کد خبر: ۹۶۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۱۴۱
مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات حمایت و توسعه پلتفرم‌های داخلی را از وظایف این وزارتخانه دانسته و گفت: التزام به قانون وظیفه همه پلتفرم‌ها است.

واکنش وزارت ارتباطات به بازداشت مدیر پیام‌رسان سروشبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس : مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات حمایت و توسعه پلتفرم‌های داخلی را از وظایف این وزارتخانه دانسته و گفت: التزام به قانون وظیفه همه پلتفرم‌ها است.

محمداحسان خرامید مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات پس از اعلام خبر بازداشت مدیرعامل پیام‌رسان سروش در شبکه اجتماعی ویراستی نوشته است: «حمایت و توسعه پلتفرم های داخلی از وظایف وزارت ارتباطات بوده و هست و البته التزام به قانون هم وظیفه پلتفرم ها است. در حال پیگیری موضوع هستیم و از دستگاه قضایی هم انتظار صبوری بیشتری در مواجهه با پلتفرم های داخلی داریم همانطور که در موارد مشابه با درایت و نگاه حمایتی به موضوع توجه داشتند.»

گفتنی است، صبح امروز خبری مبنی بر بازداشت مدیرعامل پیام‌رسان سروش در خبرگزاری‌ها منتشر شد؛ ساعتی بعد اعلام شد این فرد پس از تفهیم اتهام به قید وثیقه آزاد شده است. روابط‌عمومی سروش نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد بازداشت در کار نبوده و مدیرعامل این پلتفرم جهت پاره‌ای از توضیحات در مورد موضوع پالایش محتوای پیام‌رسان در دادسرای ارشاد حاضر شد.

لازم به ذکر است مسئولیت پلتفرم‌های کاربرمحور در قبال محتواهای منتشرشده در بستر آن‌ها، یکی از چالش‌های اصلی اکوسیستم دیجیتال در سال‌های اخیر بوده و هنوز قوانین صریح و شفافی در خصوص آن وجود ندارد. طبق گفته کارشناسان، قاعده منطقی این است که «مسئولیت تعبیه فرایندهای پایش و حذف محتواهای نامناسب» بر عهده پلتفرم‌هاست و «مسئولیت حقوقی محتوای منتشرشده با کاربران» است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: