کد خبر: ۹۶۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
تعداد بازدید: ۹۶
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس توضیحاتی درباره روند بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه، نهادها و سایر دستگاه‌ها ارائه کرد.

طرح شفافیت پس از ۲ سال به کجا رسید؟ / ماجرای تشکیل یک کارگروه ۶ نفرهبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، درباره «روند بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه، نهادها و سایر دستگاه‌ها گفت: این طرح پس از گذشت دو سال و رفت‌وبرگشت به شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت عالی نظارت این مجمع، روز در یکشنبه هفته جاری در جلسه علنی مجلس مطرح و با اکثریت آرا به تصویب نمایندگان رسید.

بنابر گزارش تسنیم، وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت عالی نظارت این مجمع، اصلاحاتی در طرح شفافیت قوای سه‌گانه صورت گرفت و مقرر شد تا در مواردی که خلاف مصالح امنیت ملی بوده یا مخاطرات اقتصادی برای کشور داشته باشد، کارگروه ۶ نفره، متشکل از وزیر اطلاعات، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، دو نفر به نمایندگی رئیس قوه قضاییه و دو نفر هم از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تشکیل

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در همین راستا ادامه داد:مقرر شد در این کارگروه نظارت صورت گیرد ، تا برخی از اسناد و مدارک، با منافع و مصالح عمومی مغایرت نداشته باشد.

جوکار اضافه کرد: تمام مصوباتی که در کمیسیون‌ها و شوراها، در هیأت وزیران، جلسه علنی مجلس یا کمیسیون‌های تخصصی مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا تصویب می‌شود، باید کاملاً شفاف و برای مشاهده عموم، بارگذاری شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بیان کرد:در خصوص شوراهای اسلامی شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاها، مقرر شد وزیر کشور، آئین‌نامه‌ای را تنظیم و بر اساس آن، «شفافیت» در خصوص مصوبات این شوراها اعمال شود.

نماینده یزد در مجلس ،بیان کرد: امیدوارم با تصویب این قانون، مطالبات به‌حق مردم درباره «شفافیت» به سرانجام رسیده و مردم به‌عنوان سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی، در جریان امور کشور قرار گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: