کد خبر: ۹۶۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
تعداد بازدید: ۸۱
در میان آشفته بازار خودروی ایران، رقابت خاصی بین خودروهای تولیدی خودروسازان ایرانی و برندهای خارجی دیده نمی‌شود. اما اخیرا با حضور گسترده‌تر خودروهای چینی، این امکان وجود دارد که یک رقابت بین خودروسازان ایرانی و چینی اتفاق بیفتد.

در میان آشفته بازار خودروی ایران، رقابت خاصی بین خودروهای تولیدی خودروسازان ایرانی و برندهای خارجی دیده نمی‌شود. اما اخیرا با حضور گسترده‌تر خودروهای چینی، این امکان وجود دارد که یک رقابت بین خودروسازان ایرانی و چینی اتفاق بیفتد.

امیرمسعود عابدین: نماینده خودروساز ایرانی در این رقابت، پژو ۲۰۷ اتوماتیک است و در مقابل، بک X۳ پرو به عنوان نماینده چینی‌ها حضور دارد. البته که این رقابت را باید فارغ از سگمنت و کلاس بدنه بدانیم؛ چرا که بک X۳ پرو یک کراس اوور کامپکت و پژو 207i یک هاچ‌بک به حساب می‌آید. بنابراین صرفا از نظر اقتصادی بودن این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

 

بک X۳ پرو یا جیلی X۳ پرو (که در برخی بازارها هم با Maple X۳ Pro شناخته می‌شود) توسط خودروسازی بم تولید خواهد شد. این خودروساز برند جدید بک (BAC) را برای این محصول در نظر گرفته است. این خودرو هم اکنون منتظر قیمت گذاری شورای رقابت بوده تا به بازار عرضه شود.

در طرف دیگر این رقابت، یکی از محبوب‌ترین تولیدات ایران خودرو، ۲۰۷i یا همان ۲۰۶ پلاس قرار دارد. پژو ۲۰۶ پلاس در حقیقت پروژه سایت برزیل کمپانی پژو برای توسعه و عرضه پژو ۲۰۶ در آمریکای جنوبی بوده و در نهایت در کشورهای آمریکا جنوبی، چین، ایران، مالزی و… تولید و عرضه شده است. پژو ۲۰۷i بر اساس پلتفرم پژو ۲۰۶ تولید شده و در واقع فیس لیفت آن به حساب می‌آید.

طراحی بیرونی

تقابل ایران خودرو و جیلی چین/ بک X۳ پرو یا پژو ۲۰۷i اتوماتیک؟ /عکس

ظاهر و طراحی بک X۳ پرو در بازار ایران ممکن است کمی عجیب و خاص به نظر برسد، ولی با وجود اقتصادی بودن ظاهری جذاب دارد و به واسطه ادوات مشکی رنگ، ظاهری اسپرت به خود گرفته است.

جلوپنجره با خطوط عمودی و ادوات کرومی، سپر جلو با ورودی هوای عریض، چراغ‌های عقب چندضلعی با گرافیک اسپرت و رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی از ویژگی‌های طراحی این خودرو هستند.

تقابل ایران خودرو و جیلی چین/ بک X۳ پرو یا پژو ۲۰۷i اتوماتیک؟ /عکس

طراحی پژو ۲۰۷ هم با توجه اینکه چندین سال است مهمان بازار خودروی ایران است، دیگر نیازی به بررسی و تحلیل جزئیات ندارد. در مجموع، با یک طراحی مبتنی بر یک پلتفرم قدیمی (پژو ۲۰۶) روبه‌رو هستیم که با عناصر نسبتا مدرن همراه شده است.

تقابل ایران خودرو و جیلی چین/ بک X۳ پرو یا پژو ۲۰۷i اتوماتیک؟ /عکس

پژو ۲۰۷ اتوماتیک با سه تیپ متفاوت از نظر ظاهر عرضه می‌شود که عبارتند از: سقف فلزی، سقف پانوراما و ۲۰۷ مولتی کالر. همه این تعدد مدل‌ها به اقدامات ایران خودرو برای جذاب‌تر شدن این پیرمرد فرانسوی صورت گرفته است.

تقابل ایران خودرو و جیلی چین/ بک X۳ پرو یا پژو ۲۰۷i اتوماتیک؟ /عکس

طراحی کابین و امکانات

تقابل ایران خودرو و جیلی چین/ بک X۳ پرو یا پژو ۲۰۷i اتوماتیک؟ /عکس

کابین بک X۳ پرو، اقتصادی و در عین حال فارغ از کسل‌کننده بودن است. خطوط رنگی و کشیده در کنار فرمان D کات و نمایشگر ۸ اینچی، همگی در جذاب‌تر شدن کابین بک X۳ پرو نقش ویژه‌ای دارند.

از جمله امکانات رفاهی بک X۳ پرو، می‌توان به چراغ‌های هالوژنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و اتولایت، چراغ عقب LED، چراغ مه شکن عقب، سیستم روشنایی در روز (DRL)، آیینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی و گرمکن، ریل سقفی، سانروف با قابلیت تشخیص مانع، شیشه‌های جلو و عقب برقی و پاور ویندوز، گرمکن شیشه عقب به همراه برف پاک کن، ورود بدون کلید، ریموت هوشمند، استارت دکمه‌ای، سیستم مولتی مدیا ۸ اینچی با قابلیت بلوتوث، screen mirroring، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، دوربین و سنسور دنده عقب، خروجی برق ۱۲ ولت، سیستم فرمان برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، کروز کنترل، روکش صندلی چرمی تک رنگ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ۶ حالت دستی، صندلی جلو با قابلیت ۴ حالت دستی، قابلیت تاشوندگی صندلی‌های ردیف عقب، قفل مرکزی، سیستم پایش فشار باد تایر ( TPMS )، تهویه مطبوع برقی و هشدار سرعت بالا اشاره کرد.

تقابل ایران خودرو و جیلی چین/ بک X۳ پرو یا پژو ۲۰۷i اتوماتیک؟ /عکس

کابین پژو ۲۰۷ همان نسخه به‌روز شده پژو ۲۰۶ محسوب می‌شود و با اضافه شدن برخی امکانات جدید، کمی خوش خط و خال‌تر به نظر می‌سد، در صورتی که سبک طراحی بسیار قدیمی دارد. استفاده بیش از حد از متریال خشک در داخل ۲۰۷i یکی از نقاط ضعفی است که از داخل تصاویر هم بسیار واضح و مشخص است.

چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ های جدید عقب، چراغ‌های مخصوص روز، آینه‌های جانبی برقی کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم فرمان هیدرولیکی، کلیدهای کنترل بر روی فرمان، کروز کنترل، سیستم مالتی مدیا مجهز به یک صفحه نمایشگر ۷ اینچی لمسی همراه با امکاناتی نظیر GPS، پورت USB، پخش DVD، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب و صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس از جمله امکانات شاخص این خودرو به حساب می‌آیند.

در شهریور ۱۴۰۲ باز هم این خودرو دستخوش تغییر شد و تغییراتی نظیر اضافه شدن سامانه کنترل پایداری، سامانه شروع حرکت در سر بالایی، حذف دریچه هوا روی کاپوت و… بر روی ۲۰۷ اتوماتیک اعمال شد.

مشخصات فنی

BAC X3 PRO

بک X۳ پرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد که ۱۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو می‌فرستد. این پیشرانه در هر صد کیلومتر به طور متوسط به ۶.۱ لیتر سوخت احتیاج دارد. سیستم تعلیق در بخش جلو از نوع مک‌فرسون و در بخش عقب از نوع پیچشی نیمه‌مستقل است.

این خودرو سه حالت رانندگی اکو، اسپرت و کامفورت را پشتیبانی می‌کند. بک X۳ پرو از سیستم پایداری ABS، EBD، ESC، TCS، HHC، VDC و EBA بهره می‌برد.

طول، عرض و ارتفاع باک X۳ پرو به ترتیب ۴۰۰۵، ۱۷۶۰ و ۱۵۷۵ میلیمتر است. حجم صندوق عقب در این خودرو ۴۰۰ لیتر اعلام شده است.

بررسی پژو 207 اتومات TU5P | bama.ir

پیشرانه استفاده شده در پژو ۲۰۷ اتوماتیک، ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی یا همان موتور TU۵ پلاس است. این پیشرانه ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی پژو ۲۰۷ به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نزدیک به ۷ لیتر است.

سیستم‌های ایمنی ترمز ABS، EBD و EBA و ترمزهای دیسکی جلو با سیستم خنک شونده در این خودرو وجود دارد.

با توجه به فاصله محوری ۲۴۴۱ میلی متری و هاچ‌بک بودن، نباید انتظار فضای داخلی قابل قبولی را از این خودرو داشته باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: