کد خبر: ۹۶۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
تعداد بازدید: ۱۳۵
هر دو شرکت ایلان ماسک یعنی اسپیس‌ایکس و تسلا در سال ۲۰۲۳ روزهای قابل توجهی را پشت سر گذاشتند و این در حالی بود که ماسک زمان قابل توجهی را صرف شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) کرده بود. به نظر می‌رسد این شرکت‌ها برای سال میلادی پیش رو نیز برنامه‌های قابل توجهی خواهند داشت.

برنامه‌های بزرگ ایلان ماسک برای سال ۲۰۲۴به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : هر دو شرکت ایلان ماسک یعنی اسپیس‌ایکس و تسلا در سال ۲۰۲۳ روزهای قابل توجهی را پشت سر گذاشتند و این در حالی بود که ماسک زمان قابل توجهی را صرف شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) کرده بود. به نظر می‌رسد این شرکت‌ها برای سال میلادی پیش رو نیز برنامه‌های قابل توجهی خواهند داشت.

ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر فاش کرده است که ماه آینده به‌روزرسانی‌هایی درمورد دو شرکت پرچم‌دار خود اسپییس‌ایکس و تسلا در ایکس به اشتراک خواهد گذاشت.

ماسک در پستی در این شبکه اجتماعی گفت که یک گفتگوی شرکتی برای اسپیس‌ایکس و تسلا برگزار خواهد کرد و در آنجا دستاوردهای سال ۲۰۲۳ را مرور و از برنامه‌های سال ۲۰۲۴ رونمایی خواهد کرد.

 

به روز رسانی‌های جدید توسط ایلان ماسک

ماسک گفت که جلسه اسپیس‌ایکس هفته آینده برگزار می‌شود در حالی که جلسه تسلا پس از ارائه گزارش سالانه این شرکت به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) برنامه‌ریزی خواهد شد.

انتظار می‌رود این جلسه در اواخر ماه ژانویه برگزار شود.

جلسات گفتگوی شرکت‌ها به صورت عمومی در ایکس منتشر می‌شود و به دنبال کنندگان ماسک و کسب و کارش اجازه می‌دهد نگاهی اجمالی به آینده این شرکت رهبر صنعت داشته باشند. اسپیس‌ایکس و تسلا بر حوزه‌های مربوط به اکتشافات فضایی و وسایل نقلیه الکتریکی تسلط دارند و برنامه‌های آتی آنها احتمالا بسیار جاه‌طلبانه و نوآورانه خواهد بود.

عملکرد اسپیس‌ایکس و تسلا در سال ۲۰۲۳

اسپیس‌ایکس و تسلا به رغم اینکه ماسک زمان قابل توجهی را در سال ۲۰۲۳ صرف ایکس کرد، روزهای قابل توجهی در این سال داشته‌اند.

شبکه اجتماعی توییتر که در سال ۲۰۲۲ توسط ماسک خریداری شد، تحت رهبری وی با نام، لوگو و قابلیت‌های جدید دستخوش تغییرات اساسی شده است. ماسک همچنین دیدگاه خود را برای سودآوری و کاربرپسند کردن ایکس بیان کرده است.

در همین حال، اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۲۳ به چندین نقطه عطف دست یافته که از جمله آنها می‌توان به پرتاب ۹۶ موشک، استفاده مجدد از فالکون ۹ برای ۱۹ پرتاب رکوردشکنانه و البته از دست رفتن آن در دریا، انجام یک پرواز آزمایشی دیگر از موشک استارشیپ و گسترش سرویس اینترنتی استارلینک تا رسیدن به ۲.۳ میلیون مشتری در سراسر جهان اشاره کرد.

اسپیس‌ایکس همچنین سال ۲۰۲۳ را با یک آزمایش دوگانه احتراق ثابت پیشران مگا موشک و فضاپیمای استراشیپ بعدی خود در روز جمعه به پایان رساند و ویدیوهای خیره کننده‌ای از هر دو وسیله نقلیه در این فرآیند به اشتراک گذاشت.

روز جمعه، آزمایش احتراق ثابت موتورها بر روی مراحل موشک غول پیکر استارشیپ و پیشران سوپرهوی آن در پایگاه فضایی استاربیس(Starbase) اسپیس‌ایکس در بوکاچیکا، تگزاس، در حالی انجام شد که این شرکت برای انجام سومین پرتاب آزمایشی استارشیپ آماده می‌شود. انتظار می‌رود این پرتاب در اوایل سال ۲۰۲۴ انجام شود.

ماسک در روز جمعه در ایکس نوشت: به‌ تازگی احتراق ثابت پیشران سوپرهوی پرتاب سه را تکمیل کردم. در این آزمایش که حدود ۱۰ ثانیه به طول انجامید، با موفقیت تمام ۳۳ موتور رپتور بر روی پیشران به عنوان اولین مرحله از موشک استارشیپ روشن شدند.

حساب رسمی اسپیس‌ایکس در ایکس آزمایش موفقیت‌آمیز پیشران سوپرهوی ۱۰ و همچنین آزمایش جداگانه یک موتور رپتور در استارشیپ ۲۸ را تأیید کرد که در پرواز آزمایشی آینده بر فراز سوپرهوی ۱۰ قرار خواهد گرفت. این شرکت گفت که آزمایش استارشیپ با هدف نشان دادن قابلیت راه‌اندازی مجدد موتور رپتور در فضا انجام شده است.

از سوی دیگر، تسلا بروزرسانی مدل ۳ هایلند را با موفقیت در چین اجرا کرده است و همچنین اولین گروه از خودروهای سایبرتراک(Cybertrucks) را تحویل داده و در پروژه ربات اپتیموس تسلا(Optimus Tesla Bot) که هدف آن توسعه ربات‌های انسان نما با فناوری تسلا است، پیشرفت قابل توجهی داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: