کد خبر: ۹۶۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱
تعداد بازدید: ۱۱۶
محسن پیرهادی گفت: من کارمند شهرداری و عضو تعاونی مسکن شهرداری تهران بودم، در آن زمان ثبت‌نام کرده و خانه‌ای گرفتم. البته، هرگز در آن خانه زندگی نکردم چرا که امکان پرداخت باقی پولش را نداشتم و در همان مرحله امتیاز آنجا را فروختم.

پیرهادی: میرسلیم سعی کرد تا افکار عمومی را علیه من بسیج کند/ من هرگز در آن خانه زندگی نکردم /تعطیلی روز شنبه به فضای اقتصادی کشور کمک می کندبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، محسن پیرهادی، نماینده مجلس تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس، با حضور در کافه خبر خبرآنلاین، با ماجرای اختلاف خود با مصطفی میرسلیم و حواشی مربوط به خانه اش اشاره کرد. در ادامه بخشی از گفتگوی این نماینده مجلس را می خوانید.

* در چند وقت اخیر جدالی بین شما و آقای میرسلیم به وجود آمد که ایشان از شما خواسته بود درباره این‌که چه کسی این خانه را به شما داده شفاف سازی کنید، ماجرا چیست؟

من جزو کسانی هستم که موافق انجام شدن ساماندهی تعطیلات بودم. مطالبه ما این بود که جای یک روز در هفته، دو روز در هفته تعطیلات داشته باشیم. این یکی از مطالبات ماست و من پیگیر آن هستم و از نمایندگان دیگر در این حوزه فعال‌تر بودم.

 

ضمن این‌که علاوه بر درخواستِ افزایش روزهای تعطیلی، ما می‌خواستیم تعطیلی‌مان به روز شنبه موکول شود. برخی دوستان می‌گفتند پنجشنبه و جمعه تعطیل باشد و من جزء کسانی بودم که می‌گفتم جمعه و شنبه تعطیل شود. استدلالم هم این بود اگر تعطیلی ما پنجشنبه باشد برای کسانی که می‌خواهند با جهان ارتباط داشته و در کار بازرگانی و صنعت هستند، بهتر است. وقتی ما پنجشنبه و جمعه تعطیل باشیم و بیشتر کشورهای دنیا هم شنبه و یکشنبه تعطیل باشند باعث می‌شود چهار روز ارتباطات با دنیا قطع شود و ما فقط می‌توانیم ۳ روز کاری با دنیا تعامل داشته باشیم.

بنابراین، من ‌گفتم این تعطیلی را به روز شنبه منتقل کنیم تا یک روز از عدم تعامل ما با دنیا کم شود و در مصاحبه‌های مختلف دلایلم را بیان کردم. به‌عنوان مثال، اگر بخش بازرگانی ما بخواهد با کشورهای مختلف ارتباط بگیرد یا مسافرت کند، باید صبر کند تا تعطیلات آن‌ها تمام شود. در کشورهای منطقه هم همین است. کشورهای حاشیه خلیج فارس از سال ۲۰۰۸ تعطیلی‌هایشان را به روزهای جمعه و شنبه برده‌اند. کشورهای همسایه مانند ترکیه، افغانستان و عراق هم روزهای تعطیلشان را تغییر دادند که کمکی به وضعیت اقتصادیشان باشد.

آقای میرسلیم توییتی کردند که کسانی ‌که پیگیر این طرح هستند از مدافع اسرائیل هستند. من پاسخ ایشان را دادم و ازآن‌جا به بعد، آقای میرسلیم به دنبال مسائل شخصی من رفت که حرف‌های ایشان به دوره‌ای که من در شهرداری مسئولیت داشتم، برمی‌گشت.

طرح تعطیلی شنبه هیچ حرمت شرعی ندارد

من ۱۴-۱۵ سال در شهرداری، عضو تعاونی کارکنان بودم. این حرف‌ها قبلا بررسی شده و من مجرم و متهم نبودم. اظهارات ایشان را درباره این موضوع خیلی اخلاقی نمی‌دانم. من در پاسخ به ادعای ایشان که گفتند پیگیران طرح تعطیلی شنبه مدافعان اسرائیل هستند، بیان کردم که این حرف‌ها اهمیتی ندارد. ما پیشنهادی را که هیچ حرمت شرعی نداشته و درباره از آن دفتر مراجع تقلید سوال کرده بودیم، را پیگیری کردیم تا شاید تصویب شود.

هیچ موضوعیتی وجود ندارد که باید پنجشنبه تعطیل باشد. درست است که برخی از ادعیه‌ها و مناجات‌ها مربوط به روز پنجشنبه است اما مناجات‌هایی هم برای روز شنبه وجود دارد. جمعه طبق اصل ۱۷ قانون اساسی کشور تعطیل رسمی است و ما به آن معترض نیستیم؛ اما گفتیم تعطیلی جمعه و شنبه مناسب‌تر است. از همین روز، ما درباره این موضوع که قانونی را تصویب می‌کنیم که اگر خلاف شرع باشد شورای نگهبان آن را رد کرده یا فقها درباره آن موضع‌گیری می‌کنند، بحث می‌کردیم. بنابراین، موضع گیری ایشان را نپسندیدم چرا که این طرح به فضای اقتصادی کشور کمک می‌کرد اما ایشان حرف دیگری زدند.

آقای میرسلیم سعی کرد تا افکار عمومی را علیه من بسیج کند

* ماجرای خانه‌تان چه بود؟

من کارمند شهرداری و عضو تعاونی مسکن شهرداری تهران بودم، در آن زمان ثبت‌نام کرده و خانه‌ای گرفتم. البته، هرگز در آن خانه زندگی نکردم چرا که امکان پرداخت باقی پولش را نداشتم و در همان مرحله امتیاز آنجا را فروختم. در جریان رسیدگی‌هایی که انجام شد، من نه مجرمیت و نه محکومیتی داشتم اما آقای میرسلیم با اجرا به این موضوع، سعی کرد تا افکار عمومی را علیه من بسیج کند.

* دعوای آقای میرسلیم و آقای قالیباف هم ۴ سالی طول کشید...

من این رفتار را اخلاقی نمی‌دانستم چون پایه و مبنایی نداشت. هر تشکیلاتی یک تعاونی مسکن دارد و من هم مانند چندهزار نفر دیگر، عضو همان تعاونی مسکن بودم و به ما هم خانه داده شد. البته به این معنا نیست که خانه را رایگان داده باشند و مبلغ آن را پرداخت کرده بودیم. آقای میرسلیم، حرفی درباره ما زد که من درباره آن شکایت نکردم. این که ایشان یک بحث درباره مصوبه مجلس را به یک مسئله شخصی ربط دادند، با وجود اینکه در آن مسئله اتهامی به من وارد نیست، کار اخلاقی نبود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: