کد خبر: ۹۶۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
تعداد بازدید: ۱۳۷
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ما هم در تکنولوژی صنعت فولاد و هم در زیرساخت‌های این صنعت به نقطه خوبی رسیده است و تلاش دشمنان برای تحریم این صنعت راه به جایی نخواهد برد.

شریعتی: حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری داخلی باید جزو راهبردهای اساسی اقتصاد کشور باشدبه گزارش خبرداغ به نقل از غلامرضا شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا، با محکومیت اقدام آمریکا در تحریم صنعت فولاد ایران، با بیان اینکه تحریم هایی که آمریکایی‌ها علیه کشور ما اعمال می‌کنند با هیچ یک از قوانین بین المللی انطباقی ندارد، اظهار کرد: تحریم علیه ملت ها به ویژه در حوزه اقتصاد که همه مردم را درگیر کرده و تبعات ناشی از آن نیز زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد، در فرهنگ و دیپلماسی بین‌المللی محکوم شده است. این تحریم ها ظالمانه است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: آنچه که آمریکایی ها در بحث فولاد دنبال می کنند نیز قابل قبول نیست. البته صنعت فولاد ما بعد از انقلاب توانسته رشد و بالندگی خوبی داشته باشد؛ امروز ما حدود ۲۸ میلیون تن فولاد تولید کرده و ظرفیت بالایی در حوزه فولاد داریم. این تحریم ها نمی تواند به بخش فولاد ما ضربه ای وارد کند. هم در تکنولوژی صنعت فولاد و هم در زیرساخت های این صنعت به نقطه خوبی رسیده ایم و قابلیت تامین نیاز داخل و صادرات داریم.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این تحریم ها که هر روز نیز بخشی را در برمی‌گیرد کاملا ناجوانمردانه بوده و بیشتر بعد روانی این تحریم ها مدنظر غربی ها است تا دل ملت را خالی کنند. بحمدالله با اقدامات حمایتی که در چهاردهه گذشته از صنعت فولاد صورت گرفته، خوشبختانه امروز به موقعیت خوبی در این صنعت رسیدیم و دشمن نمی تواند آسیب دیگری از این نقطه به کشور وارد کند و این نگاه حمایتی باید ادامه دار باشد.

وی در ادامه بیان کرد: با تلاش جوانان و نخبگان در حوزه فولاد به ظرفیت بالایی دست یافته ایم. صنعت فولاد کشور در نقطه خوبی قرار دارد، همان طوری که صنعت نفت ما به نقطه خوبی رسیده است. دشمن نیز با این تحریم ها بیشتر بعد روانی را دنبال می کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در چند دهه گذشته رفتار آمریکایی ها با کشور ما نشان داد که ما باید تلاش جدی برای تامین نیازهای اساسی خود انجام دهیم. ما در صنعت فولاد به نقطه ای رسیدیم که محتاج خارجی ها نباشیم، در سایر محصولات استراتژیک که در اقتصاد نیز اثر دارد باید بدین ترتیب گام برداریم.

شریعتی در پایان تاکید کرد: حمایت از حوزه تولید و سرمایه گذاری داخلی باید جزو راهبردهای اساسی اقتصاد کشور باشد. رهبر انقلاب نیز در دو دهه گذشته عمدتا در نامگذاری سال به این موضوع توجه داشته و به مسئولان و دولتمردان هشدار دادند که به این موضوع توجه داشته باشند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: