کد خبر: ۹۶۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
تعداد بازدید: ۸۵
با اتمام مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، جدول مرحله حذفی با آنچه پیش‌بینی می‌شد، دو تفاوت اساسی دارد.

بازی مرکب کلینزمن؛ رویای بزرگ مرد آلمانی در میان انتقاداتبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرانلاین، آرمن ساروخانیان: ژاپن بعد از شکست مقابل عراق به سمت پایین جدول رفت و کره جنوبی با تساوی روز آخر مقابل مالزی، جای ژاپن را در بالای جدول گرفت. با این جابه‌جایی، ژاپن و کره جنوبی تا پیش از فینال شانس روبه‌رو شدن با یکدیگر را ندارند، ولی به جای ایران- کره جنوبی احتمالی در یک چهارم نهایی باید منتظر جدال حساس ایران- ژاپن باشیم. کره جنوبی هم با قرعه جدید در یک هشتم نهایی با عربستان روبه‌رو می‌شود که جذاب‌ترین بازی این مرحله خواهد بود.
عده‌ای بازی چهارشنبه کره جنوبی- مالزی را هیجان‌انگیزترین بازی مرحله گروهی تورنمنت می‌دانند؛ مسابقه‌ای که در آن تیم برنده سه بار جابه‌جا شد و جایگاه کره در جدول رده‌بندی گروه E چند بار تغییر کرد. در نهایت گل تساوی ثانیه‌های پایانی مالزی به معنی دوم شدن کره و مسیری دور از ژاپن بود.

کلینزمن؛ از تکذیب تا لبخند

پیش از بازی این شایعه مطرح بود که کره ممکن است با هدف رسیدن به قرعه دلخواهش برای برد بازی نکند، ولی کلینزمن در نشست خبری قبل از بازی فرار تیمش از ژاپن را تکذیب کرد و گفت: «ما از هیچ تیمی فرار نمی‌کنیم. می‌خواهیم بازی به بازی پیش برویم و به حریف بعدی‌مان احترام می‌گذاریم.»
در مصاحبه بعد از بازی مربی آلمانی هم نشانه‌ای از رضایت دیده نمی‌شد. او حتی از داور به خاطر نقشی که روی دو گل مالزی داشت، انتقاد کرد و گفت: «پنالتی مالزی خطا نبود. پیش از گل دوم هم روی هوانگ‌این‌بوم خطا شد. دو تصمیم داور به قیمت دو گل علیه ما تمام شد.» او در انتقاد از عملکرد تیمش اضافه کرد: «باید بهتر از این کار می‌کردیم. باید برنده می‌شدیم. باید با نظم بیشتری بخصوص در انتقال منفی کار می‌کردیم تا مانع گل سوم می‌شدیم.»
ژست ناراضی کلینزمن اما برای برطرف کردن شائبه‌ها کافی نبود. کره در نیمه دوم شکننده بود و لبخند کلینزمن بعد از گل سوم مالزی هم این باور را تقویت کرد. حتی مانچینی، سرمربی عربستان هم به آن اشاره کرد و گفت: «نتایج آن گروه بسیار بسیار عجیب بود و نمی‌توانستم باور کنم که این‌گونه شده است. من به خنده کلینزمن پس از گل‌به‌خودی‌ آن بازی می‌خندم. وضعیت عجیب و خنده‌داری است.»

انتقادات از سرمربی آلمانی

با این حال در رسانه‌های کره جنوبی اشاره‌ای به تساوی مصلحتی نشده و اکثراً عملکرد کلینزمن در این سه بازی را زیر سؤال برده‌اند. هواداران کره جنوبی هم بعد از این بازی انتقادات شدیدی از کلینزمن داشتند. آنها معتقدند برای کره که به دنبال اولین قهرمانی آسیا از سال 1960 است، کلینزمن گزینه مناسبی نبود. فوتبال این مربی آلمانی قدیمی است و انگیزه زیادی برای شغلش ندارد، چرا که ماه‌های گذشته را بیشتر خارج از کره گذرانده. 6 گل خورده کره در مرحله گروهی هم آمار نگران‌کننده‌ای برای یک مدعی قهرمانی است.

دلیل دیگری که می‌تواند احتمال تساوی عامدانه کره را کمرنگ کند، تزلزل و نوسان این تیم در دو بازی اول است. در بازی اول چیزی نمانده بود که بحرین شاگردان کلینزمن را متوقف کند و در بازی دوم هم اردن تا دقایق پایانی برنده بود.

البته کلینزمن امیدوار است که تیمش در مرحله حذفی کیفیت بهتری به نمایش بگذارد. هوانگ‌هی‌چان، بال ولورهمپتون و کیم‌جون‌سو، مدافع چپ تیم که مصدوم بودند مقابل مالزی برای دقایقی بازی کردند و می‌توانند در مرحله حذفی کیفیت تیم را بالاتر ببرند. مربی آلمانی گفت: «ما جون‌سو و هی‌چان را دوباره در اختیار داریم و حالا قوی‌تر به نظر می‌رسیم. ما چند روز فرصت داریم که برای بازی بعدی آماده شویم. تورنمنت به طور جدی از این مرحله شروع می‌شود. ما بدون شکست از مرحله گروهی عبور کردیم و حالا می‌توانیم بهتر عمل کنیم.»

آنچه تیم کلینزمن تا به حال پشت سر گذاشته، یادآور سریال کره‌ای «بازی مرکب» است که شرکت‌کنندگان با ترفندهای مختلف و قربانی کردن دیگران تلاش می‌کردند برنده نهایی جایزه بزرگ باشند. این مربی آلمانی هم امیدوار است که با وجود انتقادات تا فینال پیش برود و برنده جام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: