کد خبر: ۹۶۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
تعداد بازدید: ۱۰۶
نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با برنامه هفتم توسعه تطابق ندارد و در آن شاهد ناترازی عملیاتی بودجه هستیم، علاوه بر این تبصره ۱۸ از لایحه بودجه حذف شده است.

رجایی: کاهش عوارض ورودی نکته منفی لایحه بودجه استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، حسین رجایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: با وجود این‌که بودجه سال ۱۴۰۳ اولین بودجه برنامه هفتم توسعه است اما در آن به برنامه هفتم توسعه توجهی نشده و به هیچ وجه تطابق لازم را ندارد.

وی ادامه داد: در بحث مولد سازی، سال قبل دولت ۱۲۶ همت پیش‌بینی کرد که در بودجه این میزان ۶۰ همت آمده است یعنی نه تنها گام رو به جلویی برداشته نشده بلکه دولت به مولد سازی کمتر توجه کرده است.

نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دولت باید طبق برنامه هفتم توسعه تمام شرکت‌های دولتی را واگذار کند، گفت: باید در سال اول اجرای برنامه هفتم بین ۱۰ تا ۲۰ درصد شرکت‌ها واگذار شود اما دریغ از یک شرکت.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این‌که دولت شب گذشته برای به دست آوردن رای اعضای کمیسیون تلفیق قول می‌دهند ۵۰ همت برای همسان‌سازی بازنشستگان اختصاص دهند درست نیست، اگر قرار بود این موضوع در بودجه آید خود دولت اصلاحیه می‌داد چرا توپ را در زمین مجلس شورای اسلامی می‌اندازند.

رجایی با بیان این‌که ناترازی عملیاتی در بودجه وجود دارد، تصریح کرد: حدود ۳۶۰ همت ناترازی داریم یعنی دولت در تامین منابع پایدار مالی ناتوان بوده که این به معنای تورم است.

وی با بیان این‌که افزایش ۵۰ درصدی مالیات به معنای فشار به تولید است، اظهار کرد: کاهش عوارض ورودی به این معناست که واردکنندگان شرایط بهتری خواهند داشت.

رجایی با بیان این‌که دولت شفافیتی درباره منابع هدفمندی یارانه‌ها لحاظ نکرده است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد سال آینده با این بودجه کسری قابل توجهی در منابع هدفمندی داریم و دولت نمی‌تواند پاسخگوی پرداخت یارانه باشد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تبصره ۱۸ از لایحه بودجه حذف شده و تمام امید تولید کنندگان و کارآفرینان این تبصره بوده که با این اوصاف به باد می‌رود.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: