کد خبر: ۹۶۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
تعداد بازدید: ۸۷
نفر دوم مسابقات الیت کراسفیت آیلند گیمز درباره شرایط این دوره از مسابقات صحبت کرد.

در کیش تبعیض را دیدم؛ برای یک بازی فوتبال ما را تحت فشار گذاشتند!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، نفر دوم مسابقات الیت کراسفیت آیلند گیمز درباره شرایط این دوره از مسابقات صحبت کرد.

سپهر ستاری: روز جمعه مسابقات کراسفیت آیلند گیمز کیش برگزار شد و نفرات برتر دسته‌های مختلف مشخص شدند. در دسته الیت این مسابقات محمود انتظاری موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و پس از او هم پوریا محمدی در رده دوم و الیاس نوروزی و فرشید عمارلو در رده سوم مشترک قرار گرفتند.

پوریا محمدی که یکی از ورزشکاران باسابقه و قدیمی کراسفیت محسوب می‌شود، در گفتگو با خبرآنلایت درباره این دوره از رقابت‌ها گفت: «مسابقات در سطح خیلی خوبی برگزار شد و امسال در اکثر دسته‌ها ورزشکاران خیلی خوبی حضور داشتند. ۲۰ ورزشکار سطح یک در دسته الیت بودند، ۵ تا تیم ۳ نفره در دسته تیم‌های ۳ نفره و در دسته مستر ۳۵+ و ۴۰+ هم تیم داشتیم و می‌توان گفت یکی از کامل‌ترین مسابقاتی بود که تاکنون در ایران برگزار شده است. سطح رقابت‌ها و آمادگی بچه‌ها به شدت بالا بود. من در تمام ادوار مسابقات آیلندگیمز شرکت کردم و خدا را شکر همیشه هم در سکو بودم و مدال داشتم. امسال هم به امید قهرمانی آمده بودم که با چند اشتباه خودم و اشتباهات محاسباتی و تاکتیکی سکوی اول را از دست دادم. البته واقعا حریف فوق‌العاده‌ای داشتم و رقیب مستقیم من محمود انتظاری ورزشکار آماده‌ای بود و به حق قهرمان شد. آنقدر هم منش پهلوانی داشت که حتی بعد از مسابقه کمربند آیلندگیمز که به نفر اول مسابقات تعلق می‌گیرد را به من داد. من واقعا از او تشکر می‌کنم. نه‌تنها در ورزش، بلکه در اخلاق هم شخص قابل احترامی است و امیدوارم که از این دسته ورزشکاران بیشتر داشته باشیم. متاسفانه در همین چند روز ورزشکارانی را دیدم که بیشتر از اینکه روی بدن‌شان کار کنند، باید روی اخلاق‌شان کار کنند و متاسفانه ما از این افراد زیاد داریم.»

محمدی در این دوره با مهار وزنه ۱۶۱ کیلوگرم موفق به شکستن رکورد «واد» وزنه برداری شد. او در خصوص رکوردشکنی‌اش گفت: «اتفاق دیگری که در این مسابقات افتاد این بود که من خوشبختانه توانستم رکورد وزنه‌برداری تاریخ آیلندگیمز را بزنم و امیدوارم در سال‌های آینده شاهد حضور ورزشکاران بهتر و باکیفیت‌تری باشیم و من هم همچنان حضور خواهم داشت.»

دوران من تمام نشده است!

این ورزشکار درباره دلیل اصلی دوم شدن خود گفت: «اصلی‌ترین دلیل عقب افتادن من در امتیازات این بود که ما در ۳ روز ۹ آیتم زدیم و در روز دوم باید آیتم شنا را می‌زدیم که نقطه ضعف من است و اختلاف امتیازی که بین من و نفر اول افتاد آنجا رقم خورد و جبران آن سخت بود و آن اختلاف تا آخر مسابقه باقی ماند. این به من کمک کرد نقطه ضعف دیگری از خودم را بشناسم تا بیشتر روی آن کار کنم.»

محمدی در پایان هم گفت: «از نظر فنی به نظر خودم ایرادی که من در این دوره از خودم می‌توانم بگیرم که باعث شد دوم شوم، این بود که تکیه زیادی روی سطح آمادگی خودم داشتم. چون از آمادگی بالایی برخوردار بودم و روی استراتژی وادها کم‌کاری کردم و با دقت کمتری وادها را زدم و همین منجر به دومی من شد. البته این توجیه و بهانه نیست. محمود انتظاری ورزشکاری بود که بالاتر از تصورات ظاهر شد و تا قبل از مسابقه هیچ دیدگاهی نسبت به آمادگی او نداشتم و حساب ویژه‌ای روی ورزشکاران دیگر کرده بودم. بقیه را آنالیز کرده بودم ولی به شدت غافل‌گیر شدم. این باعث می‌شود جدال تازه‌ای برای خودم شروع شود و جدی‌تر به تمریناتم ادامه دهم. چون با اینکه سابقه حضور در اکثر مسابقات ایران را داشتم و بعضی‌ها فکر می‌کنند دوران من تمام شده ولی من خودم را در فصل جدیدی از دورانم می‌بینم و امیدوارم در مسابقات آینده به نتیجه دلخواه برسم.»

دوران من تمام نشده است!

محمدی در پایان با گلایه نسبت به شرایط برگزاری مسابقه گفت: «نکته‌ مهم این است که برای مسابقه ما یک سال برنامه‌ریزی شد و بحث جذب اسپانسر با سختی انجام شد و ورزشکاران با هزینه شخصی تلاش کردند تا آن تاریخ به بهترین فرم‌ بدنی‌شان برسند و انتظار داشتند به صورت عادلانه و در شرایط خوب مسابقه دهند. این روند هم در روز اول اتفاق افتاد ولی در روز دوم و سوم تیم ملی فوتبال به کیش آمد و با اینکه بازی دوستانه‌اش هم از قبل برنامه‌ریزی‌شده نبود، تمام کادر برگزاری مسابقه و ورزشکاران تحت فشار بودند که باید زودتر جمع کنید چون تیم ملی بازی دارد. تیم ملی که در جام جهانی هم موفق نبود و همیشه پر از حاشیه بوده و ۶۵ ورزشکار کراسفیت که با جان و دل و هزینه شخصی به مسابقات آمده بودند را برای یک بازی دوستانه با یک تیم رده چندم اذیت کردند. ما مجبور شدیم ۳ واد را از ساعت ۸ تا ۱۲ جمع کنیم و زمان صبحانه و ناهار و ریکاوری هم نداشتیم که تیم ملی یک بازی دوستانه کند. اینجا تبعیض بین ورزشکاران بود. تازه خودساختگی بچه‌های ما چون رشته گمنامی هستند بیشتر است. ما را تا توانستند اذیت کردند. سیستم صوتی و برق ما را قطع کردند و بازی را چند بار به تعویق انداختند. خلاصه هر کاری از دست‌شان برآمد انجام دادند که مسابقه انجام نشود ولی به همت کادر برگزاری و آقای کاشانی و فداکاری ورزشکاران با هر سختی که بود انجام شد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: