کد خبر: ۹۶۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
تعداد بازدید: ۸۷
امروز و همزمان با افتتاح رسمی چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، ۱۰ نمایش در سالن‌های مختلف به روی صحنه می‌روند.

اجرای ۱۰ نمایش در روز نخست جشنواره تئاتر فجربه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، افتتاحیه چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر ساعت ۱۸ و سی دقیقه امروز یکشنبه اول بهمن همزمان با آغاز به کار بخش صحنه‌ای این دوره از جشنواره در تالار دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر برگزار می‌شود.

۴ اجرا در بخش مسابقه تئاتر ایران

در اولین روز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و در بخش مسابقه تئاتر ایران بخش صحنه‌ای، تالار وحدت در ساعت ۱۹ میزبان نمایش «ایل خون» به کارگردانی آژمان بیژنی‌نسب از فسا با مدت زمان ۷۵ دقیقه است.

همچنین سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ پذیرای نمایش «رؤیای اسبی به نام شبرنگ» به کارگردانی محمد جهان‌پا از مشهد می‌شود که در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ و با مدت‌زمان ۷۵ دقیقه روی صحنه می‌رود. البته این اثر در بخش مهمان جشنواره نیز حضور دارد.

«ترمز اضطراری» دیگر نمایش بخش مسابقه تئاتر ایران است که با کارگردانی بهار فاضلی‌راد از مشهد در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰:۳۰ در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

چهارمین اثر مسابقه تئاتر ایران که در اولین روز جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر اجرا می‌شود، نمایش «گزارش مفتوحه تنگه فنی» به کارگردانی فضل‌الله عمرانی از تهران است که با مدت‌زمان ۸۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۱ در سالن سمندریان تماشاخانه ایران‌شهر روی صحنه می‌رود.

۶ نمایش در بخش مسابقه تئاتر دانشجویی

روز یکشنبه ۱ بهمن و در بخش مسابقه تئاتر دانشجویی جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر، ۶ نمایش در سالن‌های میزبان اجراهای جشنواره روی صحنه می‌روند.

سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر در ۲ نوبت ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ میزبان نمایش «غلط» به کارگردانی سعید زمانی از پردیس دانشگاه هنر است که با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه اجرا می‌شود.

«ببر» به کارگردانی راشد کریمی از کردستان از دانشگاه هنر و معماری نیز در بخش مسابقه تئاتر دانشجویی جشنواره، در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۹ در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. مدت‌زمان این نمایش ۶۰ دقیقه است.

«اوبرمنش» به کارگردانی افشین حسنی‌کیا از دانشگاه هنر تهران دیگر نمایش این بخش است که با مدت زمان ۶۵ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۸:۳۰ در سالن اصلی تئاتر مولوی اجرا می‌شود.

سالن کوچک تئاتر مولوی هم در ۲ نوبت ۱۵ و ۱۷ پذیرای نمایش «در جنگ احساسات ممنوع» به کارگردانی نوشین قاسمی می‌شود که در ۲ نوبت ۱۵:۳۰ و ۱۷، از دانشگاه سوره در اولین روز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌رود.

«مکر مکرم» علی خورشیدی از دانشگاه سوره نیز دیگر نمایش مسابقه تئاتر دانشجویی اولین روز جشنواره است که در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تالار حافظ اجرا می‌شود.

تالار سنگلج نیز در اولین روز جشنواره تئاتر فجر پذیرای نمایش «تقلیدنامه زال و رودابه» به کارگردانی محمد حاج‌محمدی است که در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ و با مدت زمان ۱۰۵ دقیقه، از دانشگاه سوره به صحنه می‌رود.

چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن با دبیری مهدی حامدسقایان در تهران در حال برگزاری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: