کد خبر: ۹۶۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
تعداد بازدید: ۱۰۴
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است سامانه مشترک اطلاعات بین سازمان‌های متولی حفاظت از منابع طبیعی کشور تشکیل شود.

رفیعی: سازمان‌های متولی جمع‌آوری آمار در کشور باید تقویت شوندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، سمیه رفیعی در بازدید از سازمان امور اراضی، بیان کرد: مهمترین رکن تصمیم‌گیری داشتن آمار و اطلاعات دقیق است. بر این اساس سازمان‌های پایه در کشور که وظیفه جمع‌آوری آمار را دارند باید تقویت شوند. لازم است که اطلاعات دستگاهای حفاظتی و نظارتی در عرصه‌های منابع طبیعی کشور یکپارچه سازی شود. باید سامانه مشترک اطلاعات بین این سازمان‌ها شکل بگیرد تا تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه بدون وابستگی به اشخاص و مدیران انجام شود.

وی در ادامه اظهار کرد: سازمان امور اراضی کشور یکی از سازمان‌های مهم در زمینه صیانت از منابع ملی کشور است و در این راستا لازم است تا امکانات و منابع مالی این سازمان تقویت شود. نظارت بر عدم تغییر کاربری اراضی واگذار شده توسط سازمان امور اراضی یکی از وظایف مهم این سازمان است که در این راستا کمبودهایی وجود دارد که تلاش می‌کنیم در قانون بودجه سال آینده بخشی از آنها جبران شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایجاد انگیزه در پرسنل سازمان امور اراضی و تقویت مالی آنها ضروری است. همکاری تنگاتنگ این سازمان با سازمان‌های منابع طبیعی و محیط زیست می‌تواند موجب حفاظت از عرصه‌های طبیعی کشور شود. باید اقدامات موثر سازمان امور اراضی برای عموم اطلاع‌رسانی مناسب شود.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: