کد خبر: ۹۶۳۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
تعداد بازدید: ۱۰۰
مرتضی پایه‌شناس کارگردان سینمای مستند که تیزر جشنواره «سینماحقیقت» را ساخته است، از خاطره همکاری با ناصر طهماسب گفت و او را هنرمندی دقیق، با دانش و متواضع دانست.

یک مستندساز از تجربه کار با ناصر طهماسب گفت/ با دانش و متواضع بودبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر :مرتضی پایه‌شناس کارگردان سینمای مستند که تیزر جشنواره «سینماحقیقت» را ساخته است، از خاطره همکاری با ناصر طهماسب گفت و او را هنرمندی دقیق، با دانش و متواضع دانست.

مرتضی پایه شناس برای هشتمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» تیزری ساخت که دوستداران سینمای مستند و مخاطبان جشنواره، سال‌هاست آن را دیده و می شناسند، همان تیزر نشان فیروزه که هر سال با صدای زنده یاد ناصر طهماسب و پیش از نمایش مستندهای هر دوره جشنواره روی پرده می‌رود.

پایه شناس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره تجربه همکاری با طهماسب گفت: اولین دیدار با آقای طهماسب، هنوز در خاطرم مانده است. شنیدن آن صدای دلنشین از نزدیک، برایم جذاب بود. چند لحظه محو آن صدا و بیش از آن فروتنی‌اش در نخستین ملاقات شدم. قرار بود جمله‌ای به مناسبت برگزاری هشتمین جشنواره «سینماحقیقت» بخواند، سر وقت به استودیو آمد، جمله را خواند و با وجود سابقه، اعتبار و تجربه‌اش، چند بار طبق خواسته من، جمله را با لحنی که مناسب‌تر می‌دیدم، ادا کرد. متفرعن نبود، آداب حرفه‌ای را می‌دانست و به آن مقید بود.

کارگردان مستند «گلوله باران» ادامه داد: در طی سال‌های مختلف، دوستی‌مان دورادور ادامه داشت، چند سال برای خواندن گفتار متن تیزر هر دوره و گاهی برای پروژه‌هایی دیگر، همدیگر را ملاقات می‌کردیم. هربار سر وقت به استودیو می‌آمد، برای دستمزد چانه نمی‌زد و اگر مشکل بودجه داشتیم، با ما راه می‌آمد. برای خواندن متن، به شکلی که من به عنوان کارگردان در ذهن داشتم، مقاومتی نداشت و این فروتنی و برخوردش، دلنشین بود.

کارگردان مستند «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» افزود: گاهی در فرصت‌هایی محدود، با هم گپ می‌زدیم، درباره سینمای مستند، دوبله و حتی انتخاب‌هایش. منطقی و آرام بود. همچون استادی بزرگ‌تر، صبور و بادانش. کارهایم را دنبال می‌کرد و این برای من بسیار جالب بود. از بالا به پایین به کسی نگاه نمی‌کرد. فقدانش در شبی که اختتامیه «سینماحقیقت» برگزار شد و او پس از سال‌ها همکاری با سینمای مستند، دیده می شد، برایم حزن آور بود.

پایه شناس گفت: زمانی که آقای طباطبایی نژاد مدیر عامل مرکز بود، به ایشان پیشنهاد برگزاری بزرگداشت آقای طهماسب را دادم. او به عنوان دوبلور سابقه‌ای درخشان و اعتباری ویژه داشت و مهمتر از آن به عنوان گوینده هم در سینمای مستند فعال بود. اما متاسفانه این فرصت از دست رفت.

این کارگردان و تدوینگر یادآور شد: ۱۰ سال تیزر جشنواره «سینماحقیقت» یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی ایران، با صدای او پخش شد. این خاطره‌ای فراموش نشدنی برای من است. ناصر طهماسب، با صدایش و با فیلم‌هایی که دوبله کرد در یادها می‌ماند. هر کدام از ما بر اساس تجربه‌های شخصی‌مان افراد را به یاد می‌آوریم، من آقای طهماسب را بسیار همراه، متواضع و علاقه‌مند به کارش دیدم. این ویژگی‌ها را فراموش نمی‌کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: