کد خبر: ۹۶۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
تعداد بازدید: ۲۶۷
رئیس جمهور گفت: بنا بر اعتراف همه رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی شکست نظامی، امنیتی و اطلاعاتی خورد و در نهایت اسرائیل فرو ریخت؛ قطعا فلسطین پیروز میدان است.

رئیسی: اسرائیل در طوفان‌ الاقصی فرو ریخت/فلسطین پیروز میدان استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز در مراسم اجتماع بزرگ طلاب و دانشجویان کشور به مناسبت هفته بسیج در حرم مطهر امام خمینی (ره)، گفت: دوم آذر ماه سالروز صدور فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه از سوی امام است. بر اساس فرموده امام و رهنمودهای رهبری بسیج لشگر مخلص خدا و مدرسه عشق و مکتب شهیدان و معراج پاک اندیشه اسلامی است. بسیج مکتب انسان ساز است که عاشقان و دلدادگان را پرورش می‌دهد و آنها را برای انجام ماموریت خطیر خودسازی و جامعه سازی قرآنی بسیج می‌کند.

وی افزود: بسیج یک سازمان، نهاد، حزب و یک رسته و جریان سیاسی خاص نیست. بسیج به گستردگی همه مردم و آنهایی است که دغدغه انقلاب و ارزش‌های اسلامی و شکل گیری تمدن اسلامی را دارند.

بسیج را همه امت ببینیم

رئیس جمهور بیان کرد: بسیج را به گستردگی همه اقشار و گویش‌ها و اقوام و همه ملت نبینیم. به عبارت دقیق‌تر بسیج را همه امت ببینیم.

هدف بسیج حق گرایی و حق خواهی، اجرای عدالت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و در نهایت هدف آنها شکل دادن امت اسلامی است، امتی که متوقف نشده و نخواهد شد و همواره پویا است و بی هدف حرکت نمی‌کند. موانع را می‌شناسد و تلاشش برداشتن موانع است. در این مسیر توکل بر خدا و اعتماد به نفس وجود دارد.

رئیسی تاکید کرد: در این حرکت امت اسلامی، ما نگاهمان به همه گویش‌ها و ملت‌ها است. جامعه‌ آمر به معروف و ناهی از منکر با اراده و تصمیم پولادین برای کنار زدن موانع در حال حرکت است و قصد شکل دادن تمدنی به نام دین و ارزش‌های الهی دارد؛ بنیاد این حرکت را امام و با الهام از آیات نورانی قرآن و سنت نبوی و سیره امامان و پیشوایان بنا نهاد.

رئیس جمهور تاکید کرد: در پیام صادره دوم آذر ماه می‌توان نگاه بلند امام را دید. انگار امام این روزها را می‌دید که به بسیج و تفکر و گفتمان بسیجی نیاز است. آن روز که امام پرچم انقلاب شکوهمند اسلامی را برافراشت ملتی مصمم گرد ایشان جمع شد. ملتی مصمم و با اراده و به قصد برداشتن موانع از پیش پای مردم آن هم در زمانی که حکومت ستم شاهی و استعمار آمریکا و غربی‌ها مانع بودند مردم با قصد مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی به رهبری امام حرکت کردند و خون بر شمشیر پیروز شد.

رئیس جمهور بیان کرد: مردم آن زمان می‌دیدند هر نهضت و هر حرکتی که پا بگیرد باید به قدرتی اتکا کند و همه خیزش‌ها قبل از انقلاب وابسته به شرق و غرب بود و یک جریان مستقل نمی‌توانست روی ‍پای خود ایستاده و چنین چیزی در میان خیزش‌ها نبود. اولین خیزشی که نه شرقی و نه غربی اعلام کرد نهضت اسلامی به رهبری امام (ره) بود؛ آن حرکتی که در سال‌های ۴۲ و ۵۷ وجود داشت و تا امروز هم پای این شعار ایستاده است. آن روزها می‌گفتند آمریکا و اتحادیه جماهیر شوروی است. امام فرمود که آنطور زندگی می‌کنیم که اتکایی به شرق و غرب نداشته باشیم و خودمان مستقل و آزاده باشیم و حاکمیتی مبتنی بر ایران و آموزه‌های دینی شکل گیرد. این نگاه نو تمدن جدیدی را در دنیا نوید می‌داد. این تمدن نوین به رهبری امام آغاز شد.

تفکر بسیجی باعث تحول در مبارزه با رژیم صهیونیستی شد

رئیسی بیان کرد: بارها رهبری فرمود: بسیج یک گفتمان، تفکر و اندیشه است. سال‌ها سازمان‌های آزادی بخش برای رهایی قدس شریف تلاش کردند و با قراردادهایی مثل کمپ دیوید، شرم و شیخ و این نوع قراردادها می‌خواستند پیش بروند اما بعد از انقلاب اسلامی تفکر بسیجی باعث یک تحول در مبارزه با رژیم صهیونیستی شد؛ خداوند سید حسن نصرالله و جریان مقاومت را در جنوب لبنان حفظ کند که با الهام از امام و انقلاب اسلامی اولین جبهه مقاومت را شکل داد. اولین بار از رادیو شنیدیم که اسرائیل از جنوب لبنان عقب نشینی کرد که این در جریان پیروزی حزب الله رخ داد و بعد از آن حزب الله شکل گرفت. آن هم با الهام از انقلاب اسلامی و بدون اتکاء به شرق و غرب و با توکل به خدا و اعتماد به نفس بود. جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۲ روزه و پیروزی مقاومت را شاهد بودیم. نیروهای فلسطینی و گروه‌های مقاومت با الهام از انتفاضه اول، دوم، سوم و چهارم پیش رفتند تا جایی که جنگ سنگ را با خودباوری و خداباوری به جنگ موشک تبدیل شد.

اسرائیل فرو ریخته است

رئیسی گفت: کار به جایی رسید که گروه‌های فلسطینی احساس کردند می‌توانند رژیم جعلی اسرائیل و صهیونیستی را شکست دهند؛ حقیقت این اعتماد به نفس در طوفان الاقصی جلوه گر شد و همه اعتراف کردند که رژیم صهیونیستی شکست نظامی، امنیتی و اطلاعاتی خورده و اسرائیل فرو ریخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: