کد خبر: ۹۶۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
تعداد بازدید: ۹۵
نماینده موافق استیضاح وزیر کشور می‌گوید: نمی‌دانم دولت در احراز صلاحیت‌ها نفوذ داشته یا خیر چراکه بنده فرد معتقدی هستم، از این‌رو نمی‌توانم بگویم دولت در نحوه احراز صلاحیت‌ها نقش داشته یا خیر. اما این نکته را می‌دانم که هیئت‌های اجرایی زیر نظر وزارت کشور و فرمانداری‌ها هستند و حتی معتمدین محلی توسط فرماندار برای حضور در هیئت‌های اجرایی دعوت می‌شوند.

اعتراض نماینده اهل سنت مجلس به ردصلاحیتش از سوی شورای نگهبان /انتظار چنین برخوردی را نداشتم /موافق استیضاح وزیر کشور بودمبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، جلال محمودزاده، رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین از رد صلاحیت بیش از ۴۰ درصد نمایندگان اهل سنت خبر داد و گفت این نحوه ردصلاحیت‌ها تأثیر منفی بر میزان مشارکت خواهد گذاشت.

محمودزاده: ۴۰ درصد نمایندگان اهل سنت مجلس ردصلاحیت شدند /موافقت با استیضاح وزیر کشور باعث ردصلاحیتم شد

موضع گیری متفاوت نماینده ردصلاحیت شده از سوی شورای نگهبان /مهم نیست، انشالله حل می شود

اسماعیل حسینی‌زهی، از دیگر نمایندگان اهل سنت است که از حوزه انتخابیه خاش در مجلس یازدهم حضور دارد و مشمول این ردصلاحیت ها شده است. او در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین ابراز امیدواری می‌کند که مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و البته صلاحیتشم نیز از سوی هیات نظارت مرکزی تایید شود.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با اسماعیل حسینی‌زهی نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان را می‌خوانید:

******

*آقای حسینی زهی! شنیده شده صلاحیت شما توسط هیئت نظارت رد شده است، علتی که برای ردصلاحیت اعلام شده چیست؟

بله، درست است بنده ردصلاحیت شدم، اولاً بنده از ارکان جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم، در هر صورت تشخیص آنها این بوده که برای بنده عدم صلاحیت درج کردند، البته ما از طریق مراجعه قانونی که در قانون اساسی پیش‌بینی شده، اعتراض می‌کنیم و در نهایت هر چه عزیزان تشخیص بدهند، گردن می‌نهیم. اما ضمن احترام به دستگاهایی که در مورد صلاحیت‌ها نقش دارند، امیدوارم آنچه حق است، صورت بگیرد.

به ردصلاحیتم اعتراض می‌کنم

از علت ردصلاحیتم نیز اطلاع ندارم از این‌رو اعتراض می‌کنم که بنده را بخواهند و علت ردصلاحیتم مشخص شود.

*یعنی مشخص نیست به استناد کدام بند قانونی صلاحیت شما رد شد؟

گفته اند اما باید بروم بپرسم که ببینم دقیقا چه نکاتی وجود دارد.

* بعد از بیانات رهبری انتظار می رفت که تعداد بیشتری از ردصلاحیت شدگان از سوی هیات های اجرایی تایید شوند ولی نتیجه معکوس بود و طیف خاصی مثل اصلاح طلبان، میانه روها و نمایندگان ادوار ردصلاحیت شدند. ارزیابی شما از این شرایط چیست؟

اکثریت افراد توسط هیئت اجرایی ردصلاحیت شده بودند و در حال حاضر هم افرادی از سوی هیئت های نظارت ردصلاحیت شدند بنابراین اعتراض می‌کنیم که مشاهده کنیم، چه می‌شود.

 

علم غیب ندارم، نمی‌دانم ردصلاحیتم به نطق‌هایم ربط دارد یا ...

*ردصلاحیت شما توسط هیئت نظارت تا چه اندازه به عملکرد شما در مجلس مرتبط است؟ مثلا نطق، تذکر یا ...

نمی‌دانم ردصلاحیتم تا چه اندازه به نطق‌هایم ارتباط دارد چراکه علم غیب ندارم و باید نشستی با عزیزان داشته باشم و ببینم ایراد چیست.

موافق استیضاح وزیر کشور بودم

*مثلا شما از جمله موافقان استیضاح وزیر کشور بودید، می تواند اثرگذار باشد؟

بله، بنده از جمله موافقان استیضاح وزیر کشور بودم.

*فکر می‌کنید موافقت با استیضاح وزیر کشور در روند احراز صلاحیت شما موثر بوده است؟

نمی‌دانم موافقتم با استیضاح وزیر کشور تا چه اندازه بر روی روند احراز صلاحیتم موثر بوده است.

امیدوارم مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند

*با توجه به ردصلاحیت‌های صورت گرفته می‌توان امیدی به مشارکت پر شور داشت؟

امیدوار هستیم که مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، به اشخاص توجه نکنند و در نهایت سرنوشت خود را تعیین کنند.

*از آنجایی که چهره‌های شناخته شده‌ای نظیر معین الدین سعیدی، جلال محمودزاده و شما توسط هیئت نظارت ردصلاحیت شدید، باز هم شاهد مشارکت پر شور مردم در انتخابات مجلس دوازدهم خواهیم بود؟

نمی‌دانم، باید خود مردم در این مورد تصمیم بگیرند ما فقط انتظار داریم مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و شاهد مشارکت عالی باشیم.

انتظار نداشتم هیات های اجرایی و نظارت اینگونه رفتار کنند

*با توجه به اینکه دولت نیز در نحوه احراز صلاحیت‌ها نقش به سزایی دارد، انتظار چنین برخوردی در نحوه احراز صلاحیت‌ها را داشتید؟

بله، انتظار نداشتم که دولت، هیئت نظارت و هیئت اجرایی به این صورت رفتار کنند.

*نفوذ دولت در احراز صلاحیت‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نمی‌دانم دولت در احراز صلاحیت‌ها نفوذ داشته یا خیر چراکه بنده فرد معتقدی هستم، از این‌رو نمی‌توانم بگویم دولت در نحوه احراز صلاحیت‌ها نقش داشته یا خیر. اما این نکته را می‌دانم که هیئت‌های اجرایی زیر نظر وزارت کشور و فرمانداری‌ها هستند و حتی معتمدین محلی توسط فرماندار برای حضور در هیئت‌های اجرایی دعوت می‌شوند.

بنابراین در هیئت‌های اجرایی اگر چه عزیزان می‌گویند به ما ارتباطی ندارد اما بنده سالیان سال در هیئت اجرایی بودم و این هیئت از طرف دولت تعیین می‌شود و غالبا هیئت اجرایی باید در غالب استعلام‌ها اظهارنظر کند.

در انتخابات مجلس یازدهم هم ردصلاحیت شدم

*نفوذی که دولت در هیئت اجرایی دارد در هیئت نظارت هم دارد؟

اطلاعی ندارم.

*پیشتر هم ردصلاحیت را تجربه کرده بودید؟

بله، زمان ثبت‌نام برای داوطلب شدن در انتخابات مجلس یازدهم صلاحیت بنده توسط هیئت نظارت رد و سپس تایید شدم. در این دوره نمی‌دانم مجدداً تأیید صلاحیت شوم یا خیر اما به استناد همان بندهایی که در دوره انتخابات قبلی مجلس زده بودند، ردصلاحیت شدم، از این‌رو امیدوارم حق و انصاف تحقق پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: