کد خبر: ۹۶۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
تعداد بازدید: ۹۷
هادی طحان نظیف گفت: افرادی که در هیأت‌های اجرایی رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده باشند، می‌توانند به هیأت‌های نظارت اعلام شکایت کنند. مرحله بعدی بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان است که شورای نگهبان ۳۰ روز برای اظهارنظر فرصت دارد.

اظهارات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت کاندیدهای مجلس دوازدهم و مجلس خبرگانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا : هادی طحان نظیف گفت: افرادی که در هیأت‌های اجرایی رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده باشند، می‌توانند به هیأت‌های نظارت اعلام شکایت کنند. مرحله بعدی بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان است که شورای نگهبان ۳۰ روز برای اظهارنظر فرصت دارد.

هادی طحان نظیف روز سه شنبه درباره آخرین وضعیت بررسی صلاحیت ها اظهار داشت: هنوز شورای نگهبان وارد بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نشده است.

وی درباره آزمون کتبی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آزمون کتبی خبرگان رهبری هفته گذشته برگزار شد و از ۳۲۸ نفر که به آزمون کتبی دعوت شده بودند، اکثریت حضور داشتند و ۶۹ نفر هم غایب بودند، افرادی که حضور پیدا کردند، از شیعه و سنی بودند و آن‌هایی که نیاز نداشتند، طبیعتاً حضور پیدا نکردند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: در یک یا دو هفته آینده آن کسانی که در ادوار گذشته در آزمون کتبی قبول شده‌اند، برای مصاحبه شفاهی دعوت خواهند شد و کسانی که در هفته گذشته در آزمون کتبی حضور داشتند، در فرایند تصحیح اوراق قرار دارند و تا یک ماه آینده به مصاحبه شفاهی دعوت خواهند شد.

طحان نظیف درباره روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در هیأت‌های اجرایی، گفت: بررسی صلاحیت ها هم اکنون در مرحله نظارت استانی است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳ مرحله را پیش‌بینی کرده‌است که یک مرحله از آن هیأت‌های اجرایی هستند.

وی افزود: ترکیب این هیات ها در قانون آمده است، ۵ نفر از معتمدان مردمی و ۳ نفر از اشخاص حقوقی که باید اظهارنظر کنند و مرحله بعدی هیأت‌های نظارت استانی هستند.

وی اظهار داشت: افرادی که در هیأت‌های اجرایی رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده باشند، می‌توانند به هیأت‌های نظارت اعلام شکایت کنند. محله بعدی بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان است که شورای نگهبان ۳۰ روز برای اظهارنظر فرصت دارد.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: قانون برای اتقان و آسودگی بیشتر برای داوطلبان و مردم این ۳ مرحله را برای بررسی صلاحیت‌های داوطلبان در نظر گرفته است، تا اگر داوطلبان نکته‌ای دارند شنیده شود.

وی خاطر نشان کرد: در این دوره ۵۲۸۸ نفر از داوطلبان از طریق سامانه داوطلب اعتراض خودشان به نظر هیأت‌های اجرایی را برای هیأت‌های نظارت استانی ارسال کرده‌اند و حدود ۱۶۰۰ نفر هم شکایت نکرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: