کد خبر: ۹۶۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
تعداد بازدید: ۲۵۶
صبح امروز صدای انفجار در شمسر سراوان به گوش رسید و به فاصله کوتاه مقامات امنیتی ایران حمله موشکی به این منطقه را تایید کردند. وزارتخارجه و نیروهای مسلح پاکستان نیز حمله به چند هدف در خاک ایران را تایید کرده اند.

شمسر در سیستان و بلوچستان هدف حمله موشکی قرار گرفت /شنیده شدن چند صدای انفجار در اطراف سراوان /پاکستان: مقر تروریست ها هدف قرار گرفتبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، صبح امروز صدای انفجار در شمسر سیستان و بلوچستان شنیده شد و سپس حمله پهبادی و موشکی به منطقه شمسر سراوان صورت گرفت.

بنا به روایت خبرگزاری مهر، این انفجارها بر اساس آخرین اطلاعات باعث مجروحیت چندین نفر شده است. برخی خبرها نیز حکایت از آن دارد که پاکستان از شامگاه گذشته مرزهای رسمی و مشترک خود با ایران را یک طرفه بسته است.

در همین راستا معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: صدای چند انفجار درچند محدوده اطراف سراوان به گوش رسیده است.

علیرضا مرحمتی، در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: بامداد امروز پنج شنبه، صدای چند انفجار درچند محدوده اطراف سراوان به گوش رسیده است.

وی تاکید کرد: مسؤولان امنیتی و انتظامی در حال بررسی موضوع هستند

 

علیرضا مرحمتی، در گفت‌وگو با صداوسیما جزئیاتی بیشتر را اعلام کرد و گفت: ساعت حدودا ۴ و نیم صبح صدای انفجاری شنیده شد و مشخص شد که یکی از روستاهای نزدیک مرز را پاکستان با استفاده از موشک هدف گرفت. در این حمله سه زن و چهار کودک تبعه غیر ایرانی کشته شدند.

از سوی منابع محلی که اسامی ۴ کودک جان باخته ، ماهیکان بلوچ، بابر دوست، هانی دوست و چراغ دوست اعلام شده است.

وی گفت: یک انفجار دیگر هم در نزدیکی شهر سراوان رخ داده که تلفاتی نداشته ایم.

همچنین در فضای مجازی توئیت یک خبرنگار پاکستانی نیویورک‌تایمز درحال چرخیدن است که گفته است: پاکستان اهدافی متعلق به جدایی‌طلبان بلوچستان در خاک ایران را هدف قرار داده است.

بنا بر آنچه در صفحه توئیتری اخبار نیروهای مسلح پاکستان اعلام شده ۷ هدف در ۳ نقطه در خاک ایران(سراوان، شامسر و حنق) که مقر تروریست‌ها بوده مورد حمله قرار گرفته است.

 

همچنین وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای این حمله را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام کامل می‌گذاریم.

در ادامه این بیانیه آمده است: پاکستان یک سری حملات نظامی در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. هدف از اقدام امروز تامین امنیت و منافع ملی پاکستان بود که در درجه اول اهمیت قرار دارد و قابل خدشه نیست.

وزارت خارجه پاکستان در ادامه یادآور شد: به تلاش‌های خود برای یافتن راه حل‌های مشترک با ایران برای مقابله با تروریسم ادامه خواهیم داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: