کد خبر: ۹۶۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
تعداد بازدید: ۹۵
مصطفی تاجزاده در متنی که در کانال تلگرامی خود و در واکنش به سخنرانی اخیر رهبر انقلاب منتشر کرده، از اصلاح‌طلبان خواسته که در انتخابات مجلس شرکت نکنند.

استقبال روزنامه جوان از مخالفت حسین مرعشی با مواضع انتخاباتی میرحسین موسوی و تاجزادهبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه جوان :مصطفی تاجزاده در متنی که در کانال تلگرامی خود و در واکنش به سخنرانی اخیر رهبر انقلاب منتشر کرده، از اصلاح‌طلبان خواسته که در انتخابات مجلس شرکت نکنند.روزنامه جوان نوشت؛

تاجزاده در مطلب خود با نمایشی خواندن انتخابات و وعده توخالی دانستن مواضع اخیر نظام در خصوص انتخابات نوشته که وظیفه سیاست‌ورزان ایرانی، به ویژه اصلاح‌طلبان، مشارکت و معرفی نامزد در انتخابات آزاد و نه در نمایشی رسوا و کاملاً مهندسی شده است.

اصلاح‌طلبان با بی‌اعتنایی از کنار مطالبه تاجزاده گذشته‌اند و همین نشان می‌دهد که نظر تاجزاده برای آن‌ها حائز اهمیت نبوده و نیز به نظر می‌رسد خود او هم چنان رادیکالیسم در وجودش و در متن مواضعش نهادینه شده که اصلاح‌طلبان می‌خواهند نادیده‌اش بگیرند.

شتابزدگی تاج‌زاده برای واکنش نشان دادن به سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و تخریب سخنان انتخاباتی ایشان نشان دهنده احساس خطر تندروها از این سخنان است. موضع رهبری درباره انتخابات باعث شده ضربه‌ای بر پیکر نحیف استدلال حامیان تحریم انتخابات وارد شود و تاجزاده به میدان آمده که بگوید مبادا فریب آیت‌الله خامنه‌ای را بخورید و دلتان برای انتخابات بسوزد و وارد میدان شوید!

دو روز پیش گفت‌وگویی از حسین مرعشی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی منتشر شد که تأکید کرده بود برای رسیدن به «تفاهم ملی» باید خواسته‌های حداقلی خود را مدنظر قرار دهیم. مرعشی ضمن نام بردن از تاجزاده و موسوی در تشریح مسئله دست‌اندازهای رسیدن به تفاهم ملی از راه «خواسته‌های حداکثری» به مطالبات برخی چهره‌های اصلاح‌طلب اشاره کرده و گفته که «خیلی از دوستان اصلاح‌طلب مانند آقای مهندس موسوی و آقای تاجزاده نظرشان به این سمت تمایل پیدا کرد که با این قانون اساسی و ولایت فقیه نمی‌شود دیگر کار مهمی انجام داد. خب، سؤال این است که آیا می‌توانید ولایت فقیه را تغییر دهید؟ اگر می‌توانستید تا حال تغییر داده بودید. پس نمی‌توانید. حال، چون نمی‌توانید این را نیز نمی‌پذیرید که کشور با این قانون اساسی و ولایت فقیه جلو برود، درحالی که باید روزبه‌روز کشور ضعیف‌تر شود؟ یا اینکه طرحی را مطرح کنیم که اگر خواسته شما اجرایی نیست حداقل رفاه مردم و خواست آن‌ها تأمین شود».

وی در این باره توضیح داده است: «اگر نمی‌توانیم سیاست داخلی را تغییر اساسی دهیم حداقل اقتصاد کشور را بهبود ببخشیم. من در تلاشم که برای انتخابات سال ۱۴۰۴ تفاهمی بر مبنای حداقل‌ها طراحی کنیم و به سمتی برویم که با یک انتخابات سازنده، دوباره نشاط سیاسی به جامعه برگردد و تمام رنجدیدگی‌هایی که مردم احساس می‌کنند که من خود هم جزیی از مردم هستم و آن‌ها را درک می‌کنم، مرتفع شود و کشور به سمت بهبود حرکت کند. حق مردم این فشارها و رنج‌ها نیست».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: