کد خبر: ۹۶۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
تعداد بازدید: ۱۰۸
نمایندگان مجلس با تسلیت شهادت جمعی از نیروهای فراجا در حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک خواستار برخورد قاطع با عوامل حمله تروریستی شدند.

هشدار مجلس به دولت پاکستان در پی حمله تروریستی اخیربه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، بامداد جمعه، تروریست‌ها به مقر انتظامی در شهرستان راسک حمله کردند که در این حمله تروریستی تعدادی از نیروهای فراجا به شهادت رسیدند. مراسم تشییع این شهدا امروز در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

رئیس مجلس و نمایندگان در پیام هایی با محکومیت این حمله، برخورد با عوامل تروریستی را درخواست کردند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

وقوع جنایت تروریستی حمله به مقر انتظامی شهرستان راسک، استان سیستان‌وبلوچستان، که موجب شهادت و مجروحیت جمعی از کارکنان غیور و رشید فراجا شد،‌ باعث تأثر فراوان گردید.

ارتکاب حوادث و جنایات تروریستی علیه امنیت و اقتدار این مرزوبوم از سوی دشمنان پلید و گروهک‌های تکفیری و شرور تازگی نداشته و آنان همواره با اقدامات خود تلاش کرده‌اند در ارادهٔ ملت ایران خدشه وارد سازند. اما بدانند این تحرکات بی‌اثر با مجازاتی سرسختانه پاسخ داده خواهد شد. لازم است نیروهای امنیتی وانتظامی به‌فوریت و جدیت به شناسایی و برخورد با عوامل این شرارت اقدام کنند.

ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت این سربازان رشید و جان‌برکف به مقام معظم رهبری،‌ فرماندهی انتظامی کشور، مردم شریف سیستان‌وبلوچستان و خانوادهٔ معزز آنان، درجات رفیع و رضوان الهی برای شهیدان سرافراز و شفای عاجل مجروحان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.»

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد

«شهادت جمعی از فرزندان ایران عزیز پرسنل نیروی انتظامی در منطقه راسک سیستان و بلوچستان توسط گروهک های تروریستی را به شدت محکوم نموده و این حادثه تلخ را به همه پرسنل عزیز فراجا و خانواده محترم شهدا تسلیت عرض می نمایم.

دشمنان ایران درصدد هستند با این اقدامات و ضمن ایجاد جو ناامنی؛ روند توسعه استان سیستان و بلوچستان را متوقف نموده و این منطقه را ناامن و پر مخاطره جلوه دهند.

بر مردم علما و همه اندیشمندان این خطه است که با هوشیاری برای همدلی و وحدت بین مردم و همه مدافعان ایران در نیروهای انتظامی و نظامی تاکید و برای ایجاد امنیت پایدار تلاش نمایند.

برخورد قاطع با گروهک های مسلح در این منطقه یک خواسته عمومی و منطقی است که امید است نیروهای نظامی انتظامی و امنیتی در این مهم موفق باشند.

یاد و خاطره همه شهدا؛ خصوصا شهدای اخیر منطقه راسک گرامی باد.»

درخواست مجلس از دستگاه دیپلماسی برای برخورد با عوامل حمله تروریستی اخیر

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

«این منطقه (سیستان و بلوچستان)، منطقه‌ی انقلاب، منطقه‌ی شهید دادن و منطقه‌ی حرکت در راه خدا است. (مقام معظم رهبری)

شهادت رهآوردی بی بدیل است که خداوند سبحان به بندگان سرآمد و برگزیده اش عطا می‌ فرماید و خوشا به حال عزیزانمان که‌ در ایام شهادت حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها به این فیض عظیم نائل گردیدند؛

اینجانب شهادت مظلومانه جان بر کفان غیرت‌مند نیروی انتظامی استان که چون همیشه در ساحت مقدس حفظ امنیت ایران اسلامی جان‌فشانی نمودند را به محضر حضرت ولیعصر عج الله‌ تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، خانواده معزز آن شهیدان سرافراز و مردم شهید پرور استان سیستان و بلوچستان تبریک و تسلیت عرض نموده و از درگاه لایزال الهی برای  شهیدان عظیم الشان، همنشینی با اولیاء الله و برای بیت مکرم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌ نمایم.»

محمد سرگزی نماینده زابل 

« این حادثه تلخ و ناگوار را به ملت شریف ایران و خانواده های داغدار این مرزبان غیور تسلیت عرض می کنم و دشمنان ایران اسلامی بدانند که نمی توانند با این اقدامات کور و بزدلانه خدشه ای به امنیت ملی ما وارد کنند.

دشمنان ایران اسلامی از وحدت میان اقوام در سیستان و بلوچستان واهمه دارند؛ تروریست ها بدانند در امان نخواهند بود.

این تروریست ها که دست پروده های آمریکا و اسرائیل هستند فکر می کنند با اینگونه اقدامات میان مردم سیستان و بلوچستان که از اهل تسنن و تشییع هستند اختلاف می اندازند و سبب ناآرامی در استان می شوند اما باید از این فکر خام خارج شوند چرا که مردم استان در کنار هم و به صورت مسالمت آمیز برای توسعه و پیشرفت استان دست به دست هم داده اند.

گروهک های تروریستی باید متوجه باشند که زیر ذره بین دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ما هستند و قطعا نیروی نظامی و اطلاعاتی ما در اسرع وقت پاسخ قانع کننده ای به این اقدام ناجوانمردانه خواهند داد تا درس عبرتی برای تروریست های شرور باشد.

انتظار می رود دستگاه دیپلماسی بررسی وقوع این حادثه را در اسرع وقت در دستور کار خود قرار دهد و هشدارهای لازم را به دولت پاکستان بدهد که چرا در تامین امنیت مرزها عاجز است و اگر نمی تواند در این رابطه کاری انجام دهد، پا پس بکشد و برقراری امنیت تمام مرزهای مشترک را به جمهوری اسلامی بسپارد تا دیگر تروریست ها نتوانند پای خود را از گلیم‌شان درازتر کنند.»

درخواست مجلس از دستگاه دیپلماسی برای برخورد با عوامل حمله تروریستی اخیر

عبدالناصر درخشان، نماینده مردم  ایرانشهر

«واقعه دردناک و نفرت برانگیز حمله به مقر انتظامی شهرستان راسک و شهادت مظلومانه تعدادی از نیروهای جان بر کف و حافظان امنیت وطن محکوم است و از این موارد اعلام بیزاری می کنیم چون مخل امنیت و به ضرر توسعه و آبادانی است. 

تروریست های جیره خوار یکبار دیگر چهره وقیح ایادی استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده امنیت ایران اسلامی را برای جهانیان نمایان و لکه‌ی ننگی ابدی بر دامن این روسیاهان و خود فروختگان سست عنصر و حامیان بزدل آنها بر جای گذاشتند.

این جنایت آشکار همراستا با ظلم و جور رژیم صهیونیستی اشغالگر قدس در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم غزه هدفی جز ایجاد نا امنی در کشور و ایجاد اختلاف قومی و مذهبی دنبال نمی کند.

دشمنان این آب و خاک بدانند که قطره قطره خون پاک این شهیدان والامقام باعث و بانی هوشیاری و بیداری ملت بزرگ ایران اسلامی و ملت های حق طلب، آزادی خواه و آزاد اندیش جهان خواهد شد. 

از متولیان امر امنیت کشور درخواست داریم ضمن شناسایی عاملان و آمران این جنایت ضد بشری تمام تلاش خویش را معطوف به برخورد قاطع با مخلان امنیت تا بازگشت کامل آرامش به جامعه نمایند. 

از درگاه خداوند متعال برای این شهیدان مظلوم علو درجات در بهشت برین و برای بازماندگان صبر و اجر و برای مجروحان این حادثه تلخ شفای عاجل و کامل مسئلت می نمایم؛ نظام جمهوری اسلامی برای شهرستان مرزی راسک خدمات زیادی انجام داده است و قابل تقدیر است.»

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش و میرجاوه

«این حرکت بزدلانه که توسط تروریست های بزدل انجام شده است نمی تواند خللی در پیشرفت استان و کشور عزیزمان ایران اسلامی ایجاد کند.

این تروریست ها می خواهند با اینگونه اقدامات بزدلانه باعث شوند تا مسیر توسعه استان سیستان و بلوچستان به تعویق بیفتد و همچنین نمی خواهند وحدت میان اهل تسنن و تشییع را ببینند؛ چرا که این استان رنگین کمانی از قومیت های مختلف است؛ بنابراین دست به چنین حرکات ناجوانمردانه ای می زنند.

ما مطمئن هستیم که نظام جمهوری اسلامی ایران سکوت نخواهد کرد و پاسخ قاطعانه ای به این تروریست های بزدل خواهد داد تا بدانند و بفهمند که نمی توانند خدشه ای به امنیت کشورمان وارد کنند.

گروهک های تروریستی وقتی می بینند دولت و نظام جمهوری اسلامی به دنبال رفع مشکلات سیستان و بلوچستان است، می خواهد با ایجاد چنین حوادثی در مسیر خدمتگزاری به مردم سیستان و بلوچستان سنگ اندازی کند اما باید متوجه باشند که در این سال های اخیر دست به هر اقدام ناجوانمردانه ای زدند تا توسعه استان روی ریل قرار نگیرد اما به لطف خدواند توسعه استان رو به پیشرفت است.»

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

«از این نوع اقدامات کور چندین بار از سوی تروریست ها بزدل تکرار شده  و این اتفاق اخیر  نیز به دلیل عدم شرایط امنیت پایدار در کشور پاکستان بوده است؛ چرا که گروهک تروریستی جیش الظلم که در پاکستان مستقر است مامن امنی برای جذب و آموزش گروه های تروریستی شده است.

آنچه انتظار می رود این بوده که دستگاه دیپلماسی باید این حادثه را از طریق کشور پاکستان رصد و پیگیری کند و اگر قرار باشد در کشور همسایه ای به دلیل نداشتن اشراف اطلاعاتی و امنیتی بر مرز، چنین اتفاقاتی بیفتد اصلا پذیرفتنی نیست؛ ضمن اینکه چنین موضوعی از زوایای مختلف قابل توجه است؛ بالاخره اگر کشوری اشراف اطلاعاتی بر مرزها نداشته باشد یک مصیبت به حساب می آید و اگر هم در جریان این حوادث باشد و اقدامی انجام نداده باشد که فاجعه بارتر است.

تعدادی از نیروهای انتظامی ما در این حمله تروریستی مجروح و به شهادت می رسند و باید گفته شود که چنین  اقدامی ناجوانمردانه است، اگرچه با اشراف دستگاه های اطلاعاتی و نظامی کشورمان حتما انتقام این حادثه گرفته خواهد شد.

به عنوان کمیسیون امنیت ملی مجلس هشداری هم به دولت پاکستان خواهم داد که اگر توان تامین امنیت مرزها را ندارند آنها را به جمهوری اسلامی واگذار کنند تا اقدام بازدارنده انجام دهیم و باید این توافق را بپذیرند و مثل دیگر کشورهای همسایه که تفاهم کردند تا امنیت را برقرار کنیم؛ بنابراین باید به صراحت اعلام کرد که پاکستان قدرت تامین امنیت مرزها را ندارد  و می تواند با کشورمان همکاری کند تا بتوانیم در آنجا با این گروهک ها مقابله و چنین جریان فاسدی را ریشه کن کنیم؛ ناگفته نماند که وقوع چنین حوادثی ناشی از کم کاری های کشور پاکستان نشأت می گیرد چرا که اشراف اطلاعاتی کافی بر مرزها را ندارد و باید این موضوع را نیز بپذیرد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در روز دوشنبه بررسی این حمله تروریستی را در دستور کار قرار خواهد داد و بازدیدی از محل حادثه خواهیم داشت.»

درخواست مجلس از دستگاه دیپلماسی برای برخورد با عوامل حمله تروریستی اخیر

حق وردی، نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس

«بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
بار دیگر دشمنان کوردل با ترور نیروهای امنیت در مقرّ انتظامی شهر راسک استان سیستان و بلوچستان چهره خونخوارشان را برای ملت‌های آزاده نمایان ساخته و با بیشرمی تمام، به نقض قوانین بین‌الملل پرداخته و موجب شهادت مظلومانه و مجروحیّت تعدادی از نیروهای فراجا شدند.

بی‌تردید نام آن شهیدان سربلند که جان عزیز خود را غیورانه در طبق اخلاص نهادند تا حافظ نظم جامعه، آرامش مردم و مبارزه با مخلّان امنیت عمومی باشند، به نیکی در اذهان مردم قدرشناس ایران عزیز خواهد ماند.

با این ترورها و شهادت‌ها، ملّت ما مصمم‌تر و سرافرازتر زیر پرچم اسلام ناب محمدی صلّی الله علیه و آله، مسیر عدالت و آزادی‌خواهی خود را در دنیا ادامه می‌دهد. دشمنان ما بدانند اگر ما رابکشند زنده‌تر می‌شویم و ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مقام معظّم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مُدَّ ظِلُّهُ العالی)، خانواده‌های معظّم شهیدان، فرماندهی فراجا و تمامی نیروهای آن سازمان پرافتخار و مردم شریف ایران و استان سیستان و بلوچستان، از خدای رحمان و رحیم برای خانواده‌های محترم شهیدان، صبر و اجر مسئلت داشته و امیدوارم روح بلند آنان با شهدای کربلا محشور شوند- ان شاءالله تعالی-  و اعلام می‌دارم که ملّت شهیدپرور ما بی‌صبرانه منتظر پاسخ قاطع، سریع و مناسب فرزندان دلیر خود در نیروهای مسلّح، به این جنایتکاران بین‌المللی می‌باشد و از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی می‌خواهد که عوامل و ایادی مزدور آنان را هرچه سریعتر شناسایی و به سزای خائنانه‌شان برساند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: