کد خبر: ۹۶۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
تعداد بازدید: ۱۳۵
معاون تعالی دفتر طب ایرانی گفت: افراد سرد مزاج حتما در زمستان و به ویژه هنگام خواب سر را با کلاه و روسری بپوشانند.

این افراد در زمستان بیشتر بیمار می‌شوندبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس : معاون تعالی دفتر طب ایرانی گفت: افراد سرد مزاج حتما در زمستان و به ویژه هنگام خواب سر را با کلاه و روسری بپوشانند.

سید مهدی میر غضنفری پزشک و دکترای تخصصی فیزیولوژی و عضو هیئت علمی و معاون تعالی دفتر طب ایرانی در رادیو گفت‌وگو پیرامون موضوع تدابیر طب ایرانی برای بیماری‌های زمستانی گفت: برخی از مردم در فصول سرد بیشتر بیمار می‌شوند و بیماری آن‌ها طولانی‌تر است.

وی با بیان اینکه افرادی که مزاج سرد دارند بیشتر بیمار می‌شوند و افرادی که کمتر در فصل سرما بیمار می‌شوند و یا در صورت بیماری سریع بهبود می‌یابند مزاج گرم دارند افزود: کسانی که مزاج سرد دارند معمولاً احساس سرما می‌کنند متابولیسم و سوخت و ساز پایینی دارند و حرکات آن‌ها رو به کندی است.

میر غضنفری ادامه داد: چنین افرادی درونگرا هستند و در موقعیت‌های سرد و با خوردن سردیجات اذیت می‌شوند.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی با اشاره به اینکه در فصل سرد و اقلیم‌های سردسیر مردم بیشتر دچار مشکل می‌شوند اظهار کرد: مهمترین کار پیشگیری است این افراد باید از چیزهایی که باعث تشدید حال بدشان می‌شود پرهیز کنند.

میر غضنفری تصریح کرد: در قدم اول سرد مزاجان باید مصرف سردیجات را کاهش دهند مصرف لبنیات باید به حداقل برسد البته شیر اگر گرم شده و داخل آن عسل و زنجبیل باشد نسبت به سایر لبنیات بهتر است. مصرف ماست و دوغ و پنیر باید به حداقل برسد.

وی مطرح کرد: سالادها اکثرا سرد هستند مصرف کاهو و خیار و گوجه بدن را سرد می‌کند و افراد باید سبزی خوردن را جایگزین سالادها قرار دهند. نعنا و ترخون سیستم ایمنی را تقویت کرده و سردی را کاهش می‌دهند.

میر غضنفری گفت: ورزش مزاج را به سمت گرمی می‌برد و به همه افراد توصیه می‌شود. افراد سرد مزاج حتماً در زمستان خود را بپوشانند و مخصوصاً هنگام خواب رعایت کنند و سر را با کلاه و روسری بپوشانند. زیر انداز باید کافی و مناسب و در صورت امکان نمدی باشد. اگر از کرسی استفاده شود بسیار مناسب است مخصوصاً برای افرادی که درد مفاصل دارند.

وی گفت: افراد بعد از استحمام بلافاصله از منزل خارج نشوند تا باد سرد با آن‌ها برخورد نکند و از کلاه و شال گردن استفاده کرده و از سینوس‌ها مراقبت کنند.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی اظهار کرد: کسی که مزاج سرد دارد نیز نباید در مصرف گرمی زیاده روی کند. عسل گزینه خوبی است که باید در آب ولرم حل شود. شیره انگور و دم نوش‌هایی مانند گل بابونه بسیار مناسب است کشمش و مویز و شیرینی‌های طبیعی مانند انجیر توصیه می‌شود.

میر غضنفری در آخر افزود: مزاج سرشتی و ذاتی است و مزاج فرزندی که متولد می‌شود از رحم مادر شکل می‌گیرد. در سنین پایین‌تر مزاج گرم‌تر است و شناخت مزاج شناسنامه سلامتی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: