کد خبر: ۹۶۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
تعداد بازدید: ۱۶۸
موز، یکی از میوه‌های مغذی است که منبع غنی از پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود. خوردن موز برای کودکان، ورزشکاران و افرادی که نگران تناسب اندام شان هستند، مفید است. این میوه در بهبود عملکرد دستگاه گوارش تاثیر دارد اما برای اینکه اختلال در هضم آن رخ ندهد باید از مصرف همزمان آن با بعضی از خوراکی‌ها پرهیز کرد.

این خوراکی‌ها را همراه موز نخوریدبه گزارش خبرداغ به نقل از بهداشت نیوز : موز، یکی از میوه‌های مغذی است که منبع غنی از پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود. خوردن موز برای کودکان، ورزشکاران و افرادی که نگران تناسب اندام شان هستند، مفید است. این میوه در بهبود عملکرد دستگاه گوارش تاثیر دارد اما برای اینکه اختلال در هضم آن رخ ندهد باید از مصرف همزمان آن با بعضی از خوراکی‌ها پرهیز کرد.

موز به‌دلیل پتاسیم بالا از سلامت قلب محافظت می‌کند و فیبر آن در تنظیم کلسترول خون موثر است. این میوه حاوی تریپتوفان است که در بهبود کیفیت خواب نقش دارد. افزودن موز به رژیم غذایی در فصل زمستان برای تقویت ایمنی بدن توصیه می‌شود. موز انرژی بالایی دارد و خوراکی ایده‌آل برای کودکان و افراد فعال است. اما همزمانی مصرف موز با بعضی از خوراکی‌ها توصیه نمی‌شود چراکه موجب اختلال در هضم شده و سبب تجمع مواد غلیظ در معده می‌شود که با احساس خستگی و تضعیف سیستم ایمنی همراه شده و در صورت تداوم می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌ها شود.

اما موز را با چه خوراکی‌هایی نباید خورد؟
میوه‌های ترش؛ متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند میوه‌های ترش مانند مرکبات، انار و توت‌فرنگی نباید همزمان با موز مصرف شوند. بعضی از مطالعات نشان می‌دهد زمانی که موز با این میوه‌ها مصرف شوند زمینه‌ساز مشکلاتی نظیر حالت تهوع و سردرد خواهند بود.

شیرینی‌جات؛ انواع نان فانتزی و شیرینی‌جات که با آرد سفید تهیه می‌شوند حاوی قندهای ساده بوده و هضم طولانی دارند در حالی‌که موز فرایند هضم را تسهیل می‌کند. بنابراین، در همزمانی مصرف خوراکی‌هایی با ماهیت متضاد احتمال بروز اختلالات گوارشی وجود دارد.

منابع پروتئینی؛ موز هضم نسبتا سریعی دارد و ترکیب آن با خوراکی‌های سرشار از پروتئین مانند تخم‌مرغ و گوشت در یک وعده غذایی تاثیر منفی بر عملکرد دستگاه گوارش دارد. در این شرایط احتمال تخمیر و ایجاد نفخ و گاز معده افزایش پیدا می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: