کد خبر: ۹۶۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
تعداد بازدید: ۱۴۸
فاصله سیارک آپوفیس یا «خدای آشوب» با کره زمین در روز ۱۳ آوریل ۲۰۲۹ کمتر از ۳۲ هزار کیلومتر خواهد بود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، اداره کل ملی هوانوردی و فضا در آمریکا (ناسا) اعلام کرد که فضاپیمای «اسیریس-رکس» سیارک آپوفیس را که در سال ۲۰۲۹ میلادی از نزدیکی کره زمین عبور خواهد کرد زیر نظر می‌گیرد.

قطر سیارک آپوفیس که نام آن به اساطیر مصری به معنای «خدای آشوب» بر می‌گردد حدود ۳۷۰ متر است. این سیارک قرار است روز ۱۳ آوریل سال ۲۰۲۹ از نزدیکی زیستگاه بشر عبور کند. فاصله این سیارک با زمین در آن روز کمتر از فاصله کره خاکی با برخی ماهواره‌ها خواهد بود.

«خدای آشوب» تهدیدی برای حیات زمین!

به گفته ناسا از زمانی که بشر امکان اندازه‌گیری فواصل و بررسی پدیده‌های نجومی را پیدا کرده تاکنون هیچ سیارکی تا این حد به کره زمین نزدیک نشده است. وزن سیارک آپوفیس ۴۰ تا ۵۰ میلیون تُن تخمین زده می‌شود.

دانشمندان بر این باور هستند که سیارک آپوفیس هنگام عبور از نزدیکی کره زمین با چشم غیرمسلح در بخش‌هایی از کره زمین (نیمکره شرقی) قابل رویت خواهد بود.

فاصله سیارک آپوفیس یا «خدای آشوب» با کره زمین در روز ۱۳ آوریل ۲۰۲۹ کمتر از ۳۲ هزار کیلومتر خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: