کد خبر: ۹۶۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
تعداد بازدید: ۹۰
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان در طول تاریخ به فرموده مقام معظم رهبری و بزرگان به تنگه احد ایران لقب گرفته و پیوسته مورد توطئه و طمع بدخواهان بشریت قرار گرفته است.

دهمرده: برای مردم دیار سیستان و بلوچستان در بودجه گامی برداریدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، حبیب الله دهمرده در نطق میان دستور خود در جریان جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: به شدت حرکت زشت و شوم بدخواهان بشریت را در فلسطین، کرمان و راسک محکوم می کنیم. در مقابل عزمت مردم ولایی و خانواده معظم شهدا سرتعظیم فرود می‌آوریم. خواستاریم در خصوص بسته کاملی که در این زمینه ارسال شده مسئولین امر اقدام جدی و سختی به عمل بیاورند. 

وی در ادامه اظهار کرد: سیستان در طول تاریخ به فرموده مقام معظم رهبری و بزرگان به تنگه احد ایران لقب گرفته و پیوسته مورد توطئه و طمع بدخواهان بشریت و در راس آنها انگلستان، آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بوده است. یکی از توطئه آنها بستن بند کمال خان بر روی رودخانه هیرمند است تا مردم ولایی آن سرزمین زمین را تخلیه و مرز ما به قم و سمنان منتقل شود. 

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نزدیک به یک دهه است که از روش‌های مختلف مانند نامه، تذکر، نطق، سوال، استیضاح، بازدید مسئولان از منطقه، نمایش صحنه‌های دلخراش، دست بوسی، گریه و التماس در صحن علنی مجلس، فرصت ها و تهدیدها استفاده می‌کنیم تا منعکس شده و حداقل در تاریخ ثبت شود و ما در مقابل مردم و خدا شرمنده نباشیم. 

وی در ادامه تاکید کرد: علی رغم کارهای بسیار خوب نظام که برهیچ منصفی پوشیده نیست ولی به ثمر نشستن این موارد از جمله تامین آب پایدار، آب ژرف، انتقال آب از دریای عمان، حقابه رودخانه، جلوگیری از تبخیر و رسوب گذاری، بارورسازی ابرها، جمع آوری آب‌های سطحی دشتک و میل نادر، تسریع در راه آهن زاهدان و میلک، توسعه و تکمیل نیروگاه  بادی میل نادر، کارخانه توربین سازی، تسریع و تکمیل معدن مس جانجا، کارخانه لاستیک، چوب و کاغذ و کارگاه های ریز و درشت، تسریع در گازرسانی، منطقه آزاد، بازارچه های مرزی، توزیع درآمد ناشی از طرح رزاق در دل مردم، تسهیل و رفع مشکلات نهضتی ها، خرید خدمات، مهرآفرینان، غیر انتفاعی ها، ناظرین کشاورزی، ساماندهی نیروهای شرکتی به ویژه دهیاری ها و کارکنان وزارت کشور قدری زمان بر بوده و به روش‌های معمولی امکان پذیر نیست. 

دهمرده افزود: طبق دستور رئیس جمهور افزایش سهمیه سوخت، توزیع آرد اضافی در بین مردم سیستان، افزایش سوخت کامیون، تراکتورها، پمپ ها و گلخانه‌ها، تردد تراکتورها بین مرز طبق سنوات گذشته، توجه ویژه به حاشیه نشینی شهرها، آسفالت جاده های روستایی، اجرای کامل بسته بازنشستگی، ساخت خانه های محروم، رسیدگی به مسائل تاسف بار علوم پزشکی و درمانی زابل، تکمیل زیر ساخت‌های گردشگری باید با جدیت دنبال شود. 

وی در پایان بیان کرد: به مسئولان اخطار می‌دهم تا در تاریخ ثبت شود. به وضعیت تاسف بار و دلخراش مردم سیستان رسیدگی شود. وضعیت فعلی نه در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نه در شأن مردم شریف آن دیار است. در فصل بودجه قرار داریم، برای مردم آن دیار گامی بردارید. 

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: