کد خبر: ۹۶۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
تعداد بازدید: ۱۲۷
نمایندگان مجلس در مصوبه ای سازمان برنامه و بودجه کشور را مکلف کردند تمام اعتبار مورد نیاز برای تأمین گندم مورد نیاز کشور را با قیمت نهائی مصوب شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی حداکثر در شش ماهه اول سال (همزمان با خرید تضمینی گندم) به مجری یا مجریان خرید و تأمین کالاهای اساسی تخصیص و پرداخت کند.

سازمان برنامه و بودجه مکلف به پرداخت اعتبارات مورد نیاز برای تامین گندم شدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای بندهای ت و ث تبصره ۸ را به شرح زیر تصویب کردند.

ت-در اجرای اصل ۵۳ قانون اساسی، شرکتهای تابعه وزارت نفت موظفند تمامی دریافت های ارزی و ریالی منابع پیش بینی شده را پس از پرداخت حق العمل جایگاه های عرضه فراورده‌های نفتی و سی.ان.جی به حساب های ریالی و ارزی خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مفتوحه توسط خزانه داری کل کشور تحت عنوان تمرکز وجوه منابع قانون هدفمندکردن یارانهها واریز نمایند
وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی باید تمامی دریافتی های حاصل از منابع قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مندرج در این قانون را در اجرای تبصره ماده (۴۰) «قانون محاسبات عمومی کشور» با نظارت کامل بر شرکتهای دولتی ذی‌مدخل، از مبادی اولیه وصول منابع با سازوکار (مکانیزم) شناسه واریز به حساب‌های ریالی و ارزی خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند.

ث- در اجرای قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب سال ۱۳۶۸ با اصلاحات بعدیآن و به منظور حمایت از تولیدات داخلی، حفظ امنیت غذایی کشور و پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده به کشاورزان و تأمین نقدینگی لازم برای خرید گندم، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است اعتبار مورد نیاز برای تأمین گندم تولیدی کشاورزی کشاورزان داخل کشور به قیمت نهائی مصوب شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی از محل اعتبارات و ظرفیت های این تبصره، بدون لحاظ تسهیلات تکلیفی بانکی، حداکثر در شش ماهه اول سال (همزمان با خرید تضمینی گندم) را تخصیص و پرداخت نماید.

شرکت های مباشر خرید گندم توسط وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌شوند. اصناف و صنایع نان حجیم و غیرحجیم مجازند گندم مورد نیاز خود را با اولویت سازوکار کشت قرادادی از کشاورزان با نرخ توافقی خریداری کنند.

در صورت کسری تامین گندم مورد نیاز این مجموعه ها از طریق کشت قرادادی شرکت های مباشر خرید تضمینی گندم مجازند پس از ثبت سفارش مابقی گندم نیاز صنف و در سامانه ای که توسط وزارت جهاد کشاورزی ایجاد می شود نسبت به فروش گندم به آن ها صرفا به نرخ تمام شده اقدام کند.

دستورالعمل اجرایی این بند توسط وزارت جهادکشاورزی تهیه و ظرف حداکثر یک ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون و تصویب شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی می رسد.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: