کد خبر: ۹۶۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
تعداد بازدید: ۲۰۱
۱۰۶ اثر متقاضی حضور در بخش سودای سیمرغ چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شدند و با توجه به تولیدات سینمایی حضور فیلمسازانی چون مدیری، افخمی، فخیم زاده، کارت، حسین ریگی و.... در این دوره وجود دارد.

بهروز افخمی، مهران مدیری، محمد کارت و مهدی فخیم زاده با هم رقابت می کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از همشهری آنلاین: ۱۰۶ اثر متقاضی حضور در بخش سودای سیمرغ چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شدند و با توجه به تولیدات سینمایی حضور فیلمسازانی چون مدیری، افخمی، فخیم زاده، کارت، حسین ریگی و.... در این دوره وجود دارد.

بعد از فرصت یک ماهه برای ثبت نام آثار سینمایی برای حضور در جشنواره فیلم فجر، تهیه کنندگان ۱۰۶ اثر درخواست را برای حضور در بخش سوداری سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) ثبت کردند که در میان این اسامی؛ نام برخی از کارگردانان چون مهران مدیری، محمد کارت، سروش صحت، بهروز افخمی و فیلمسازان جوانی چون امیر عباس ربیعی، حسین ریگی، مهدی شاه محمدی و .... مطرح است.
برخی از تهیه کنندگان هم در گفت وگوهایی که داشتند از ثبت نام فیلم برای جشنواره فجر خبردادند و تلاششان این است که فیلم خود را به جشنواره برسانند.
از میان ۱۰۶ فیلمی که برای حضور در جشنواره ثبت نام کرده اند، ۵۱ اثر ثبت‌نامی به فیلمسازان اول تعلق دارد که کنار فیلم‌سازان صاحب‌نام متقاضی شرکت در جشنواره هستند. فیلم‌های حائز شرایط حضور پس از ارسال نسخه توسط هیئت انتخاب بازبینی خواهد شد.
هیئت انتخاب مسابقه بخش ملی، بازبینی فیلم‌های متقاضی حضور را از ۱۵ آذرماه آغاز و تا ۱۵ دی‌ماه اسامی فیلم‌های منتخب را برای حضور در بخش مسابقه سینمای ایران چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام خواهند کرد.

«میرو» حسین ریگی
یکی از فیلم هایی که احتمال حضورش در جشنواره زیاد است، «میرو» به کارگردانی حسین ریگی، است، فیلمی که تلاش شده به فجر ۴۲ برسد.
ازجمله آثاری است که خود را برای حضور در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مهیا می‌کند.«میرو» هم‌اکنون در مرحله فیلم‌برداری قرار دارد و یکی از آثار متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر امسال خواهد بود. این فیلم که سومین ساخته بلند سینمایی حسین ریگی در مقام کارگردان به شمار می‌آید، مانند دو کار قبلی این فیلم‌ساز یعنی «لیپار» و «هوک» در جغرافیای سیستان و بلوچستان روایت می‌شود. «میرو» اثری در ژانر کودک و نوجوان است که در بستر دفاع مقدس روایت می‌شود.

«لیث» همکاری محمود دینی و شرف الدین
شرف‌الدین که سال‌ها تجربه و مسئولیت جلوه‌های ویژه فیلم‌هایی همچون «مزرعه پدری»، «عقرب»، «گروگان» و «قافله» را برعهده داشته، تهیه‌کننده فیلم «فرزند صبح» بهروز افخمی نیز بوده؛ او در تلاش است تا «لیث» را به جشنواره برساند، فیلمی به کارگردانی محمود دینی که قصه اش درباره تروریست است. البته نام فیلم به عنوان «گروگان» تغییر یافته.

«کوکتل مولوتف» دوماری
از دیگر فیلم‌هایی که فیلمبرداری‌شان به‌تازگی پایان یافته، «کوکتل مولوتف» حسین دوماری است که مراحل تدوین آن شروع شده؛ فیلمی که پر از بازیگران ستاره است و به‌نظر می‌رسد در جشنواره فجر هم حضور خواهد داشت.

بهروز افخمی، مهران مدیری، محمد کارت و مهدی فخیم زاده با هم رقابت می کنند

 

سینمای کمدی، فیلم فجر و راهی برای اکران نوروزی
نزدیک به ۱۰ فیلم سینمایی کمدی در دست تولید است، فیلم هایی که برخی از سازندگان در تلاش هستند که با حضور در جشنواره فیلم فجر امسال ، فیلم هایشان را به اکران نوروزی برسانند.
یکی از فیلم ها_ در صورت پایان تولید و حضور در جشنواره_ «مرد عینکی» است. فیلمی به کارگردانی کریم امینی جدیدترین محصول عامریان فیلم است که برای اکران آماده می‌شود، در این فیلم که قبلا با عنوان «جلبک» پروانه ساخت گرفته بود بهرام افشاری بازی می‌کند. «مرد عینکی» یک کمدی- اکشن است و سومین همکاری سیدابراهیم عامریان و بهرام افشاری پس از فیلم‌های «کارگر ساده نیازمندیم» و «فسیل» است. رامبد جوان و سروش صحت از دیگر کارگردانانی هستند که این روزها تولید فیلم های طنز خود را دارند اما مشخص نیست که آیا این دو کارگردان آثارشان به فجر ۴۲ می رسانند یا نه؟

تلاش برای پایان «مجنون»
سازندگان فیلم سینمایی «مجنون» سعی دارند این اثر سینمایی را که به روایت زندگی شهید زین الدین می پردازند را به جشنواره فیلم فجر برسانند. فیلم سینمایی «مجنون» به تهیه‌کنندگی عباس نادران تازه‌ترین محصول سینمایی سازمان اوج است که به روایت زندگی یکی از شهدای شاخص دوران دفاع مقدس می‌پردازد. کارگردانی این فیلم را مهدی شامحمدی برعهده دارد که در عرصه سینمای مستند شناخته شده است. «مجنون» اولین فیلم بلند این کارگردان به حساب می آید.

 

بهروز افخمی، مهران مدیری، محمد کارت و مهدی فخیم زاده با هم رقابت می کنند

 

مهران مدیری در «ساعت ۶ صبح»
فیلم سینمایی «ساعت ۶ صبح» به نویسندگی و کارگردانی مهران مدیری وتهیه‌کنندگی علی اوجی، یکی دیگر از آثار سینمایی است که انتظار می‌رود اولین نمایش خود را در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر پشت سر بگذارد. این فیلم که به نظر می‌رسد مراحل فنی ساختش به اتمام رسیده و مهیای نمایش باشد، با حضور جمعی از بازیگران سینما و تئاتر ساخته شده است.

احتمال بر رسیدن «نابرادر» مهدی فخیم زاده
«نابرادر» تازه‌ترین فیلم مهدی فخیم‌زاده در کسوت کارگردان است. او آخرین بار در سال ۱۳۹۷ فیلم «مشت آخر» را کارگردانی کرد که خود، یکی از بازیگران آن بود و پس از گذشت پنج سال، فخیم‌زاده علاوه بر کارگردانی «نابرادر» نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز برعهده دارد. با توجه به اینکه این اثر سینمایی پروانه ساخت خود را در تابستان امسال دریافت کرده است، پیش‌بینی می‌شود که مراحل ساخت تا جشنواره به پایان برسد و فیلم در فجر ۴۲ اکران شود.

 

بهروز افخمی، مهران مدیری، محمد کارت و مهدی فخیم زاده با هم رقابت می کنند

 

بار دیگر افخمی
«صبح اعدام» عنوان تازه‌ترین فیلم سینمایی بهروز افخمی در جایگاه کارگردان است که فیلم‌برداری آن، مهر سال جاری به اتمام رسید و به نظر می‌رسد که با پایان مراحل فنی، یکی از آثار حاضر در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر باشد. این فیلم به تهیه‌کنندگی علی شیرمحمدی، محصول همکاری سازمان سینمایی سوره و بنیاد سینمایی فارابی بوده و روایتی از لحظات پایانی زندگی طیب حاج‌رضایی و اسماعیل رضایی است که در پی قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ محکوم به اعدام شدند.

«نفس خور» بعد از «شنای پروانه»
«نفس‌خور» نام تازه‌ترین فیلم بلند سینمایی محمد کارت است که آخرین بار با فیلم «شنای پروانه» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و توانست ۶ جایزه از جوایز اصلی جشنواره سی و هشتم، ازجمله بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به خود اختصاص دهد. کارت پیش از این سریال «یاغی» را برای پخش در شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرد و به نظر می‌رسد که «نفس‌خور» فیلمی در امتداد فضای فیلم‌سازی‌های پیشین این کارگردان باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: