کد خبر: ۹۶۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
تعداد بازدید: ۹۷
درختی که وارونه و از سقف یک بنای تاریخی رشد کرده به یک جاذبه گردشگری در ایتالیا تبدیل شده است.

به گزارش خبرداغ ، فرهاد طالبیان: خرابه‌های باستانی بایا در کنار همه جاذبه‌های گردشگری‌اش یک درخت بی‌نظیر هم دارد. شهر بایا یک شهر باستانی در ۳۰ کیلومتری ناپولی ایتالیا است که مقصد ثروتمندانِ رومی و اشراف بوده.

با نگاهی به درخت سرسختی که از سقف یک فضای طاقدار رومی باستان رشد می‌کند، به راحتی می‌توان فهمید که چرا آن را درخت وارونه می‌نامند. این درخت به معنای واقعی کلمه معکوس است، یعنی بجای اینکه به سمت آسمان رشد کند، به سمت زمین رشد می‌کند که بسیار نادر است. هیچ کس دقیقاً نمی داند که این درخت انجیر چگونه به آنجا ختم شده، یا چه مدت زمانی است که رشد کرده، اما یک چیزی به همه ثابت شده؛ علیرغم مکان عجیب و غریب آن، درخت انجیر بایا هر سال قوی‌تر می‌شود و گاهی اوقات حتی میوه می‌دهد.

درخت انجیر اعجاب‌انگیزی که رو به زمین رشد کرده است/ عکس

البته منابعی هم می‌گویند این درخت تا دهه ۱۹۴۰ به طور معمول به سمت بالا رشد می‌کرد، اما زمانی که کاوش‌های محوطه باستان شناسی آغاز شد، درخت از بین رفت. با این حال، ریشه‌های آن زنده ماند و به درخت جدیدی که از موقعیت عجیب و غریبی که امروز از آن آویزان شده است، زندگی بخشید.

به نظر می‌رسد که این درخت تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می‌کند، برخی از کارشناسان هم می گوید که درختان انجیر برای رشد به مکانی گرم، آفتابی و سرپناه نیاز دارند و محدود کردن ریشه‌های آنها باعث باردهی می‌شود.

درخت انجیر اعجاب‌انگیزی که رو به زمین رشد کرده است/ عکس

 

منبع: odditycentral

 

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: