کد خبر: ۹۶۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
تعداد بازدید: ۱۴۸
مدیرعامل بانک رفاه کارگران اهمیت تحقیق و پژوهش در صنعت بانکداری را تشریح کرد.

اهمیت تحقیق و پژوهش در صنعت بانکداریبه گزارش خبرداغ ، دکتر اسماعیل للـه‌گانی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی بانک رفاه کارگران در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تقدیر از پژوهشگران برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه که با حضور دکتر مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل سالن 17 شهریور این وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه در محیط رقابتی صنعت بانکداری، تحقیق و پژوهش نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت بانک‌ها دارد، تصریح کرد: با توجه به رشد سریع تکنولوژی و توسعه روزافزون فناوری اطلاعات، خواسته‌های مشتریان بانک‌ها نیز تغییر یافته و خواستار خدمات نوین و سرویس‌های متنوع بانکی هستند. بدون شک در این شرایط بانک‌هایی می‌توانند سهم بازار خود را ارتقاء بخشند که توجه ویژه‌ای به مقوله پژوهش و اهمیت این مقوله در طراحی خدمات و محصولات داشته باشند.  

وی افزود: امروز صنعت بانکداری از شیوه سنتی و دستی خارج شده و به سمت بانکداری باز سوق پیدا کرده است و در این شرایط مشتریان بانک‌ها نیز کاملا هوشمند عمل می‌کنند.

دکتر للـه‌گانی افزود: بدون شک شناخت نیازهای مشتریان و طراحی و معرفی محصولات و خدمات برای آنها از طریق مقوله تحقیق و پژوهش حاصل می‌شود و بر این اساس بانک‌های موفق بانک‌هایی هستند که توجه کافی به این امر داشته باشند. 

به گفته وی، پژوهش‌ها زمانی اثربخش خواهند بود که کاربردی و متناسب با نیازهای جامعه هدف انجام شده باشند.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به جایگاه پژوهش در این بانک اشاره کرد و گفت: در بانک رفاه دو عنصر بنیادی "پژوهش" و "برنامه‌ریزی" در یک حوزه مشخص تجمیع شده است تا برنامه‌های توسعه‌ای مبتنی بر نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها، عملیاتی شوند.  

وی افزود: ابتدا نیازهای مشتریان از سطح شعب گردآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و سپس متناسب با نتایج این مهم، خدمات و محصولات نوین بانکی طراحی و ارائه می‌شوند.

دکتر للـه‌گانی ادامه داد: هیچ طرح و برنامه توسعه‌ای در بانک رفاه کارگران بدون انجام تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی اجرایی نمی‌شود و این مهم در سال‌های اخیر با جدیت روزافزونی مبنای عمل قرار گرفته است. 

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به فروش اوراق گواهی سپرده خاص از سوی این بانک و ارتباط آن با مقوله پژوهش اشاره کرد و گفت: این طرح حاصل سال‌ها کار پژوهشی و بررسی طیف‌های مختلف نیازهای مشتریان و واحدهای تولیدی بود و در نهایت پس از بررسی یافته‌های تحقیقاتی به این نتیجه رسیدیم که انتشار این اوراق می‌تواند علاوه بر کاهش نرخ تورم از طریق مدیریت نقدینگی، منجر به رونق تولید و اشتغالزایی از مسیر تامین مالی واحدهای تولیدی شود و بر این اساس به عنوان طرح ابتکاری از سوی بانک رفاه کارگران در دستور کار قرار گرفته است. 

دکتر للـه‌گانی در پایان تاکید کرد: بدون شک مسیر رشد، شکوفایی و پویایی هر چه بیشتر ایران اسلامی در گرو نهادینه شدن فرهنگ پژوهش و استفاده از یافته‌های تحقیقاتی و پژوهشی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: