کد خبر: ۹۶۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
تعداد بازدید: ۱۱۰
شهاب الدین طباطبایی گفت: دعوای دو جناح سیاسی میان مردم بی اهمیت است، مردم از دعواهای سیاسی حالشان بد است و باید در این مقطع تصمیمات و سیاست‌ها را نقد کنیم.

جدل الله‌کرم و شهاب طباطبایی/ با حرف که قدرت اول منطقه نمی‌شویم!/ اصلاح‌طلبان از ما اصولگرایان لولو ساختندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: شهاب الدین طباطبایی گفت: دعوای دو جناح سیاسی میان مردم بی اهمیت است، مردم از دعواهای سیاسی حالشان بد است و باید در این مقطع تصمیمات و سیاست‌ها را نقد کنیم.

حسین الله کرم، دبیرکل جمعیت رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی از جناح اصولگرا و شهاب الدین طباطبایی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان از جناح اصلاح طلب روز یکشنبه در مناظره‌ای درباره نرخ مشارکت و رقابت‌ها و احراز صلاحیت‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری بحث و گفت و گو کردند.

شهاب الدین طباطبایی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان، در این مناظره با انتقاد از عملکرد هیات‌های اجرایی انتخابات گفت: بیانات رهبری انقلاب درباره اینکه مشارکت ضعیف، مجلس ضعیف را سبب می‌شود. هر کدام از این جملات رهبری بار معنایی دارد.

 

وی ادامه داد: در این شرایط باید رو به جلو و آینده حرکت کنیم، اگر نرخ مشارکت انتخابات یازدهم اسفند امسال پایین باشد خوشحال نخواهیم شد. دست همه افرادی که برای دفاع از کشور با رشادت ۸ سال در برابر دشمن ایستادند، می‌بوسم و همیشه قدردان آنهایی هستم که ایثار و از خودگذشتی آنها سبب حفظ نظام شده است. البته ما در برخی موارد اختلاف نظر داریم ولی برای مسائلی که چشم طمع دشمن به کشور باشد، متحد هستیم.

اهم اظهارات وی را در ادامه می خوانید؛

* دعوای دو جناح سیاسی میان مردم بی اهمیت است، مردم از دعواهای سیاسی حالشان بد است و باید در این مقطع تصمیمات و سیاست‌ها را نقد کنیم. کمتر از دو سال تا سررسید سند چشم انداز وقت داریم و قرار بود طبق این سند قدرت اول منطقه باشیم. اما با این حرف‌ها که قدرت اول منطقه نمی‌شویم! البته من هم معتقد بودم همه چیز را نباید به برجام گره زد. ولی چرا دولت فعلی موضوع برجام را پیگیری می‌کند؟

* تا روز آخر رهبری انقلاب از تیم مذاکره کننده برجام در دولت قبل دفاع می‌کرد و از آقای ظریف تشکر و قدردانی کرد. البته وقتی در دل مردم امید زنده می‌شود، مردم بازهم به صحنه می‌آیند که باید آن را قدر دانست. بر همین اساس خواهشم این است که این مردم را قدر بدانیم.

*{ در نقد پیامک کشف حجاب به رانندگان وسایل نقلیه}: هزینه فایده این اقدامات چیست؟ اگر فردی بخواهد در کنکور نفر آخر شود باید پاسخ درست همه را غلط بزند تا در کنکور آخر شود. امروز احساس می‌کنم دوستان در عملکرد خود جواب همه سوالات درست را می‌دانند ولی از عمد همه را غلط می‌زنند تا آخر شوند. از طرفی در کشور هیچگاه ساختار شکل نمی‌گیرد تا مجلس در راس امور شود. چرا که شورای انقلاب فرهنگی به جای اینکه استرس دانش آموزان راکم کند با قرار دادن شرط معدل در کنکور این استرس را بیشتر کرده است.

* {با اشاره به رابطه متقابل رضایتمندی مردم با نرخ مشارکت در انتخابات}: نرخ بالای مشارکت مهمتر از حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات است، دوستان شما می‌دانند با مشارکت پایین رای خواهند آورد.

اصلاح طلبان از ما اصولگریان لولو ساختند

حسین الله کرم، دبیرکل جمعیت رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی، با بیان اینکه مجلس یازدهم در دوره ریاست جمهوری قبلی شکل گرفت، گفت: در دوم اسفند ۱۳۹۸ شاهد نرخ مشارکت حدود ۴۳ درصدی بودیم و در این انتخابات مجید انصاری سرلیست اصلاحات، ۶۰ هزار رای آورد در حالی که آخرین نفر لیست تهران ۵۰۰ هزار رای داشت. به عبارتی باید این موضوع واکاوی شود که چرا جریان اصلاح طلب در انتخابات مجلس یازدهم کمترین مشارکت مردم را در طول تاریخ حیات خود تجربه کرد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم یادآور شد: در این انتخابات محسن مهرعلیزاده به نفع عبدالناصر همتی کنار رفت ولی او فقط ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رای آورد که این رای کمتر از آرای باطله بود.

اهم اظهارات وی را در ادامه می خوانید؛

* اینکه آقای طباطبایی از عملکرد هیات‌های اجرایی در موضوع احراز صلاحیت‌ها انتقاد می‌کنند باید دانست که برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی ۳۸ نفر احراز صلاحیت شدند اما اینکه دوستان او تاییدصلاحیت نشدند، بهتر است خود این دوستان رسیدگی کنند که چه کاری انجام داده‌اند که سبب این نتیجه شده است.

* باید گذشته را چراغ راه آینده قرار دهیم و بررسی کنیم که در گذشته چه رخ داد تا امروز آن را انجام ندهیم. در موضوع تحریم‌ها در مجلس دهم انصافا مردم وفاداری نشان دادند و این موضوع را درک کرده و پای صندوق‌ رای آمدند اما وقتی تحریم‌ها در دولت قبل ۲ برابر شد، مردم وفاداری کمتری در مجلس یازدهم نشان دادند یعنی مردم در این انتخابات مجلس با کمترین رای که به اصلاح طلب‌ها دادند اعلام کردند ما با رویکرد شما مخالفیم.

* اقدامات دولت سیزدهم سبب رشد تولید و کاهش بیکاری شد. البته معتقدم کارخانجات نیمه کاره وقتی وارد چرخه تولید شدند، منافع آن به جیب طبقه بالا رفت. به عبارتی باید وقتی جراحی اقتصادی انجام شد و یارانه مردم فقیر و متوسط ۱۰ برابر بیشتر شد، در ادامه باید منافع راه اندازی کارخانجات نیمه تعطیل به طبقه فرودست و محروم می‌رسید.

* تعطیلی گشت ارشاد و تغییر آن به جریمه نقدی مخالف است؛ حجاب را قانون کشور است، همچنین مجلس یازدهم به جای وجود گشت ارشاد در جهت مقابله با بد حجابی، جریمه نقدی در نظر گرفت.

*{با اشاره به دیگر اقدامات دولت سیزدهم}: آقای رییسی در مسائل فرهنگی با حضور در بین مردم اعتمادسازی کرد. حتی در انتخابات از یک جریان حمایت نکرد و توسعه سیاسی را در دستور کار قرار داد و در بخش اقتصادی توسعه کریدورهای شمالی و جنوبی با همکاری کشورهای روسیه و چین را محور سیاست خارجی خود قرار داد. این اقدامات سبب خواهد شد در آینده‌ای نزدیک، ایران به چهارراه بین المللی تبدیل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: