کد خبر: ۹۶۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
تعداد بازدید: ۹۴
علی باقری گفت: برگزاری انتخاباتی بدون رقیب، در شرایطی که تبدیل به متلک و مضحکه و جوک در افکار عمومی و نقد و ارزیابی در خارج از کشور و رسانه‌ها شده است.

برگزاری انتخابات بدون رقیب تبدیل به متلک مضحکه و جوک در افکار عمومی شده است /چاره ای جز اصلاح جویی تدریجی نداریمبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه اعتماد : علی باقری گفت: برگزاری انتخاباتی بدون رقیب، در شرایطی که تبدیل به متلک و مضحکه و جوک در افکار عمومی و نقد و ارزیابی در خارج از کشور و رسانه‌ها شده است.

بخش‌های مهم گفتگو با علی باقری فعال سیاسی اصلاح طلب را در ادامه می‌خوانید:

* اتفاقی که امروز در انتخابات خبرگان خراسان جنوبی افتاده، یک نماد برجسته و نمایان از وضعیتی است که انتخابات با آن روبه‌رو است. یک نماد کامل از وضعیت همه انتخابات. برگزاری انتخاباتی بدون رقیب، در شرایطی که تبدیل به متلک و مضحکه و جوک در افکار عمومی و نقد و ارزیابی در خارج از کشور و رسانه‌ها شده است. اما در عین حال هیچ حساسیت، تعصب و نگرانی را در برخی محافل و جریانات سیاسی داخل کشور برنمی‌انگیزد.

*این جناح‌ها اساسا احساس نمی‌کنند، برگزاری چنین انتخابات بدون رقیبی، رخداد بد و نامطلوب برای جمهوریت نظام است. حتی خود این جناح‌های سیاسی مواجهه‌های عجیبی با موضوع داشته و متلک می‌گویند.

*نمونه این نوع برخوردها توییت نادری، مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی است که اعلام کرد، حسن روحانی را برای حوزه انتخابیه خراسان جنوبی تایید کنید تا هم مشکل او و مردم برطرف شود و هم مشکل انتخابات بدون رقیب ابراهیم رییسی!!! من نمی‌دانم این توییت مطایبه است، متلک است، شوخی است؟ چیست؟هر چه که باشد، تاسف‌بار است.

*چاره‌ای جز این نداریم که همین فرآیند اصلاح‌جویی تدریجی و مبتنی بر مشارکت و قانون را دنبال کنیم.

* کنش اعتراضی صرف نسبت به آنچه در حال رخ دادن است و قهر و اعتراض با صدای بلند به تنهایی گرهی از کار فروبسته ملک و ملت باز نمی‌کند.

*یک جریان سیاسی خاص در کشور بین یک انتخابات با نتایج مطلوب و قطعی و بدون ریسک برای خود با شکل گیری یک انتخابات پرنشاط و نسبتا آزاد و تقریبا مشارکتی برای اکثریت جامعه ، مسیر اول را انتخاب می کند.

* گره گشایی از مشکلات کشور نه با حرکتی دفعی و هیجانی امکان پذیر است و نه با ادامه وضع موجود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: