کد خبر: ۹۶۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۸۶
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران با اشاره به فساد چای دبش گفت: چرا آقای رئیسی درباره تخلف وزیر سابق کشاورزی در رابطه با خوراک دام از مردم عذرخواهی نمی‎کند ما در سطح وزیر چنین سابقه‌ای نداشتیم.

مرعشی: چرا رئیسی درباره تخلف وزیرش عذرخواهی نمی کند /چرا شورای امنیت به روزنامه ها گفته چیزی درباره فساد چای دبش ننویسید /تمام امیدمان به رهبری استبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در بخشی از سخنان خود در نشست خبری دیروز (یکشنبه ۱۰ دی ماه) با اهالی رسانه گفت: ما در دولت آقای هاشمی روزنامه ایران را می‎خواستیم تاسیس کنیم. هر نامه‌ای که برای گرفتن پول برای پرداخت بخشی از هزینه‌های روزنامه ایران نوشته می‎ شد، آقای هاشمی می‎گفت که آن از حساب۲۲۲ خزانه رئیس‌جمهور پرداخت شود و به صورت قرض که در اولین فرصت، روزنامه که توانایی پرداخت را پیدا می‎کند، باید آن را برگشت دهد.

 

بنا به روایت روزنامه هم میهن، وی افزود: حالا می‌بینیم دستور می‎ دهند شرکتی که مطلقاً در کار واردات دام و طیور نبوده و تازه‌تاسیس بوده است، به آن ۸۰۰ میلیون دلار پول می‎دهند و قبل از آنکه ال‌سی باز شود وزارت اقتصاد فرصتی می‎دهد که او محصولش را به دامدار بفروشد. حالا زمانی آقای مشکینی نامه‎ ای به آیت‌الله هاشمی می‌فرستد که ما بیمارستانی در قم ساخته‌ایم و ۲۰ میلیون دلار پول برای تجهیز آن می‎خواهیم. آیت‌الله هاشمی نامه را برای کارشناسی و اظهارنظر به آقای مرندی، وزیر بهداشت می‌دهد و پس از بررسی کارشناسان، رقم مورد نیاز ۲/۵ میلیون دلار ارز است و پاسخ را به مشکینی مبنی بر همین رقم و کمک دولت اعلام می‎کنند که آقای مشکینی معترض شد و در نهایت آقای هاشمی نوشتند، «از آقای مشکینی ساده انتظاری بیشتر نمی‎رفت که ۲ میلیون دلار را ۲۰ میلیون دلار برآورد کند». اصلاً وضعیت اینگونه نبود که بدون کارشناسی پولی به کسی داده شود.»

مرعشی در ادامه تصریح کرد:«مشکل این است که یکسری ساده‌لوح فکر می‌کردند، افرادی که به زعم‌شان جسورند روی کار بیاورند و نتیجه‌اش این شد که به اندازه ۱۲ سال نیاز کشور ارز می‎دهند که چای وارد کنند. یک فاضل خداداد در دوره آقای هاشمی ۲۰ بار تخلفی را تکرار کرده بود و هر بار ۶ میلیارد تومان برداشته بود و اعدام شد. چرا پرونده بابک زنجانی هنوز دراین شرایط است. چرا شورای امنیت به روزنامه‌ها گفته چیزی درباره دبش ننویسید؟ چرا آقای رئیسی درباره تخلف وزیر سابق کشاورزی در رابطه با خوراک دام از مردم عذرخواهی نمی‎کند ما در سطح وزیر چنین سابقه‌ای نداشتیم. اینها مانند خوره اعتماد مردم را از بین می‌برند ما مصمم هستیم که از اصول صحیح مدیریتی دفاع کنیم تا کشور در نظم درستی بیفتد. ما تمام امیدمان این است که رهبری که دلسوز کشور و فراتر از حاکمیت این شخص و آن شخص و این گروه و آن گروه است، اجازه بدهند فرصت پیش بیاید خدمتگزاران کشور و افراد باتجربه و صالح کشور به سیستم بازگردند.»

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: