کد خبر: ۹۶۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
تعداد بازدید: ۱۲۵
انتقاد به رائفی پور و رسایی و امثالهم این است که چه تغییری در سبک زیست و جهان بینی تتلو مشاهده کردند که یک شبه او را به آغوش خود کشیدند و به حالش غبطه خورده و از او تقدیر کردند؟

تتلو؛ یک شبه محبوب تندروها شد /سوالات کنایه آمیز از رائفی پور و رسایی درباره تتلو /تمام این تقدیرها بخاطر کسب چند هزار رأی بیشتر نبود؟!به گزارش خبرداغ به نقل از اعتمادآنلاین: انتقاد به رائفی پور و رسایی و امثالهم این است که چه تغییری در سبک زیست و جهان بینی تتلو مشاهده کردند که یک شبه او را به آغوش خود کشیدند و به حالش غبطه خورده و از او تقدیر کردند؟

فرهاد قنبری، فعال اجتماعی در کانال خود نوشت:

دوستانی معتقدند که حمایت آقای رائفی پور و سایر همفکران ایشان از شخصی به نام امیر تتلو مربوط به زمانی بوده که ایشان توبه کرده و به راه راست هدایت شده بودند. به عقیده این دوستان انتشار نامه آقای رائفی پور به تتلو که مربوط به آن دوران پاکی و رستگاری تتلو است.

در پاسخ به این دوستان باید گفت که تمام نکته و مسئله قابل نقد اتفافا در همین نگاه ساده انگارانه و برداشت سطحی و رمانتیک از راه راست و توبه و تغییر مسیر و هدایت شدن نهفته است. آقای رائفی پور و همفکران ایشان احتمالا زیادی تحت تاثیر داستان های فولکلور و روایت های کوچه بازی و سینمایی در مورد، الوات و قاتلین و چاقوکش هایی که یک شبه در خواب دچار تحول درونی شده و از فردا چاقوکشی و بدمستی و تجاوز و غارت را کنار گذاشته و دل در گرو گدایی کوی حق و خاکساری سپرده اند، قرار دارند.

مسئله آنجاست که در نگاه ساده انگارانه آقای رائفی پور، تغییر جهان بینی و دگرگونی در شیوه نگاه کردن به هستی و دنیا به همان سادگی تحلیل هایی است که ایشان از سیاست و فرهنگ و اخلاق حاکم بر جامعه ارائه می دهند. آقای رائفی پور نمی دانند که یکی از سخت ترین اتفاقات زندگی هر انسانی (و شاید سخت ترین آنها) که با مشقت و وسواس زیاد و با کندی صورت گرفته و فشارها و استرس های زیادی هم به فرد وارد می آورد، تغییر در نگرش او به هستی و اخلاق و مذهب و معنویت است.

آقای رائفی پور نمی داند که توبه و تغییر جهان بینی تغییر پیراهن و ظاهر نیست که یک شبه اتفاق افتاده و انسان را از فردا به موجود دیگری بدل سازد. ایشان نمی دانند که اگر "حر"ی در روز عاشورا دچار تغییر مسیر می‌شود، نه به صورت اتفاقی آنی و لحظه ای، بلکه محصول حیات پر جنب و جوش و درگیری طولانی مدت ایشان با مسئله حقیقت و آزادی و معنویت بوده است.

انتقاد به رائفی پور و رسایی و امثالهم در همینجاست که چه تغییری در سبک زیست و جهان بینی تتلو مشاهده کردند که یک شبه او را به آغوش خود کشیدند و به حالش غبطه خورده و از او تقدیر کردند؟

انتقاد در همینجاست که رائفی پورها، این تغییر نگرش و هدایت شدگی تتلو را محصول چه رخدادی قلمداد می کردند؟ آیا تتلو کتابهای جدیدی در وادی اصولگرایی اسلامی مد نظر استاد رائفی پور خوانده بود؟ آیا در مکتبی جدید و پیش استادی جدید معارف اسلامی را آموخته بود که اینگونه دل از جماعت رائفی پوری ربوده بود؟ و یا اینکه به مانند خود رائفی پور صرفا بر اساس هیجانات لحظه ای سخنانی نااندیشیده و بی سر و تهی را بر زبان آورده بود؟

آیا تمام این ارج و قرب نهادن ها و تقدیرها از فردی مانند تتلو صرفا برای این نبود که امکانی برای کسب چند هزار رای بیشتر برای جریان سیاسی مطلوب آقای رائفی پور فراهم آورده بود!؟.. و درست در همین نقطه است که می توان به آن نامه فدایت شوم رائفی پور و آن نوع واکنش ها و میدان دادن های محافطه کاران به فرد منحرف و ضداجتماعی مانند تتلو رجوع دوباره کرد و آنها را مورد انتقاد قرار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: