کد خبر: ۹۶۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
تعداد بازدید: ۱۴۹
ناسا از بیان آنچه در مورد مصرف مواد مخدر در اسپیس ایکس یافته‌است، خودداری می‌کند. اگرچه ایلان ممکن است به طور تصادفی برخی از اطلاعات را فاش کرده باشد.

کارمندان اسپیس‌ایکس مواد مخدر مصرف می‌کنند؟به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، ناسا اطلاعاتی در مورد مصرف مواد مخدر در اسپیس ایکس جمع آوری کرده‌است و ظاهراً قصدی برای اشتراک گذاری ندارد. در گزارش جدیدی، Business Insider می‌گوید که درخواست قانون آزادی اطلاعات (FOIA) را برای دسترسی به سوابق ناسا در مورد مصرف مواد مخدر کارمندان اسپیس ایکس ثبت کرده‌است.

وب‌سایت پاسخ‌هایی دریافت کرد، به‌نوعی؛ فایل‌های به شدت ویرایش‌شده که اصلاً اطلاعات زیادی ارائه نمی‌کردند.

در اسناد FOIA که BI به دست آورده است، ناسا به سرعت به اسپیس ایکس اطلاع داد که قرار است فرهنگ سازمانی شرکت پروازهای فضایی را بررسی کند.

گرستن مایر در نامه ای به گوین شاتول، مدیر عامل اسپیس ایکس نوشت: «برای یکپارچگی برنامه فضایی ایالات متحده ضروری است که اطمینان حاصل شود که توسعه و تولید سیستم های فضایی که فضانوردان را حمل می کنند به گونه ای انجام شود که ایمنی را در اولویت قرار دهد. «مفاد ایمنی و بهداشت در قرارداد، SpaceX را ملزم می‌کند که از شیوه‌های استاندارد صنعت، قوانین قابل اجرا و سایر مفاد مربوطه قرارداد، مانند الزام به نگهداری از محل کار عاری از دارو پیروی کند.»

کارمندان اسپیس‌ایکس مواد مخدر مصرف می‌کنند؟

به گزارش BI، این تحقیقات سه ماهه، که بله، ناسا بیش از چهار سال سکوت کرده است، شامل مصاحبه با نزدیک به 300 کارمند اسپیس ایکس "در همه سطوح" بود که در تاسیسات این شرکت در کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس کار می کردند.

با این حال، هر آنچه که ناسا از آن مصاحبه‌ها به دست آورده است، تحت یک معافیت از سوابق عمومی که اجازه می‌دهد در صورتی که انتشار اطلاعات «ممکن است به وضعیت رقابتی یا منافع تجاری یک شرکت آسیب بزند، اصلاح شود» کاملاً محو شده است.

هنگامی که BI با ناسا در مورد اینکه چرا نتایج کاوشگر را به اشتراک نمی گذارد، که بدون شک حداقل می توانست خلاصه شود، تماس گرفت، سخنگوی آژانس گفت: "نتایج ارزیابی متعلق به شرکت است، و ناسا قصد ندارد. نتایج را به صورت عمومی منتشر کند."

جالب اینجاست که خود ماسک ممکن است اطلاعاتی را در خصوص مصرف مواد مخدر فاش کرده باشد؛ زمانی که سال گذشته در یک پادکست گفت که او و همه کارمندانش در اسپیس ایکس «باید آزمایش‌های دارویی تصادفی» انجام دهند.

منبع: futurism

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: