کد خبر: ۹۶۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
تعداد بازدید: ۱۱۰
نماینده بافق و مهریز با بیان این‌که در لایحه بودجه ۱۴۰۳ فروش اوراق افزایش پیدا کرده است، گفت: ما باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مورد توجه قرار بدهیم که این مطالبه مردم است.

صباغیان: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مطالبه مردم استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: لایحه دولت نقاط قوتی دارد اما به جای پرداختن به مشکلات اساسی به اصلاح شاخ و برگ‌ها پرداخته شده است.

وی ادامه داد: طبق تبصره یک لایحه بودجه فروش اوراق ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده، حال اینکه انتشار اوراق به معنای کشیدن چک و آینده فروشی است. همچنین در تبصره ۳ اختیارات ویژه ای به سازمان برنامه و بودجه برای جابجایی اعتبارات داده شده که این هم باعث امضاهای طلایی می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره بخش مالیات لایحه بودجه گفت: ما هم موافق افزایش پایه های درآمدی کشور از طریق مالیات هستیم اما باید این موضوع از طریق جلوگیری از فرارهای مالیاتی تامین شود نه اینکه فشاری به حقوق بگیران وارد شود پس دولت توضیح دهند چند درصد از این افزایش مالیات به فرارهای مالیاتی اختصاص پیدا می کند.

صباغیان با اشاره به بخش آب در لایحه بودجه گفت: وزارت نیرو در حوزه آب به جای بستن چاه های غیرمجاز و کاهش دبی چاه ها به سمت قطعی برق چاه های کشاورزی رفته که باعث بروز مشکلاتی برای کشاورزان شده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید به سمت مدیریت واحد شهری در راستای کاهش مصارف دولت کاهش و افزایش مشارکت مردم حرکت کند، گفت: شرکت های خصولتی زیان ده بوده و تبدیل به حیاط خلوت و محل کسب حقوق های نجومی شده اما دولت به این وضعیت توجهی نمی کند بنابراین صرفا شعار دادن دردی از مردم دوا نمی کند.

صباغیان در پایان بیان کرد: همسان سازی حقوق ها به ویژه حقوق بازنشستگان مطالبه اصلی مردم است و نمی توانیم  از همسان سازی بگذریم. علاوه بر افزایش ۱۸ درصدی حقوق ها با وجود تورم ۵۰ درصدی بی عدالتی است.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: