کد خبر: ۹۶۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
تعداد بازدید: ۱۰۵
قیمت طلا در بازار جهانی سقوط کرد و به مرز کانال ۲ هزار دلار نزدیک شد.

سقوط آزاد قیمت طلا/ ریزش قیمت طلا تا کجا ادامه دارد؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲۳ دلاری، به ۲ هزار و ۵ دلار نزدیک شد.

کاهش قیمت طلا در حالی در بازار جهانی رقم خورده که در طول یک هفته گذشته ۰.۸ درصد کاهش قیمت را نشان می‌دهد. قیمت جهانی طلا در طول یک هفته گذشته ۱۷ دلار کاهش قیمت داشته است.

براساس گزارش رویترز، اظهارات مقامات فدرال رزرو که امید برای کاهش نرخ بهره در ماه مارس را تضعیف کرد، علت کاهش قیمت طلا عنوان شده است.

تحلیلگران اعتقاد دارند؛ بازارها احتمال می‌دهند که فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را در پایان سه ماهه نخست امسال آغاز کند و اکنون آنها پس از اظهارنظرهای تند برخی از اعضای فدرال رزرو کمی تردید کرده‌اند.

از این رو ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه آمریکا افزایش یافته و این برای طلا و بازار سهام خوب نیست.

تاجران اکنون ۶۳ درصد احتمال می‌دهند که نرخ بهره آمریکا در ماه مارس کاهش یابد، در حالی‌که قبل از سخنان والر این رقم ۷۳ درصد بود.

هرچه نرخ بهره کاهش پیدا کند، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است کمتر می‌شود. افزایش ارز دلار هم قیمت طلا را برای مالکان ارزهای دیگر گران‌تر می‌سازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: