کد خبر: ۹۶۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
تعداد بازدید: ۱۴۸
رئیس کل دیوان محاسبات کشور به مناسبت روز حسابدار در بیستمین نشست تخصصی مدیران مالی و عاملان ذی حساب یگان‌های فراجا حاضر شد.

دستغیب: گردش مالی تمام دستگاه‌ها به‌صورت لحظه‌ای تحت رصد دیوان محاسبات استبه گزارش خبرداغ  به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، سید احمد رضا دستغیب با قدردانی از دست اندرکاران حوزه مالی و ذی حسابی فرماندهی نیروی انتظامی، اظهار داشت: برگزاری چنین نشست هایی افزون بر افزایش تعاملات و هم افزایی ها، موجب تشریک مساعی و همفکری در حوزه های گوناگون حسابرسی و نظارت مالی را فراهم می آورد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه معنی نظارت موثر، پیشگیری است نه مچ گیری، افزود: افشای اطلاعات در راستای پیشبرد نظارت موثر و شفافیت، کارایی درون سازمانی را به نحو قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه فراجا شاهد انضباط مالی قابل قبولی هستیم، بیان کرد: بعضاً ملاحظه می شود که ضعف در حوزه آموزش و فقدان دانش، منجر به اتخاذ تصمیماتی اشتباه می شود؛ از این رو بر دستگاه های نظارتی همچون دیوان محاسبات فرض است تا با آموزش به هنگام مدیران و دست اندرکاران، مانع از بروز چنین رخدادهایی شوند.

ارائه دقیق، صحیح و صحت سنجی شده اطلاعات مالی از دیگر مواردی بود که رئیس کل دیوان محاسبات کشور بر آن تاکید کرد و گفت: باید مراقبت کنیم که سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی با نشر اخبار نادرست و ارقام غیرواقعی از تخلفات مالی، خدشه دار نشود.

رئیس کل دیوان محاسبات با بیان اینکه تمامی حساب ها و گردش های مالی دستگاه های اجرایی بصورت لحظه ای و برخط، تحت رصد این نهاد نظارتی است، گفت: دیوان محاسبات در برخورد با تخلفات مالی قاطعیت دارد و تلاش داریم تا اثر بازدارندگی در اجرای احکام و آرای صادره از طرف دادسرا را نیز با جدیت دنبال کنیم.

دستغیب در خاتمه اظهار داشت: دیوان محاسبات به دنبال مداخله در عملیات اجرایی دستگاه ها نیست و بر آن است تا با پرهیز از نظارت های پسینی و پیشگیری از وقوع تخلفات، کمک حال مدیران و تصمیم سازان باشد.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: