کد خبر: ۹۶۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
تعداد بازدید: ۷۵
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رای در واقع اعلام اراده مردم نسبت به حاکمیت است.

سیاهکلی: مردم با مشارکت در انتخابات به افراد متخصص و دلسوز رأی دهندبه گزارش خبرداغ ، لطف الله سیاهکلی در گفت وگو با ایسنا، درباره مولفه های تاثیرگذار در افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو، بیان کرد: ما برای نمایش قدرت مردم و اثرگذاری تفکر مردم بر ساختار حکومت، مقاطعی را داریم که مردم در آن مقاطع بروز و ظهور پیدا کرده و اراده خود را به داخل و خارج از کشور نشان می دهند. یکی از این روزها ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب است و روز دیگر که از همه مهمتر است شرکت در انتخابات است.

وی ادامه داد: فرقی نمی کند که انتخابات مجلس باشد یا انتخابات ریاست جمهوری؛ حضور مردم در پای صندوق های رای در واقع اعلام اراده مردم  نسبت به حاکمیت است و اگر مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد، بدین معناست که مردم از سیستم راضی هستند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از ضرورت مشارکت مردم در انتخابات، بحث انتخاب اصلح مهم است. یعنی مردم باید افرادی را انتخاب کنند که پاک دست، شجاع و متخصص باشند. مردم اگر می خواهند مسائلشان حل شود باید در انتخابات مشارکت کرده به افراد متخصص، دلسوز و شجاع رای دهند.

وی با بیان اینکه حضور مردم پای صندوق های رای، نوعی رفراندوم به شمار می رود، تصریح کرد: باید به نوعی رفتار کنیم که سرمایه اجتماعی کاهش پیدا نکند چون کاهش سرمایه اجتماعی دشمن را نسبت به کشور ما جسور می کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر ساماندهی مسائل اقتصادی و معیشتی مردم گفت: مجلس قوانین خوبی را در این حوزه تصویب کرده، مانند کارت کالابرگ الکترونیکی که دولت باید این کارت کالابرگ را اجرایی کند. نه اینکه صرفا به چند دهک اول داده شود بلکه باید تا دهک هفتم یا هشتم داده شود.

سیاهکلی در پایان گفت: مردم ما در تمام مقاطع از مسئولان عبور کردند و به نظام و کشور توجه کرده و در صحنه حاضر می شوند ولی این نباید باعث شود که مسئولان از اراده مردم فرار کنند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: