کد خبر: ۹۶۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
تعداد بازدید: ۱۲۹
در حالی تکلیف مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد که تنها یک نماینده ایران به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده است.

فرق فوتبال ما با عربستان این استبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، زاوش محمدی: پرسپولیس باخت و حذف شد تا سپاهان تنها نماینده فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باشد. گرچه سپاهان از گروهش صعود کرد اما این تیم هم با اما و اگر توانست راهی مرحله بعدی شود. لیگ قهرمانان امسال در حالی برگزار شد که فوتبال ایران ۴ نماینده داشت که تراکتور در پلی آف در تبریز مقابل الشارجه شکست خورد و نتوانست مجوز حضور در مرحله گروهی را کسب کند. پرسپولیس در گروه مرگ با النصر، الدحیل و استقلال تاجیکستان همگروه شد و سپاهان و نساجی هم با الاتحاد عربستان و الهلال.

۵ باخت از ۶ بازی مقابل نماینده‌های عربستان

سه تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در بازی های مستقیم مقابل نماینده های عربستان تنها توانستند یک امتیاز کسب کنند. پرسپولیس در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر تن به شکست ۲-۰ داد و نساجی هم مقابل الهلال ۳ گل خورد. سپاهان در حالی قرار بود مقابل الاتحاد بازی کند که تقابل آنها در استادیوم نقش جهان توسط ناظر بازی لغو و با حکم کمیته انضباطی AFC نتیجه بازی ۳-۰ به سود نماینده عربستان اعلام شد.

در دور برگشت هم نساجی و سپاهان در ریاض مقابل الهلال و الاتحاد باز هم شکست خوردند و تنها پرسپولیس توانست در بازی مقابل النصر یک تساوی کسب کند.

فرق فوتبال ما با عربستان این است

عربستان با ۴ نماینده در یک هشتم نهایی

در حالی که در روز آخر بازی های مرحله گروهی همه منتظر صعود پرسپولیس یا پاختاکور به عنوان آخرین تیم دوم برتر به مرحله بعدی بودند، این تیم الفیحا بود که در کمال ناباوری مجوز صعود به مرحله بعدی را کسب کرد. الفیحا که در حال حاضر در رده نهم لیگ عربستان قرار دارد در ازبکستان دست به کاری بزرگ زد و موفق شد با ۴ گل پاختاکور را شکست دهد و به مرحله بعدی صعود کند. الفیحاء در شرایطی توانست راهی دور بعد شود که این تیم در لیگ حرفه‌ای عربستان شرایط خوبی ندارد و در رده نهم ایستاده و با جایگاه شانزدهم و منطقه سقوط، فقط ۶ امتیاز فاصله دارد و از رقابت‌های جام حذفی نیز کنار رفته است. حالا در غیاب تیم‌های بزرگی چون السد، الدحیل، پرسپولیس و الشارجه، این الفیحاء است که راهی دور بعد می‌شود.

بدین ترتیب هر چهار تیم عربستانی توانسته‌اند مجوز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب کنند. پس از الهلال، النصر و الاتحاد که از مدعیان قهرمانی نیز محسوب می‌شوند، الفیحاء نیز به جمع این باشگاه‌ها اضافه شده است تا نمایندگان سعودی همگی در دور بعدی حضور پیدا کنند.

فرق فوتبال ما با عربستان این است

هوادارانی که یار دوازدهم نبودند

بعد از سوت پایان بازی پرسپولیس مقابل الدحیل، مسئولین امنیتی ورزشگاه و کنفدراسیون فوتبال آسیا از بازیکنان خواستند از سکوها فاصله بگیرند و برای دقایقی در وسط زمین بمانند. چراکه چند ثانیه قبل از سوت پایان بازی کنعانی در گوشه زمین با پرتاب بطری از سوی هواداران به سمتش لحظات پر التهابی را تجربه کرد. بعد از سوت پایان اتفاقات عجیب و غریب‌تری رقم خورد. تعدادی از سکوها شعار حیا کن رها کن علیه درویش سر می‌دادند و گروهی دیگر در کمال ناباوری یحیی گل‌محمدی را هدف شعارهای تند خود قرار داده بودند. علاوه بر این تقریبا همه سکوها شعار "بازیکن بی غیرت" را می‌گفتند.

اما این شروع ماجرا نبود. پرسپولیس در همان ابتدای بازی با فشار زیاد و تشویق هواداران توانست خیلی زود به گل برسد و جو فوق العاده ای در استادیوم آزادی ایجاد کند اما تنها چند دقیقه بعد سرخ ها گل تساوی را دریافت کردند و به یکبار استادیوم غرق در سکوت شد. هواداران پرسپولیس که انتظار نداشتند به این زودی دروازه تیم شان را باز شده ببینند تا دقیقه ۴۰ هیچ اکشنی از خود نشان ندادند و تنها در چند دقیقه پایانی نیمه اول به تشویق تیم شان پرداختند.

در شروع نیمه دوم هم هواداران مثل سابق از تیم خود حمایت نکردند و پس از دریافت گل دوم، به یکباره علیه تیم و بازیکنان شعار دادند. این در حالی است که پرسپولیس پس از دریافت گل، بیش از ۲۰ دقیقه فرصت برای جبران داشت اما شعار هواداران علیه بازیکنان انگیزه آنها را برای کامبک کور کرد.

فرق فوتبال ما با عربستان این است

مرگ سرباز گرجی در نبرد حیاتی

وقتی در دقیقه ۷۹ محمد عمری در اوج حملات پرسپولیس در ‏محوطه جریمه الدحیل سرنگون شد داور ژاپنی علیرغم اعتراض طولانی بازیکنان حریف ‏اعلام ضربه پنالتی کرد و روی حرف خود ایستاد تا آنجا که توپ را از بین بازیکنان پرتعداد ‏الدحیل که حاضر به شروع بازی نبودند درآورد و آن را روی نقطه پنالتی کاشت تا ‏پرسپولیس گل برتری را در این مسابقه به ثمر برساند.‏

در این لحظه همه انتظار داشتند مهدی ترابی ستاره پرسپولیسی‌ها پشت ضربه پنالتی ‏بایستد اما این مدافع گرجستانی بود که مثل گذشته وظیفه به ثمر رساندن این پنالتی ‏سرخپوشان را بر عهده گرفت. او که تنها یک بار در دوران حضورش در فوتبال ایران پنالتی ‏از دست داده با ضربه‌ای به بالای دروازه توپ را به تیر کوبید تا رویاهای پرسپولیس در ‏این مسابقه از بین برود. قرمزها به قدری در شوک این ضربه قرار گرفتند که لحظاتی بعد ‏روی یک ضدحمله و در شرایطی که گولسیانی سعی داشت حمله سریع حمله‌وران حریف ‏را متوقف کند در موقعیت خوردن گل دوم قرار گرفتند و این اتفاق با ضربه مهاجم ‏کنیایی رخ داد. ‏

در این صحنه هم گولسیانی واکنش بسیار ضعیفی داشت و در دوئل تک به تک مغلوب ‏قدرت بدنی و سرعت اولونگا شد تا پرسپولیس موقعیت برتری و صعود را به همین ‏سادگی در دو سه دقیقه از دست بدهد و فاجعه حذف از آسیا آن هم در راحت‌ترین ‏شرایط ممکن پیش از مسابقه رقم بخورد.‏

این تصویری از مدافع گرجستانی سرخ‌پوشان در پایان مسابقه است. بازیکنی که تا قبل ‏از این مسابقه لنگر و نقطه امن خط دفاعی پرسپولیس بود اما حالا به شدت مورد انتقاد ‏هواداران واقع خواهد شد. گولسیانی دو اشتباه کلیدی در این مسابقه داشت و این ‏اشتباهات به قیمت حذف از لیگ قهرمانان آسیا تمام شد.

فرق فوتبال ما با عربستان این است

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: