کد خبر: ۹۶۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
تعداد بازدید: ۶۶
اولین روز از جشنواره فیلم فجر کار خود را با نمایش ۴ فیلم سینمایی در برج میلاد آغاز می کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین،اولین روز از چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر امروز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه با نمایش ۴ فیلم سینمایی برای اهالی رسانه در خانه جشنواره یا همان سالن همایش های برج میلاد آغاز می شود.

یک افتتاح بدون ستارگان سینمای ایران

افتتاح این دوره از جشنواره فیلم فجر در برج میلاد با نمایش فیلم سینمایی «دروغ های زیبا» همراه خواهد بود. در واقع این اثر سینمایی که کارگردانی و تهیه کنندگی آن برعهده مرتضی آتش زمزم است، پروژه ای مشترک میان ایران و بنگلادش است که با حضور ستاره های سینمای بنگلادش جلوی دوربین رفته است.

«دروغ‌های زیبا» یک ملودرام اجتماعی است و در آن بازیگرانی چون شمون فاروق، ریکیتا ناندینی، شهیدالزمان سلیم، شاهد علی، شاهین میردها و جان پل سرمادیراس و بازیگر کودک شاتی حضور دارند. تمام صحنه های این اثر سینمایی نیز در شهرهایی چون داکا و قاضی پور جلوی دوربین رفته است.
جشنواره‌ای که با دروغ‌های زیبا افتتاح می شود!/ماراتن فیلم اولی‌ها

روایتی از زنان سرپرست خانواده

مهر آورده است دومین فیلمی که قرار است در روز اول جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شود؛ «شکار حلزون» به کارگردانی محسن جسور و تهیه کنندگی مصطفی سلطانی است. این فیلم در بخش نگاه نو به نمایش گذاشته می شود و می توان آن را اولین فیلم از فیلم اولی های چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر دانست که در کاخ جشنواره به نمایش گذاشته می شود.

این فیلم نیز یک اثر اجتماعی است که نگاهی متفاوت به زنان سرپرست خانوار دارد. فیلم «شکار حلزون» روایت‌گر قصه مینو، زن جوان سرپرست خانواده‌ای است که برای تامین معاش در یک شرکت خدماتی و نظافتی مشغول به کار است. او با پیشنهاد شغل پرستاری از پدر یک جوان مواجه می‌شود که شرط پذیرفتن این شغل با حقوق مناسب، جاری شدن صیغه محرمیت میان آن‌هاست.

در «شکار حلزون» بازیگرانی چون حسین پاکدل، فرناز زوفا، محمد رسول صفری، مسعودرضا عجمی، رابعه مدنی، یاسمن ترابی، علی‌اکبر قاضی نظام، امیرعلی سخایی، میثم محمدی و زنده‌یاد حسام محمودی حضور دارند.

 

جشنواره‌ای که با دروغ‌های زیبا افتتاح می شود!/ماراتن فیلم اولی‌ها

نمایش اولین کمدی در اولین روز

اما سومین فیلم در اولین روز از جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره یک اثر کمدی-اجتماعی به کارگردانی اصغر نعیمی است، فیلم سینمایی «دو روز دیرتر» اولین کمدی است که قرار است در این دوره از جشنواره به نمایش گذاشته شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «آقا جون می‌خوای ریش گرو بذاری، بذار، می‌خوای از اون دنیا امداد غیبی بفرستی، بفرست… من دیگه رد دادم».

 

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون سینا مهراد، پردیس احمدیه، فرهاد آییش، گوهر خیراندیش، کمند امیر سلیمانی، سیدجواد یحیوی، سیاوش چراغی پور، محمد فیلی و علیرضا داوودنژاد حضور دارند. همچنین محسن شیرازی تهیه‌کننده فیلم «دو روز دیرتر» است و سید جمال ساداتیان، مشاور تهیه کننده است.

روح اله زمانی و یک فیلم دیگر برای نوجوانان

«ظاهر» به کارگردانی حسین عامری به عنوان فیلم چهارم در روز اول روی پرده می رود؛ البته این اثر سینمایی نیز از جمله فیلم های بخش «نگاه نو» به شمار می رود که در حوزه سینمای کودک و نوجوان تولید شده و تهیه کنندگی آن برعهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است.

جشنواره‌ای که با دروغ‌های زیبا افتتاح می شود!/ماراتن فیلم اولی‌ها

در خلاصه داستان فیلم «ظاهر» آمده است: ظاهر ۱۸ سال دارد و در شمال کشور سرباز است. او با اکبر و زیبا پیرمرد و پیرزنی که در کلبه‌ای نزدیک پادگان زندگی می‌کنند، آشنا می‌شود و در ادامه اتفاق‌هایی برایش رقم می‌خورد.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون روح اله زمانی، یداله شادمانی و حامد محمودی بازی کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: