تعداد بازدید: ۱۰۶
یکی از فرازهای شکوهمند راهبری امام، بازگشت از حرف خود بود در جایی که حق را و مصلحت ملک و ملت را در جای دیگر می‌دید.

کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به کاندیداهای ۱۴۰۰: حالا که متوجه شده اید حرف ها و وعده هاتان غلط بود،چرا حرف تان را پس نمی گیرید و عذرخواهی نمی کنید؟به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی : یکی از فرازهای شکوهمند راهبری امام، بازگشت از حرف خود بود در جایی که حق را و مصلحت ملک و ملت را در جای دیگر می‌دید.

در نظام فکری امام هرگز "حرف مرد یکی است" معنا نداشت. خاطره‌ای که مرحوم آیت‌الله توسلی از منهج و منطق امام تعریف می‌کند، مبینِ این واقعیت است:

"من یادم هست که کسی به امام گفت: آقا! این چه جمله‌ای است که می‌گویند، مرد آن است که از حرفش بر نگردد؟! امام در جواب او فرمودند اتفاقاً بر عکس است. مرد آن است که از حرفش برگردد. اگر مطلبی را که بیان کرده مطلب خلافی بوده یا مطلب درستی نبوده است، اگر از حرف خود برگردد، این مرد است."
 
بله مرد آن است که برای خدا پا روی حرف خود بگذارد. این، امروزه بسیار قابل فهم است برای ما. در مقایسه با کسانی که توان شکستن خود و حتی برگشتن از راه رفته را ندارند و حتی به اصلاحِ حرفِ گفته هم فکر نمی‌کنند.
یک نمونه‌اش آنچه نامزدهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در تبلیغات می‌گفتند. بطلان آن گفته‌ها، سختی و گره‌هایی است که در کار مردم افتاده است اما حاضر نیستند به اصلاح آن زبان باز کنند. انگار اینان واقعا می‌پندارند "حرف مرد یکی است!" با منطق امام هم آشنا نیستند و الا اول حرف خود را اصلاح می‌کردند و بعد رفتاری که براساس آن حرف‌ها شکل گرفته است.
 
کلیپی در فضای مجازی، گروه به گروه و کانال به کانال می‌رود که بیانات برخی از نامزدهای ریاست جمهوری را بازنشر می‌دهد. جواب‌هایی که در برابریک پرسشِ واحد داده اند، سهم تحریم در مشکلات را هیچ، اندک و در حد ۲۰ درصد می‌خوانند و ۸۰ در صد را به حساب بی‌مدیریتی، بی‌عرضگی، بی‌فکری و بی‌غیرتی می‌گذارند. فقط یک نفر می‌گوید بیشترین تأثیر را بر اقتصاد کشور تحریم دارد. و عدد بالای ۵۰ درصد را مطرح می‌کند.
 
آنان که سهم چندانی برای تحریم قائل نبودند امروزه سکان را به دست دارند و در سنگلاخ تحریم‌ها پایشان زخم برمی دارد اما حاضر نیستند حرف خود را اصلاح کنند. کسی که حرف نابه‌جای خود را به جا اصلاح نکند معلوم نیست راهبرد خود را تغییر دهد. نتیجه عدم تغییر هم زندگی مردم را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد تا واداربه تغییر سبک زندگی شوند. یکی هم خواستار جایگزینی گوشت ماهی به جای گوشت قرمز شد! اما... بگذریم. انقلاب با صداقت خمینی پیروز شد. در رفتار راهبردی امام هم دید که حرف مرد دوتاست. مسئولان محترم هم به این راهبرد باور و عامل شوند. هرجا دیدند که مسیر به موفقیت نمی‌رسد برگردند. این انقلابی‌ترین رفتار است. مردم و حال مردم را در نظر بگیرید تا همچنان به عنوان علت مبقیه پای انقلاب خود بمانند.
 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: